Elastycznosc TD vs TDI (90KM)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jakbym miał 12000zł to nawet bym nie myślał o TD. Co do cięgna przyspieszacza to ma to nawet np. KIA k2700 z 2001 roku, przy czym ani razu nie używałem, bo paliła bez problemu, niezależnie od warunków atmosferycznych, po pierwszym zagrzaniu świec (co natebene też może przeszkadzać, bo trzeba czekać aż zgaśnie kontrolka).
Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Alez zanim napisalem wiedzialem do kogo pisze:) Ale skladanie komputerow nie wymaga prawie zadnej wiedzy elektronicznej (wystarczy podstawowa). Dzisiaj nikt nie naprawia np. karty graficznej wymieniajac chipa, tylko wymienia sie cala karte. Trzeba tylko znac co jest w danej chwili dostepne na rynku. Raczej potrzeba wiedzy bardziej o instalacji systemow, programow, sieci itp... To juz bardzo daleko od elektroniki. A sterownik silnika to jeszcze czysta elektronika. Dokladnie takie same teksty czytalem dwa - trzy lata temu na portalach foto - 'wole aparat z dusza niz komputerem' (czyli cyfre). Dzisiaj ci sami ludzie kloca sie czy lepszy jest Nikona D200 czy Canona 5D... ale zapomnieli ze maja aparaty bez duszy:) Co do sterownika - wystarczy WinOLS, programator EPROMow i robisz z silnikiem co chcesz - sto razy wiecej mozliwosci niz przy kreceniu srubkami, wiec tym bardziej dziwi mnie co piszesz.
- BENITO
- Forum Master
- Posty: 1459
- Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
- Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
- Kontakt:
Znów się mylisz. Mam warsztat, w którym mi wymieniają całe chipy i nawet pojedyncze kostki pamięci. Dla przykładu podam ci, że wymiana chipa pozwala zaoszczędzić niekiedy grubą kasę. Bo nowe karty kosztują nieraz ponad 2k. złociszy, ktoś kto zapłaci np. 300 zł za naprawę się cieszy jak murzyn blaszką.dziechu pisze:Alez zanim napisalem wiedzialem do kogo pisze:) Ale skladanie komputerow nie wymaga prawie zadnej wiedzy elektronicznej (wystarczy podstawowa). Dzisiaj nikt nie naprawia np. karty graficznej wymieniajac chipa, tylko wymienia sie cala karte. Trzeba tylko znac co jest w danej chwili dostepne na rynku. Raczej potrzeba wiedzy bardziej o instalacji systemow, programow, sieci itp... To juz bardzo daleko od elektroniki. A sterownik silnika to jeszcze czysta elektronika. Dokladnie takie same teksty czytalem dwa - trzy lata temu na portalach foto - 'wole aparat z dusza niz komputerem' (czyli cyfre). Dzisiaj ci sami ludzie kloca sie czy lepszy jest Nikona D200 czy Canona 5D... ale zapomnieli ze maja aparaty bez duszy:) Co do sterownika - wystarczy WinOLS, programator EPROMow i robisz z silnikiem co chcesz - sto razy wiecej mozliwosci niz przy kreceniu srubkami, wiec tym bardziej dziwi mnie co piszesz.
Poza tym sprawna diagnostyka wymaga doświadczenia, tak jak w mechanice, ja mam już go ponad 10 lat i coś niecoś wiem.
Powrót do korzeni, GTD to jest to.
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
,zegarek2006 pisze:i to sie wlącza jak w maluchuTomallus pisze:Wygląda jak cięgno ssania w bernzyniaku.
najpierw np polowe a później musze pamiętać zeby wyłączyć po przejechaniu np 1km
no to sie zawiodlem myslalem ze ak kupie mk3 TD to będzie wszystko automatyczne
kup se kolo tdi albo bene i przestan piepszyc zes piekny.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
U mnie w SB to cięgno używam tylko w zimie , odpalam na wciśniętym i po chwili wyciągam aby silnik płynniej pracował na zimnym , jak wskazówka temperatury wychodzi z tego małego białego pola na wskażniku to wciskam spowrotem , u ojca w TD escorcie jest to automatyczne na silniczku elektrycznym i parę razy się już zawiesiło , praktycznie żaden to kłopot z obsługiwaniem tego ręcznie.
pozdr
pozdr
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
No nie licytujmy sie, ja z kolei projektuje urzadzenia z mikroprocesorami i je oprogramowywuje (wszystko sam), np. przemyslowe centrale rejestrujace (40 mikrokontrolerow na I2C) i przesylajace dane cyfrowe radiowo itd... a zajmuje sie elektronika ponad 30 lat, zawodowo 25 (w tej chwili glownie densytometry - poligraficzne urzadzenia pomiarowe - tez mojego projektu). Diagnostyka (czyli naprawa) zajmowalem sie na samym poczatku, od tego sie zaczyna). Potem przychodzi czas na wlasne opracowania. Jezeli potrafisz sobie zmienic program w sterowniku, zaprogramowac EPROMy i je wlutowac, to napewno bylbys bardziej zadowolony z TDI i nie wciskaj kitu z 'duchem silnika';) TD ma tyle samo ducha co TDI:)BENITO pisze: ja mam już go ponad 10 lat i coś niecoś wiem
hehe, proponuje zamknąć temat, bo nic nowego już tu nie bedzie. właściciel tematu nie bardzo wie czego chce, a my mu już więcej nie pomożemy, bo każdy ma swoje zdanie jak widać
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 165 gości