Koło pasowe pompy wody obciera o osłonę paska rozrządu [PN]
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Koło pasowe pompy wody obciera o osłonę paska rozrządu [PN]
Witam.
Problem jest taki, że koło pasowe od pompy wody obciera o dolną osłonę paska rozrządu. Koło nie jest krzywe (nie ma bicia), wszystko wygląda, że jest ok, ale jest za blisko tej osłony i trze. Jak to zlikwidować?
(Zdjęcie z telefonu, więc trochę kiepska jakość)
Problem jest taki, że koło pasowe od pompy wody obciera o dolną osłonę paska rozrządu. Koło nie jest krzywe (nie ma bicia), wszystko wygląda, że jest ok, ale jest za blisko tej osłony i trze. Jak to zlikwidować?
(Zdjęcie z telefonu, więc trochę kiepska jakość)
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- -pawlo111
- Gadatliwa bestia
- Posty: 902
- Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
- Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
- Kontakt:
a uszczelki pod glowica czasem nie robiles?
jest taka opcja ze jak sie zakłada głowice to mozna ją poruszac w lewo i prawo i potem sie dokreca. Z tego co widac to masz przesunieta w lewo i jak jest załozona obudowa to ci trze. Albo jeszcze inna rzecz sie dzieje...
ale wiecej nie widze
jest taka opcja ze jak sie zakłada głowice to mozna ją poruszac w lewo i prawo i potem sie dokreca. Z tego co widac to masz przesunieta w lewo i jak jest załozona obudowa to ci trze. Albo jeszcze inna rzecz sie dzieje...
ale wiecej nie widze
mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT
Sorry ale nie rozumię jak można głowice przesunąć przy składaniu?-pawlo111 pisze:a uszczelki pod glowica czasem nie robiles?
jest taka opcja ze jak sie zakłada głowice to mozna ją poruszac w lewo i prawo i potem sie dokreca. Z tego co widac to masz przesunieta w lewo i jak jest załozona obudowa to ci trze. Albo jeszcze inna rzecz sie dzieje...
ale wiecej nie widze
To koło trze tak sobie od kąd masz samochód czy może robiłeś coś przy rozrządzie i po złożeniu tak się stało. Ja bym stawiał na źle załorzoną osłone paska. ew jak jest dobrze założona to odkręć koło pompy wody i daj po jednej podkładce na śruby. Odsuniesz je o kilka milimetrów. A czy koło jest w jednej lini z pozostałymi?
- -pawlo111
- Gadatliwa bestia
- Posty: 902
- Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
- Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
- Kontakt:
a robiles kiedys uszczelke pod głowica???Gangst3R pisze:Sorry ale nie rozumię jak można głowice przesunąć przy składaniu?
jak nie to sobie kiedys zobacz jak bedziesz głowce dokrecal. Jak polapiesz lekko szpilkami to zobacz czy sie nie przesuwa czy nie? i bedziesz wiedzial. +- 3-4 mm w kazda strone
Czesto widac to po tym ze pasek chodzi krzywo na kole....
mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Osłona jest dokręcona do końca, nic nie odstaje, koło pasowe jest w linii z pozostałymi (tak na oko) kołami. Te tarcie jest od kiedy mam ten samochód. Poprzedni właściciel nic nie mówił o wymianie uszczelki pod głowicą, ale mam z nim kontakt - zapytam. Też myslalem o tych podkładkach pod te koło, aby je nieco odsunąć, ale wtedy nie byłoby w lini z pozostałymi - nie wiem, czy to będzie w czymś przeszkadzało.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
tak się składa, że wymieniałem uszczelkę pod głowicą i tak jak pisze stonefree o ile dobrze pamiętam są tam takie kołeczki które wchodzą w górną część i nie da się przesunąć. Pisze jak jest w silniku PN, jak ty masz w swoim to nie wiem widocznie inaczej (chociaż w to wątpie).-pawlo111 pisze:a robiles kiedys uszczelke pod głowica???Gangst3R pisze:Sorry ale nie rozumię jak można głowice przesunąć przy składaniu?
jak nie to sobie kiedys zobacz jak bedziesz głowce dokrecal. Jak polapiesz lekko szpilkami to zobacz czy sie nie przesuwa czy nie? i bedziesz wiedzial. +- 3-4 mm w kazda strone
Czesto widac to po tym ze pasek chodzi krzywo na kole....
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
pierwsze slysze,Lipek81, sprawdz czy masz poprawnie załozona osłone, ja mialem tak ale to wina byla tego ze osłona byla juz odkształcona od temperatury i wymienilem na prosta. Zobacz czy wszystkie srubki sa dokrecone i czy czasem jakies tulejki ktore sa w osłonce sa na miejscu , cos musiales przekombinowac z osłona, albo sruba nie na swoim miejsu i nie wkrecila sie do konca.-pawlo111 pisze:est taka opcja ze jak sie zakłada głowice to mozna ją poruszac w lewo i prawo i potem sie dokreca.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Dzisiaj sie przyjrzalem i okazalo sie, że jednak te kolo od pompy jest troche przesuniete w stosunku do kola walu korbowego. I teraz pytanie - czy moze mam zalozone jakies inne kolo, czy cos innego jest nie tak? Oslona paska rozrządu jest raczej prosta, uszczelka pod glowica nie byla nigdy zmieniana.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
Lipek81, słuchaj a moze koło nie jest od tego motoru ? zmieniales kółko ? bo sa np roznice dla kołka w silniku ze wspomaganiem ( bardzo ciezko dostepne , wiem bo mi peklo i szukalem) a inne w silniku bez wsomagania, jezeli to jest oryginalne kółko to moze sprobuj cos podłozyc pod kółko zeby odsadzic minimalnie od pompy,bo pewnie pasek jest skrzywiony?
[ Dodano: Sob Maj 19, 2007 10:32 pm ]
ale po zdjeciu widze ze masz zalozone kołko od silnika bez wspomagania i chyba na zdjeciu nie widze paska od wspomy wiec sprobuj jakies podkladki zapodac, troszeczke dłuzsze sruby zeby zalapało i bedzie ok.
Ja tak jako ciekawostke powiem ze ja mam kolko do wspomagania w swoim , przerobione z kółka pompy wody od Wartburga , troszeczke kombinowania ale jest z zeliwa i nie zagnie sie tak jak to blaszane oryginalne ( gleba +wysoki kraweznik robi swoje )
[ Dodano: Sob Maj 19, 2007 10:32 pm ]
ale po zdjeciu widze ze masz zalozone kołko od silnika bez wspomagania i chyba na zdjeciu nie widze paska od wspomy wiec sprobuj jakies podkladki zapodac, troszeczke dłuzsze sruby zeby zalapało i bedzie ok.
Ja tak jako ciekawostke powiem ze ja mam kolko do wspomagania w swoim , przerobione z kółka pompy wody od Wartburga , troszeczke kombinowania ale jest z zeliwa i nie zagnie sie tak jak to blaszane oryginalne ( gleba +wysoki kraweznik robi swoje )
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 456 gości