Wysoka temperatura
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
no co tu duzo gadac:
1. ubywa plynu? jezeli tak, a nie masz ŻADNYCH sladow wyciekow ani wyschnietych plam po plynie ani w srodku nie smierdzi chlodziwem, to uszczelka pod glowica
2. plyn zmienil kolor? moze olej dostaje sie do plynu: uszczelka pod glowica
3. cieknie? skoro tak, to napraw, moze przez to sie tez zapowietrzac
4. wadliwy czujnik podajacy info na zegary
5. wadliwy czujnik zwarciowy wentylatora chlodnicy
6. korek wlewu
7. Niewydajna chlodnica
8. Spory wplyw tez ma ustawienie zaplonu albo przesuniety pasek rozrzadu, ale wtedy glownie szybciej sie grzeje i czesciej zalacza wentylator, a nie przegrzewa...
Jak ja mialem zapowietrzony lekko uklad, to w trasie potrafil trzymac temp 100st przy temp na zewnatrz 15st, w trasie nigdy nie powinno byc ponad 90st (przy sprawnym ukladzie), jezeli jest wiecej, to wykluczylbym punkt 5, jezeli tylko na postoju sie przegrzewa, to wlasnie punkt 6 najpredzej (o ile nie wlacza sie wentylator).
Co do przegrzewania sie silnika, ja kupilem auto z 1.8 ABS, pozniej dowiedzialem sie, ze byl pare razy przegrzany, w tej chwili zmieniam silnik, bo najprawdopodobniej ze wzgledu na przegrzanie pekl tlok miedzy pierscieniami i porysowal cala tuleje.
Kumpel przegrzal kiedys 1.8 AAM (klubowicz zreszta) przejechal juz 40 000, chodzi, ale strasznie slychac popychacze...
Przede wszystkim przy przegrzewaniu uszkodzisz uszczelniacze zaworow, jezeli zacznie brac olej, to bedziesz musial wydac troche $$$ na nowe uszczelniacze.
UWAGA:
Mala rada: jak juz zlapie taka temperature to pod zadnym pozorem go nie gas, bo mozesz juz nie odpalic, zapiecze sie, moga spuchnac tloki, najlepszym sposobem na zbicie temperatury jest wlaczenie nawiewu cieplego powietrza do wewnatrz, bedzie ci goraco, ale wtedy nagrzewniczka bedzie dzialala jak chlodnica... Albo silnik albo ty... Ja znam odpowiedz wiekszosci z klubowiczow
1. ubywa plynu? jezeli tak, a nie masz ŻADNYCH sladow wyciekow ani wyschnietych plam po plynie ani w srodku nie smierdzi chlodziwem, to uszczelka pod glowica
2. plyn zmienil kolor? moze olej dostaje sie do plynu: uszczelka pod glowica
3. cieknie? skoro tak, to napraw, moze przez to sie tez zapowietrzac
4. wadliwy czujnik podajacy info na zegary
5. wadliwy czujnik zwarciowy wentylatora chlodnicy
6. korek wlewu
7. Niewydajna chlodnica
8. Spory wplyw tez ma ustawienie zaplonu albo przesuniety pasek rozrzadu, ale wtedy glownie szybciej sie grzeje i czesciej zalacza wentylator, a nie przegrzewa...
Jak ja mialem zapowietrzony lekko uklad, to w trasie potrafil trzymac temp 100st przy temp na zewnatrz 15st, w trasie nigdy nie powinno byc ponad 90st (przy sprawnym ukladzie), jezeli jest wiecej, to wykluczylbym punkt 5, jezeli tylko na postoju sie przegrzewa, to wlasnie punkt 6 najpredzej (o ile nie wlacza sie wentylator).
Co do przegrzewania sie silnika, ja kupilem auto z 1.8 ABS, pozniej dowiedzialem sie, ze byl pare razy przegrzany, w tej chwili zmieniam silnik, bo najprawdopodobniej ze wzgledu na przegrzanie pekl tlok miedzy pierscieniami i porysowal cala tuleje.
Kumpel przegrzal kiedys 1.8 AAM (klubowicz zreszta) przejechal juz 40 000, chodzi, ale strasznie slychac popychacze...
Przede wszystkim przy przegrzewaniu uszkodzisz uszczelniacze zaworow, jezeli zacznie brac olej, to bedziesz musial wydac troche $$$ na nowe uszczelniacze.
UWAGA:
Mala rada: jak juz zlapie taka temperature to pod zadnym pozorem go nie gas, bo mozesz juz nie odpalic, zapiecze sie, moga spuchnac tloki, najlepszym sposobem na zbicie temperatury jest wlaczenie nawiewu cieplego powietrza do wewnatrz, bedzie ci goraco, ale wtedy nagrzewniczka bedzie dzialala jak chlodnica... Albo silnik albo ty... Ja znam odpowiedz wiekszosci z klubowiczow
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 18:00
- Lokalizacja: RZESZÓW
- Kontakt:
nagrzewnica to standard w takich sytuacjach, jutro najprawdopodobniej oddam auto do warsztatu -jak sie uporam z usterką to poinformuje Was, co do skutków przegrzania motoru to ja sie łudze żę na wymianie uszczeli sie skończy no ale nadzieja matką ....
