Kontrolka oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Bartosz_J
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt lut 23, 2007 14:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kontrolka oleju

Post autor: Bartosz_J » pn kwie 30, 2007 23:29

Od czasu do czasu jak jade to zaświeca sie oraz piszczy kontrolka oleju. Jest to jednorazowe pisknięcie i jednorazowe mignięcie. Co to może być i od czego moge zacząć sprawdzanie?? Oczywiście poziom oleju mam prawie na max



Awatar użytkownika
v.a.gmania
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 23:06
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: v.a.gmania » wt maja 01, 2007 00:21

bylo juz o tym sporo wymiem filtr oleju na np.mana tylko nie filtrona i po strawie



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Kontrolka oleju

Post autor: RobertP » wt maja 01, 2007 07:00

Bartosz_J pisze:Od czasu do czasu jak jade to zaświeca sie oraz piszczy kontrolka oleju. Jest to jednorazowe pisknięcie i jednorazowe mignięcie. Co to może być i od czego moge zacząć sprawdzanie?? Oczywiście poziom oleju mam prawie na max
na początek zmień na filtr oleju na możliwie najlepszy
a później zobaczymy,
problem Twój może też świadczyć o problemie pompy olejowej i panewek w silniku
albo samego czujnika


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Bartosz_J
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt lut 23, 2007 14:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bartosz_J » wt maja 01, 2007 08:09

A co ma filtr oleju do tego ??

Btw wcześniej miałem takie coś ze kotrolka oleju mi migała ale nie piszczała i auto zwolniło i okazało sie ze padł mi aparat zapłonowy. Teraz raz na jakiś czas mignie i zapiszczy jednorazowo.



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » wt maja 01, 2007 08:27

Bartosz_J pisze:Teraz raz na jakiś czas mignie i zapiszczy jednorazowo.
Oznacza to ciśnienie <1.8 bara przy obrotach >2000
na początek należałoby podłączyć zewnętrzny manometr i sprawdzić rzeczywiste ciśnienie - będzie wiadomo czy to wina czujnika - sygnalizacji , czy pompy..



Bartosz_J
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt lut 23, 2007 14:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bartosz_J » śr maja 02, 2007 13:52

DZisiaj zauważyłem ze kontrolka świeci dopiero jak przekrocze 120km/h na 5 biegu. Jak jechałem 90km/h na 3 biegu to nic sie nie działo. Pisze na jakich biegach bo nie mam obrotomierza



Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » pt maja 18, 2007 23:09

Matador,
...czujnika - sygnalizacji , czy pompy...
Jeśli po sprawdzeniu ciśnienia okaże się, że jest dobre, to wtedy z tych trzech rzeczy na którą stawiasz?



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » sob maja 19, 2007 06:50

adurweb pisze:Jeśli po sprawdzeniu ciśnienia okaże się, że jest dobre, to wtedy z tych trzech rzeczy na którą stawiasz?
Tu nie ma na co stawiać, jeśli ciśnienie oleju będzie dobre , to albo czujnik padł albo np. przewód gdzieś przerywa..
Zamiast debatować - najpierw sprawdź ciśnienie, w pierwszym lepszym warsztacie ,grosze wezmą ,a będziesz miał jasność..



Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » sob maja 19, 2007 10:50

No dobra, ale jak ciśnienie do dupy, to odrazu remont?



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » sob maja 19, 2007 11:11

Nie koniecznie remont silnika. Może być np. zapchany smok pompy oleju lub słaba pompa - to wersja optymistyczna. W pompie jest jeszcze zawór, jak on się za wcześnie otwiera to może popiskiwać brzęczyk od oleju.


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » sob maja 19, 2007 11:54

Może być np. zapchany smok pompy oleju lub słaba pompa - to wersja optymistyczna. W pompie jest jeszcze zawór, jak on się za wcześnie otwiera to może popiskiwać brzęczyk od oleju.
Jak to wszystko wybadać, czy jest sprawne?



Awatar użytkownika
draper
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: śr paź 04, 2006 13:05
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: draper » sob maja 19, 2007 12:16

Nnie wiem jak dokąłdnie to w benzynie wyglada.. mialem podobny problem ale w dieslu... tam zawinił taki maly zaworek w chłodniczce oleju..ale jak juz mowilem nie wiem czy w benzynie tez taki jest :)


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]
Moc jest Bogiem Prędkość Nałogiem Nitro Zabawą A Turbo Podstawą

stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » sob maja 19, 2007 21:37

adurweb, najlepiej będzie jak zmizrzysz ciśnienie oleju to już się coś dowiesz. Kolejna czynność jak będzie za małe to zdjęcie miski i wyjęcie pompy i np. włożenie drugiej lub oględziny Twojej pompy. Ale pewniejsze będzie włożenie drugiej pompy i wtedy sprawdzenie ciśnienia. Jeśli będzie kicha to niestety remoncik silnika.


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » ndz maja 20, 2007 01:54

OK. Czy sam mogę wymienić pompę, czy lepiej do mechanika?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 235 gości