Problem z wentylatorami
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z wentylatorami
Witam.W dniu wczorajszym zakupiłem samochód VW GOLF IV TDI PD 101PS.Po niewielkich oględzinach zorientowałem sie,że jeden z trzech bezpieczników znajdujących sie w obudowie umieszczonej nad akumulatorem jest przepalony.Bezpiecznik został wymieniony i od tego momentu gdy odpalam silnik załączają sie oby dwa wentylatory chłodnic (woda,klima).Bez względu na temp silnika wentylatory dmuchają.Po zgaszeniu silnika nadal działaja od ok. 5-15 w zależności od dystansu jaki pokonuje samochodem.Po odpaleniu na zimnym silniku i momentalnym zgaszeniu wentylatory działaja jeszcze przez jakiś czas.Co mu dolega???
Ostatnio zmieniony czw maja 17, 2007 18:05 przez jocco, łącznie zmieniany 1 raz.
Niezła jazda. Podejrzewam, że masz walnięty termostat. A czy zmienia cokolwiek włączona/wyłączona klima?
Trochę patowa sytuacja, bo jak wyjmiesz bezpiecznik to nie masz pewnie w ogóle wentylatorów i może przegrzać się silnik, z kolei jak włożysz to pewnie bardzo wolno temperaturę łapie, o ile w ogóle osiąga 90 stopni. Jedź do jakiegoś elektryka i sprawdź co i jak, bo wymieniać tak części po kolei to trochę za drogo wyjdzie
Trochę patowa sytuacja, bo jak wyjmiesz bezpiecznik to nie masz pewnie w ogóle wentylatorów i może przegrzać się silnik, z kolei jak włożysz to pewnie bardzo wolno temperaturę łapie, o ile w ogóle osiąga 90 stopni. Jedź do jakiegoś elektryka i sprawdź co i jak, bo wymieniać tak części po kolei to trochę za drogo wyjdzie
Jeżeli tak powiedział Ci sprzedawca, to ja bym raczej stawiał na walniętą sprężarkę klimy, o ile jej nie sprawdziłeś. Jest to drogi element i przy sprzedaży znacznie obniża wartość auta, dlatego czasami wstawiają taki kit, żeby tylko auto poszło. W takim wypadku może sterownik klimy wariuje i dlatego tak się dzieje.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Równie dobrze możesz mieć uszkodzony sterownik wentylatorów. Przynajmniej ja miałem to samo, a w sterowniku woda i kupa śniedzi.
Nie wiem jak w czwórce, ale w trójce można od nie wyjąć wtyczkę (tę z grubymi kablami) i dalej będzie działał normalnie wentylator, ale tylko na pierwszym biegu, włączany przez włącznik w chłodnicy niezależnie od calej klimy. Podejrzewam że niestety klimę masz po prostu walnuiętą a gadka o nienabitym czynniku to była tylko po to żeby cię zachęcić do kupna auta.
Nie wiem jak w czwórce, ale w trójce można od nie wyjąć wtyczkę (tę z grubymi kablami) i dalej będzie działał normalnie wentylator, ale tylko na pierwszym biegu, włączany przez włącznik w chłodnicy niezależnie od calej klimy. Podejrzewam że niestety klimę masz po prostu walnuiętą a gadka o nienabitym czynniku to była tylko po to żeby cię zachęcić do kupna auta.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Najpierw go zlokalizuj, w mk3 jest koło aku, u Ciebie pewnie też. Czarna skrzyneczka. Od spodu ma dwie wtyczki. Jedną z grubymi kablami (od wentylatorów), drugą z cienkimi od sterowania nimi przez elektronikę klimy.
Jeśli wyciągniesz wtyczkę z cienkimi kabelkami, a zostawisz z grubymi, i wentylatory dalej będą chodzić, to w sterowniku jest zwarcie na przekaźnikach.
Jeśli przestaną chodzić (a będzie włączał się pierwszy bieg normalnie po rozgrzaniu silnika) to problem jest z elektroniką klimy.
Jeśli wyciągniesz obie i dalej będą wentylatory chodzić non stop, to bedzie to jakieś glupiezwarcie na kablach, ale wątpię.
Nie gwarantuję że tak samo jest w czwórce jak w trojce, ale raczej podobnie.
Jeśli wyciągniesz wtyczkę z cienkimi kabelkami, a zostawisz z grubymi, i wentylatory dalej będą chodzić, to w sterowniku jest zwarcie na przekaźnikach.
Jeśli przestaną chodzić (a będzie włączał się pierwszy bieg normalnie po rozgrzaniu silnika) to problem jest z elektroniką klimy.
Jeśli wyciągniesz obie i dalej będą wentylatory chodzić non stop, to bedzie to jakieś glupiezwarcie na kablach, ale wątpię.
Nie gwarantuję że tak samo jest w czwórce jak w trojce, ale raczej podobnie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Miałem to samo 2 tygodnie temu
i pociesze Cie ze nie jest to sterownik wentylatorów
u mnie byl to czujnik cisnienia powietrza w ukladzie klimatyzacji, chyba tak sie fachowo zwie
jak otworzysz maske i zlokalizujesz metalowe przewody idace do klimy to znajduje sie on po lewej stronie silnika tuz pod grodzia silnika, jest wkrecany pionowo w metaowa rurke
koszt u mnie wyniosło to 180 zł
p.s.
dziala Ci klima, bo u mnie nie działała...
i pociesze Cie ze nie jest to sterownik wentylatorów
u mnie byl to czujnik cisnienia powietrza w ukladzie klimatyzacji, chyba tak sie fachowo zwie
jak otworzysz maske i zlokalizujesz metalowe przewody idace do klimy to znajduje sie on po lewej stronie silnika tuz pod grodzia silnika, jest wkrecany pionowo w metaowa rurke
koszt u mnie wyniosło to 180 zł
p.s.
dziala Ci klima, bo u mnie nie działała...
Byłem u mechanika i kazał mi nabić klime.W dniu dzisiejszym klima została nabita i nic niestety sie nie zmieniło.Klima sie nie załącza.Kombinowałem także z wyciąganiem wtyków z przekażników wentylatorów.Po wyjęciu wytyków z cienka wiązką kabli wentylatory milczą.Czujnik ciśnienia klimy został zastąpiony innym dobrym i też nic nie skutkuje.Wypinałem wtyczke od czujnika temp. wentylatory nadal działają.W poniedziałek wybieram sie do elektryka ciekawe co on mi powie.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
sterownik wentylatorów może więc być dobry dobry. Jeszcze nie napewno bo może być w nim zwarcie pomiedzy ścieżkami ale wątpięjocco pisze:Po wyjęciu wytyków z cienka wiązką kabli wentylatory milczą
W każdym razie krąg poszukiwań się zawęża do złych sygnałów podawanych z czujników klimy na sterownik wentylatora, i mniej prawdopodobne uszkodzenie sterownika. VAG by podłączyć, jest szansa że wyjaśni
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 151 gości