Elastycznosc TD vs TDI (90KM)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw maja 17, 2007 21:57

Cinek pisze:nie jestem pewny czy TD ma, obawiam sie że nie
No ja tez nie jestem:) maja TDI, maja benzynki (bo maja kompa), TD? Moze nie.



adam aa22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pt lis 17, 2006 13:40
Lokalizacja: Pajęczno
Kontakt:

Post autor: adam aa22 » czw maja 17, 2007 22:00

Z tego co wiem w golfach mk3 były turbinki ze zmienna geometrią ustawienie łopatek, były to silniki 1.9TDI 110 Km.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw maja 17, 2007 22:03

zaprzal pisze:a wy, Panowie, bedziecie na majovwce? moznaby wlasnie wtedy pogadac o dieslach
Obawiam sie ze raczej nie... Bede w tym czasie prawdopodobnie na Wystawie Psow Rasowych w Bytomiu, choc tak szczerze wolalbym na majovwce:(

[ Dodano: 17 Maj 2007 22:04 ]
adam aa22 pisze:były to silniki 1.9TDI 110 Km
Np. AFN :)



zegarek2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw lut 01, 2007 22:17
Lokalizacja: polska

Post autor: zegarek2006 » pt maja 18, 2007 07:21

ael mi chodzi przedewszystkim o diesla TD a nie TDi



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt maja 18, 2007 07:41

arek wamej pisze:Nie wiesz może jak się z tym uporał euglen?
Zrobił istalacje pnematyczno-elektryczną jest schemat w poście na forum chyba Zaprzal go zakładał.
zegarek2006 pisze:mi chodzi przedewszyskim jak bede jechał moim TD z prędkością powyżej 100km/h to żebym slyszał bardziej szum opon i szum wiatru niz warczenie silnika, a nie jak w maluchu ze silnik zagłusza mi radio
Ja mam 1V ze skrzynią 4S czyli jest praktycznie zawsze na dużych obrorach i silnika w śodku nie słychać po prostu jest dobrze wygłuszony tym bardziej w mk3 ;)
zegarek2006 pisze:2. dlaczego turbodziura w TDi jest a w TD niema mimo tego ze ma turbinę
Ja spotkałem się z największą turbo dziurą u swojego brata w JR ale jak już turbo złapie to ciśnie cię w fotel że chocho ;)
Cinek pisze:DZIECHU, musimy se kiedyś spotkać i podyskutować przy piwku o wyższości TD nad TDI
łooooo, a tak nie dawno łojiłeś TDI'ki
zegarek2006 pisze:3. jak wygląda dokladniej dzialanie diesla turbo wciskam gaz i mnie wciska w fotel nawet na wysokich biegach, i niemusze redukować?
Zależy od turbiny jaka jest, ale od 2300 powino wciskać w fotel ;) A jazda na wysokich obrotach jest cymuś ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

zegarek2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw lut 01, 2007 22:17
Lokalizacja: polska

Post autor: zegarek2006 » pt maja 18, 2007 08:06

dla oszednosci mozna jezdzic nie powodujac wlaczanie turbo?
slyszalem ze przy turbo na postoje jak wcisniemy gaz do obroty wzrastaja a potem wzrastaja bez naciskania gazy czy jakos tak o co chodzi?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt maja 18, 2007 09:22

zegarek zadajesz za duzo pytan i robisz sobie niepotrzebny metlik w glowie. turbo sie nie wlacza, ono dziala ciagle, ale w pewnym momencie jego efektywnosc siega szczytu i wtedy wlasnie silnik osiaga najwiekszy moment obrotowy - najlepsze przyspieszenie. td/tdi bedzie mialo podobnie i ten zakres, kiedy bedzie ladnie jechac to jakies 2000-3500 obr.

na postoju nie powinno sie wciskac gazu na maksa, bo katujesz silnik. natomiast jesli bedziesz dodawal po trochu gazu, to w pewnym momencie, pomimo zatrzymania stopy w danym polozeniu, silnik zacznie sie samoczynnie wkrecac, to wlasnie dzieki turbinie. tak przynajmniej jest u mnie.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

adam aa22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pt lis 17, 2006 13:40
Lokalizacja: Pajęczno
Kontakt:

Post autor: adam aa22 » pt maja 18, 2007 10:35

[quote="SouleR"]turbo sie nie wlacza, ono dziala ciagle, ale w pewnym momencie jego efektywnosc siega szczytu i wtedy wlasnie silnik osiaga najwiekszy moment obrotowy
Zgadzam sie z Tabą w 100%, nic dodać nic ująć!!! Pozdrawiam!!



xname
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt maja 18, 2007 10:55
Lokalizacja: WLK
Kontakt:

Post autor: xname » pt maja 18, 2007 11:09

Witam panowie jestm tu nowy więc proszę o wyrozumiałość, jak coś robie źle odrazu mówcie:P. Jak poprzednicy w tym temacie również posiadam golfa MK3 1,9 TD, oraz jeżdże czasem ojca passatem 1,9 TDI i co do elastyuczności jest moim zdaniem spora różnica na korzyść TDI, nawet w prędkościach jakby w golfie był jeden bieg mniej:)). Za to widze też wielką różnice w spalaniu. Passat średnio 6l (passat kombi B4) a mój golfer pali 7-8 w mieście 9, nie wiem co jest z nim nie tak, nic jeszcze w nim nie kręciłem, nie kopoci, nie muli, nie jeżdże zbut ostro średnio 100km/h, jak rok temu sprowadziłem go z niemiec tak wymieniłem olej, fitr oleju i powietrza (paliwa czeka na chwile czasu). Musze chyba wymienić świece bo rano nawet jak jest ciepło to grzeje mi świece dobre 20-30sekund:/ a jak ssania nie wyciągne to bardzo szarpie:/. Proszę Was drodzy użytkownicy forum :D o rady, sugestie i pomoc. Z góry dzięki POZDRO



zegarek2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw lut 01, 2007 22:17
Lokalizacja: polska

Post autor: zegarek2006 » pt maja 18, 2007 15:52

1. golf 3 podgrzewa świece 30s?
2. golf 3 ma ssanie sterowanie ręcznie?



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » pt maja 18, 2007 16:08

zegarek2006 pisze:golf 3 podgrzewa świece 30s?
tak, ale ponizej chyba 4 stopni powietrza na polu
zegarek2006 pisze:golf 3 ma ssanie sterowanie ręcznie?
automatyczne


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt maja 18, 2007 17:17

td zawsze grzeje swiece, jesli temp plynu ponizej 68 st.
tdi tylko gdy temp otoczenia ponizej 4 albo 5 stopni.

30sek to zbyt wiele. u mnie rano jakies 5-7sek

mk3 mialo chyba reczne i automatyczne ssanie, ale glowy nie dam. po '95 juz tyko automat, ale pewnie sie myle...


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » pt maja 18, 2007 18:37

tam gdzie byl wtrysk tam bylo automatyczne ssanie.
swiece rowniez grzeja po zgasnieciu kontrolek (slychac takie delikatne cykniecie wlasnie po okolo 20-30sek).


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » pt maja 18, 2007 18:57

E tam, ja nie mam automatycznego ssania. PO porostu po 95r jest wprowadzili...Poza tym to nie ssanie tylko PRZYSPIESZACZ(przyspiesza kąt wyprzedzenia zapłonu).



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 122 gości