Problem z elektryką

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

majster72
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt kwie 15, 2005 10:14
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Problem z elektryką

Post autor: majster72 » pn maja 21, 2007 16:40

Witam. mam problem z ładowaniem alternatora. We wczorajszym poście myślałem że to jednak alternator. Dziś alternator został naprawiony..ba nawet wymieniony a problem znów sie powtórzył. Chodzi o to że alternator nie jest w stanie ładować z jakiejś tam przyczyny akumulator i zasilać pojazdu. Dopiero gdy szarpnę samochodem, gwałtownie zmieniając bieg na niższy i zwiększając obroty alternatora...coś jakby się rusza i zaczyna ładować. Dodatkowym objawem tego jest fakt że przy przekręceniu kluczyka nie zapala sie dioda alternatora.... Czy to może być wina licznika z MFA? Może gdzieś występuje jakieś zwarcie.



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » pn maja 21, 2007 17:29

a sprawdzałeś miernikiem jakie jest napięcie na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika??
sprawdz główny przewód który idzie od alternatora do aku może jest gdzies przeciety albo ma słaby styk



majster72
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt kwie 15, 2005 10:14
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: majster72 » pn maja 21, 2007 18:48

Kabel sprawdziłem. Wszystkie przewody przeczyściłem i sprawdziłem miernikiem czy jest przejście. Z kablami OK. Po zapaleniu silnika alternator nie chodzi, jak dodam gazu obroty ponad 3000 to jakby alternator zaskakiwał i zaczyna ładować.

[ Dodano: Pon Maj 21, 2007 19:43 ]
Problem usunięty. Okazuje się że alternator ma połączenie z diodą ładowania alternatora w liczniku. Zazwyczaj po przekręceniu kluczka nie świeciła się i alternator nie zostawał wzbudzany. Usterkę usunąłem poprzez wyciągnięcie i włożenie kostki od licznika.



Awatar użytkownika
kolizebo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:16
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: kolizebo » wt maja 22, 2007 12:48

Witam. A ten alternator to wymieniał ktoś zaufany czy jakiś przygodny fachman? Bo może wsadził jakąś lipę. Ja bym sprawdził regulator napięcia ze szczotkotrzymaczem, czy szczotki mają odpowiednią długość. Jak pamiętam to powinny mieć coś ponad 5mm. Sprawdź to jeszcze. Powodzenia i pozdrawiam :)


It's better to burn out than to fade away!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 460 gości