Temperatura otoczenia - wpływ na prace TDI.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
No u mnie bylo to odczuwalne (ale nie az tak) na serii, teraz z chipem nie czuje roznicy, moze daloby sie ja wymierzyc hamownia, ale tak 'na oko' zadnych zmian. Mysle ze jezeli jest stale nadmiar powietrza, to temp, zewnetrzna przestaje oddzialywac bo sprawny (zimny) IC zwieksza tylko ten nadmiar, jezeli ilosc paliwa juz nie wzrasta to mozesz powietrza dac dwa, trzy razy wiecej a mocy i tak juz nie przybedzie (a nawet ciut ubedzie bo wieksze opory sprezania).Corvax pisze:Nie wiem jak to jest u Ciebie ale w mojej serii w upalny dzien w miescie przy właczonej klimie i 2 osobach na pokładzie auto nie jedzie. Na trasie jest OK.
[ Dodano: 23 Maj 2007 10:38 ]
P.S.
Wiem, to samo mialem na mysli piszac poprzedni post:)Corvax pisze:Raczej miałem na mysli sprawność IC
[ Dodano: 23 Maj 2007 10:46 ]
Wynika z tego ze masz za malo powietrza/za duzo paliwa, dlatego taka reakcja na temp. zewnetrzna i dymienie. U mnie nigdy nic nie dymi, jak wcisne gaz do podlogi to czasem pusci bardzo delikatna biala mgielke, tylko ulamek sekundy a i to rzadko.rob555 pisze:Powiem tak: im wieksze mody tym chyba bardziej sie to czuje. Tak samo z dymieniem. Przy temp otoczenia 10C lekko mi poddymia. Dzis kopcil jak ikarus :/
Ogolnie raczej uwazam to za dziwna rzecz, bo jezeli roznica miedzy zima a latem ma byc jak piszecie 30KM, to co na to producent? Podajac moc silnika np. 90KM po daje w jakiej temp? Gdyby byly takie roznice to chyba powinna byc o tym jakas wamianka w instrukcji, podane np. moc w temp.a=x, w temp.b=y, albo moc 90KM (w temp.20') czy cos takiego, jakos nie bardzo w to wierze. Mysle ze w serii to moze byc max 10KM, a po dobrym tuningu nawet mniej a nie wiecej.
zerknij na sygnaturkę:dziechu pisze:Wynika z tego ze masz za malo powietrza/za duzo paliwa, dlatego taka reakcja na temp. zewnetrzna i dymienie. U mnie nigdy nic nie dymi, jak wcisne gaz do podlogi to czasem pusci bardzo delikatna biala mgielke, tylko ulamek sekundy a i to rzadko.
231ps z ASV to nie jest delikatny tuning i tu faktycznie moze byc mało powietrzaPszczołka ma nowe serce..serce bije mocno 231KM/412Nm - najmocniesze 1.9 TDI VP na seryjnym wałku w PL
dziechu pisze:Ogolnie raczej uwazam to za dziwna rzecz, bo jezeli roznica miedzy zima a latem ma byc jak piszecie 30KM, to co na to producent?
moc jest mierzona wg norm, a norma na pewno przewiduje ściśle określone warunki - róznica o której pisał rob555, bedzie wystepowac w mocno wysilonych konstrukcjach, w przypadku serii spadek mocy bedzie mniejszy - sądzę że to też może być wynikiem tzw. giftów mocy jakie sie mierzy w TDI - jesli w czasie hamowania auta bedziemy mocniej dmuchać na IC - moc bedzie wieksza, bo wzrasta sprawność układu.
Poza tym jak wynika z moich obserwacji spadek mocy dotyczy sytuacji w której IC nie spełnia swojej roli - czyli głównie jazda w mieście - tym bardziej czym mocniej katujemy auto.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Ok, ale tez nie do konca. Na trasie IC jest stale chlodzony, ale tez stale grzany (przy ostrej jezdzie). W miescie jest co prawda malo chlodzony, ale tez w miescie jakies 70% czasu to stanie na swiatlach albo spokojna jazda wiec turbo sie nie wysila a caly uklad (IC z rurami) stygnie. Z kolei ostre przygazowki w miescie nie trwaja wiecej niz kilka sekund, wiec pojemnosc cieplna rur i IC wystarczy do schlodzenia powietrza, tak mi sie wydaje. Poza tym pisze ze u mnie nie ma roznic (zauwazalnych), u innych moga byc, ale tez nie powinna to byc regula. Ciesze sie ze moge smigac tak samo w zimie jak i latem, tym bardziej ze to wlasnie latem przyjemniej sie smiga:)Corvax pisze:czyli głównie jazda w mieście - tym bardziej czym mocniej katujemy auto.
P.S. Tej zimy nie bylo mrozow -30, wiec dokladnie nie wiem jakby auto jezdzilo.
[ Dodano: 23 Maj 2007 18:11 ]
P.S.2 Dzisiaj jak wrocilem z miasta (1 godzina ostrego - na ile sie dalo - jezdzenia) natychmiast otwarlem maske i macalem rury:) Tak na oko rura do IC 50'C, od IC 40'C. Postaram sie zrobic jak najszybciej hamownie, ale jestem bardzo zadowolony z programu Uysego.
[ Dodano: 23 Maj 2007 18:13 ]
P.S.3 zapomnialem dopisac:
*'albo spokojna jazda' - w sznurku innych samochodow:)
Siemka.Pozwolicie ze dolacze swoje pytanie.
W moim AFN-ie zauwazylem ze ostatnio dosc glosno chodzi i stawiam na uklad wydechowy.Przy przelaczaniu na biegach sluchac dosc glosne syczenie.Auto jezdzi jak 1Y (duzo stracil na mocy).Czy nieszczelnosc wydechu np.zaraz za kolektorem moze powodowac tak znaczna utrate mocy? Niebawem podlacze go na VAGa i zobaczymy co pokaze ale na razie nie chce sie martwic na zapas.Co wy na to?
W moim AFN-ie zauwazylem ze ostatnio dosc glosno chodzi i stawiam na uklad wydechowy.Przy przelaczaniu na biegach sluchac dosc glosne syczenie.Auto jezdzi jak 1Y (duzo stracil na mocy).Czy nieszczelnosc wydechu np.zaraz za kolektorem moze powodowac tak znaczna utrate mocy? Niebawem podlacze go na VAGa i zobaczymy co pokaze ale na razie nie chce sie martwic na zapas.Co wy na to?
CB :) BEZ TEGO SIE NIE RUSZAM !!!!!!!!!
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
wydech nie ma wplywu na moc albo bardzo nieznaczny. vag prawde powie. sprawdz caly dolot skoro slychac syczenie.zloty60 pisze:Siemka.Pozwolicie ze dolacze swoje pytanie.
W moim AFN-ie zauwazylem ze ostatnio dosc glosno chodzi i stawiam na uklad wydechowy.Przy przelaczaniu na biegach sluchac dosc glosne syczenie.Auto jezdzi jak 1Y (duzo stracil na mocy).Czy nieszczelnosc wydechu np.zaraz za kolektorem moze powodowac tak znaczna utrate mocy? Niebawem podlacze go na VAGa i zobaczymy co pokaze ale na razie nie chce sie martwic na zapas.Co wy na to?
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 159 gości