[ Dodano: 16 Maj 2007 15:47 ]
witam Pany byłem u machera stwierdizł ze to nie uszcelka ze raczej wadliwy termostat no i wyjoł mi go (za free-po znajomości) i kazał pojeżdizc patzrec co bedze no i temp.dalej wysoka między 100 a 110 z małym chczykiem CO DALEJ??? może chłodnica zapchana??
co do korka jeszcze nie kupiłem ale kupie raczej jutro.
[ Dodano: 16 Maj 2007 15:47 ]
witam Pany byłem u machera stwierdizł ze to nie uszcelka ze raczej wadliwy termostat no i wyjoł mi go (za free-po znajomości) i kazał pojeżdizc patzrec co bedze no i temp.dalej wysoka między 100 a 110 z małym chczykiem CO DALEJ??? może chłodnica zapchana??
co do korka jeszcze nie kupiłem ale kupie raczej jutro.
no raczej na pierwszej spokojnie się obraca, na drugiej prędkości kręci duużo szybciej i głośniejadurweb pisze:Czy da sie to jakoś zauważyć różnicę pierwszego i drugiego biegu?
[ Dodano: 21 Maj 2007 11:02 ]
nieadurweb pisze:Czy jak mam cieknącą chłodnicę, to po odkręceniu korka ze zbiorniczka wyrównaczego i po zapaleniu silnika, bedę miał bąbelki powietrza w chłodziwie?
- adurweb
- Użytkownik
- Posty: 423
- Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
- Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
- Kontakt:
Sprawdzałem dzisiaj układ chłodzenia: po zapaleniu silnika nie mam bąbelków powietrza w zbiorniczku wyrównawczym, nie mam wody w oleju ani jakiegoś naloty na bagnecie czy korku. Węże ba mam miękkie, termostat działa bo po przekroczeniu 90 stopni włącza się wentylator i oba węże robią się mocno gorące. Nie wiem czy działa drugi bieg, bo wentylator zbija mi temperature, kieydś to sprawdzę. Czyli oprócz cieknącej chłodnicy i korka wszystko jest OK, uszczelka głowicy też OK. Korek już kupiony, czekam na nową chłodnicę.
Witam wszystkich
Jakis czas temu wymienilam czujnik temperatury oleju (ale wydaje mi się ze w sklepie sprzedali mi zły poniewaz stary mial chyba brazowy kolor a obecnie dostalambialy) od tego czasu jak jest wysoka temperatura i jade w dluzsza trase a np obroty spadaja ponizej 2500 obrotów to piszczy mi czujnik oleju.
Oleju mam stan
Czy mogli sprzedac mi zly czujnik, i czy kolor ma znaczenie??
Jaki czujnik mam kupic i gdzie - Golf III , AEA, 94r, help bo nie moge wytrzymac jak cos nie jjest ok w moim golfiku
Jakis czas temu wymienilam czujnik temperatury oleju (ale wydaje mi się ze w sklepie sprzedali mi zły poniewaz stary mial chyba brazowy kolor a obecnie dostalambialy) od tego czasu jak jest wysoka temperatura i jade w dluzsza trase a np obroty spadaja ponizej 2500 obrotów to piszczy mi czujnik oleju.
Oleju mam stan
Czy mogli sprzedac mi zly czujnik, i czy kolor ma znaczenie??
Jaki czujnik mam kupic i gdzie - Golf III , AEA, 94r, help bo nie moge wytrzymac jak cos nie jjest ok w moim golfiku
alex
- Bartek84
- Gadatliwa bestia
- Posty: 935
- Rejestracja: pt lis 18, 2005 16:29
- Lokalizacja: Legnica
- Auto: Golf Mk7 GTI
- Kontakt:
A ja mam taki motyw - wymieniony termostat na Wahler'a, autko ma 90 lub minimalnie więcej stopni (dolny wąż gorący). Jak jest taka pogoda jak dziś, czyli parówa, to Gofer sie grzeje jak głupi. Pierwszy bieg wentylatora włącza się dopiero przed 100 stopniami (ok. 97), drugi koło 10 stopni później. Mam chłodnicę z dwoma wentylatorami! I tak ciężko jest im zbić temperaturę!
O co może być kaman? Czujnik na chłodnicy?
Mam TD'ka.
O co może być kaman? Czujnik na chłodnicy?
Mam TD'ka.
Mk7 GTI Stage 2
Też radziłbym sprawdzić chłodnicę, może być dość mocno zamulona i gdy jest cieplej sobie nie radzi. W moim poprzednim samochodzie 1/3 chłodnicy była zimna, tak mocno była zamulona. I było podobnie jak mówisz. Jak było nie za ciepło to dawała radę, gdy temperapura powietrza wzraztała tylko o kilka stopni już nie dawała rady i gotował się.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości