pomocy temperaturowy szok w MK 2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
AIRWOLF
Powered by MOTORSPORT
Powered by MOTORSPORT
Posty: 1162
Rejestracja: pt mar 16, 2007 16:06
Lokalizacja: Rzeszów

pomocy temperaturowy szok w MK 2

Post autor: AIRWOLF » ndz maja 20, 2007 22:04

cos mi sie stalo z moim golferem jechalem w droge okolo 13 km w jedna strone droga odcinkami prosta puzniej pare zakretów po drodze 1 wies i momentami jechalem nawet 170 z górki i nagle zaczelo micos brzeczyc w kokpicie a dokladniejn zegarze i nie byl to jakis przypadkowy brzek tylko "wymuszony" przez samochud i powtarzajacy sie okolo co 2 min (tak jak skrzypia stare dzwi i trwal 1 sek.) az w koncu zapalila sie kontrolka oleju i brzdak zaczol brzeczec bez przerwy az do momentu jak zatrzymalem samochodu podnioslem maske i silnik jak pieklo rozpalony i niewiem ??
oto moje pytanie czy silnik cos zrobil z olejem(mam olej LOTOS 10W40) ze sie ugotowal bo byly jakies male pechezyki na bagnecie czy plyn chlodzacy(niewiem jaki mam i niewiem jak wygladala jego wymiana czy uzupelnianie ptrzez poprzedniego wlasciciela) nawalil i juz nie chlodzi??moze musze zainwestowac w olej i plyn chlodzacy który wytrzyma wiecej ??
niewiem co robic pomuzcie w miare mozliwosci


Zapraszam do przeglądnięcia moich porad [FAQ]
[url=http://www.tinyurl.pl?XRMGNEsk]FAQ 1[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?9WxKOJFR]FAQ 2[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?KOaIXdpf]FAQ 3[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?GZo0KIY1]FAQ 4[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?Kd8lbMEh]FAQ 5[/url],

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz maja 20, 2007 23:51

Miejmy nadzieję,że nie wydmuchałeś uszczelki pod głowicą. Alarm - brzęczyk włącza sie kiedy cisnienie oleju spada poniżej, zdaje sie, 2,5 bar ( ale ręki se nie dam uciąć ) i podobno zdarza się to przy ostrej jeździe przez dłuższy czas, chociaż osobiście nie miałem nigdy takiego problemu. Musisz teraz sprawdzić, czy z oleju nie robi sie breja kakaowa i czy go nie przybywa lub nie ubywa. Musisz też sprawdzić ilość płynu w zbiorniczku wyrównawczym układu chłodzenia i czy w nim nie widać plam oleju. Spróbuj też na zimnym silniku zapalonym odkręcic korek zbiorniczka i poobserwuj czy nie pojawia sie powietrze. Jeśli nie to uszczelka żyje.



Awatar użytkownika
AIRWOLF
Powered by MOTORSPORT
Powered by MOTORSPORT
Posty: 1162
Rejestracja: pt mar 16, 2007 16:06
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: AIRWOLF » ndz maja 20, 2007 23:55

jak wymienia sie płyn chłodniczy cały bo sprubuje go zamienić jakimś wydajniejszym


Zapraszam do przeglądnięcia moich porad [FAQ]
[url=http://www.tinyurl.pl?XRMGNEsk]FAQ 1[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?9WxKOJFR]FAQ 2[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?KOaIXdpf]FAQ 3[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?GZo0KIY1]FAQ 4[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?Kd8lbMEh]FAQ 5[/url],

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn maja 21, 2007 00:01

Al w jakim celu? Najpierw trzeba sprawdzić czy wskaźnik dobrze pokazuje i czy wentylator chodzi



Awatar użytkownika
AIRWOLF
Powered by MOTORSPORT
Powered by MOTORSPORT
Posty: 1162
Rejestracja: pt mar 16, 2007 16:06
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: AIRWOLF » pn maja 21, 2007 00:04

ja mam wskaznik temperatury niby byl padniety ale po tym jak rozkrecalem zegary i malowalem wskazówki nagle ozyla ale bez powodu wymienic chce poprostu niemam pojecia kiedy byl ostatnio wymieniany i alurat bym sobie go wymienil ale niewiem czy to sie jakos gdziesz odkrecai nalewa czy trzeba bawic sie w jakies odpowietrzanie??


Zapraszam do przeglądnięcia moich porad [FAQ]
[url=http://www.tinyurl.pl?XRMGNEsk]FAQ 1[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?9WxKOJFR]FAQ 2[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?KOaIXdpf]FAQ 3[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?GZo0KIY1]FAQ 4[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?Kd8lbMEh]FAQ 5[/url],

aluk0
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 00:23
Lokalizacja: Zary
Kontakt:

Post autor: aluk0 » pn maja 21, 2007 00:19

WITAM CIE TO NIE ZADNA USZCZELKA ANI ZADEM PLYN POPROSTU OLIWKA BYLA TAK ZADKA WYMIEN SOBIE OLEJ I NIE JAKIS WYNALEZEK LOTOS TYLKO NA TAKI NA JAKIM JEZDRZA BIALI LUDZIE NAJLEPIEJ CASTROL 15W40 TECTION A UWIERZ ZE JUZ NIGDY NIE USLYSZYSZ TEGO DZWIEKU :bajer:



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn maja 21, 2007 01:24

aluk0, może mieć rację....Ja polecam texaco ;)



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn maja 21, 2007 01:30

pawel23sruba, pierwsza sprawa-kiedy wymieniałeś olej? Być może już czas na wymianę. Olej 10W/40 jest dość rzadki z natury rzeczy, w Twoim przypadku wygląda na to, że mocno zagrzałeś silnik, olej upodobnił się do wody i pompa wytwarzała za niskie ciśnienie-stąd brzęczyk i kontrolka.
Płyn jeśli nie wiesz kiedy i jaki był możesz wymienić.Co do "wydajności" to wszystkie są podobne, kieruj się raczej tym czy nadaje się np. do chłodnic aluminiowych, polecane są koncentraty odpowiednio rozcieńczane.Wymiana jest dość prosta. Spuszczasz stary (trzeba odkręcić wąż od pompy wody) nalewasz nowy, zapalasz auto i czekasz aż załączy się wiatrak, uzupełniasz do właściwego poziomu i powinno być.Warto przez klilak dni obserwować poziom.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 409 gości