Elastycznosc TD vs TDI (90KM)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
nie czaje, a są jakieś inne pompy wtryskowe do td albo tdi ?? chyba że chodzi o pompowtryskiwacze.arek wamej pisze:Osobiście wybieram TD lub TDi z pompą wtryskową od TD bo to od niej zależy w głównej mierze charakter pracy silnika.
pozatym nie wiadomo o jakich silnikach mówisz - TD rozumiem, natomiast TDi to w domyśle TD z intercolerem, więc w konstrukcji nie ma żadnej różnicy, jedynie w osprzęcie, a TDI to wtrysk bezpośredni a to zupełnie inna bajka - tak przynajmniej mnie uczyli.
diesel musi być głośniejszy niż benzyna, to związane jest z samozapłonem i inną konstrukcją silników.
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
No to dokladnie jak u mnie, ale 12/100 jeszcze mu sie nie zdarzylo, max jakie zarejestrowalem to niecale 8/100, a jazda to byla po miescie, gaz jednobitowy;) czyli albo wlaczony (podloga) albo puszczony, zima i do tego chip (ok. 120KM). Gdyby mi spalil 12L to od razu pojechalbym do warsztatu:)arek wamej pisze:To coś pali na trasie przy delikatnej jeździe nawet 4 litry, a na mieście do 6-6,5 litra,
Przy super ciężkiej nodze i jeździe 100-150km/h nawet do 12 litrów on ULTIMATE
[ Dodano: 17 Maj 2007 20:44 ]
Nie da sie przelozyc, bo w TDI pompa jest sterowana elektrycznie (komputer) a w TD mechanicznie.arek wamej pisze:lub TDi z pompą wtryskową od TD
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Tylko powiedz mi po co? Bo sa rozne pompy w TD, moze nie chodzi ci o pompe z 'jakiegos' TD, tylko konkretnie o pomy wiekszej wydajnosci z tlokiem np. 10 czy 11mm, bo o ile wiem wiekszosc pomp z TD maja taka sama wydajnosc jak w TDI.arek wamej pisze:Przekładasz całą pompę od TD i sterowanie pedału gazu z elektronicznego na mechaniczne.
P.S. Niedługo sprubuję się zmierzyć Garrettem GT20 we własnym autku.
[ Dodano: 17 Maj 2007 21:00 ]
i prawie całkowity brak turbodziury.
Wiem bo z kolegą już to przerabiałem.
[ Dodano: 17 Maj 2007 21:00 ]
Mniejszy koszt podkręcania silnika, sporo mniejsze spalanie przy spokojnej jeżdzie,dziechu pisze:Tylko powiedz mi po co? Bo sa rozne pompy w TD, moze nie chodzi ci o pompe z 'jakiegos' TD, tylko konkretnie o pomy wiekszej wydajnosci z tlokiem np. 10 czy 11mm, bo o ile wiem wiekszosc pomp z TD maja taka sama wydajnosc jak w TDI.arek wamej pisze:Przekładasz całą pompę od TD i sterowanie pedału gazu z elektronicznego na mechaniczne.
i prawie całkowity brak turbodziury.
Wiem bo z kolegą już to przerabiałem.
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Zupelnie nie czaje o co ci chodzi - chcesz TDI przerobic na mechaniczne sterowanie????arek wamej pisze:Mniejszy koszt podkręcania silnika, sporo mniejsze spalanie przy spokojnej jeżdzie,
i prawie całkowity brak turbodziury.
A jaki to ma zwiazek z turbodziura? Turbodziura to wylacznie sprawa turbiny i objetosci miedzy turbo a kolektorem wlotowym, co z tym wspolnego ma pompa???
dziękuje za wyjaśnienie. robiłeś to kiedyś czy tylko czytałeś ?arek wamej pisze:Kolego Drogi.
Przekładasz całą pompę od TD i sterowanie pedału gazu z elektronicznego na mechaniczne.
Ot cała filozofia większe zawirowania są jak dojdziemy do sterowania ciśnieniem doładowania.
pozatym TDi mają pompe mechaniczną i pedał gazy na linke. dopiero TDI mają elektronike
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Co ty 'pintolisz'???? To moze lepiej od razu przerobic na dwusuw??? Komputer to cala sila TDI. Jezeli sie na tym znasz, to bierzesz WinOLS i robisz z silnikiem co chcesz (o ile tylko to wytrzyma) i to za darmo (odnosnie 'wiekszych' kosztow) i w bialych rekawiczkach. A jezeli sie nie znasz to... to lepiej kup jakiegos TD a nie zeby wywalac elektronike z TDI. Pierwszy raz widze takie bzdury.arek wamej pisze:Przecież mówię że z elektronicznego na mechaniczne.
[ Dodano: 17 Maj 2007 21:21 ]
Poza tym pisz TDI, TDi to tu taki przyjety nieformalnie skrot od TD z intercoolerem.arek wamej pisze:Przecież TDi
nie ma.arek wamej pisze:Przecież TDi ma elektroniczny pedał gazu
elektronika zaczęła się dopiero w TDI... widzisz różnice ?? duże "i" a małe?? bo małe oznacza intercooler a duże bezpośredni wtrysk.
nie posądzam cie o brak wiedzy, ale trzymaj sie prawidłowych nazw. a posty czytam dokładnie jaki widać
mechaniczny TDI jeździ na tym forum, ja też kiedyś miałem taki zamiar, więc troche sie orientuje w temacie, nie wiem tylko po co takie zmiany do cywilnej jazdy. tdziura i tak bedzie, bo jest zależna od wielkości turbiny i obiętości układu, może nie bedzie opóźnienia przy dodaniu gazu, i moc silnika ( ilość paliwa ) nie bedzie ograniczana przez elektronike. tylko żeby to działało fajnie ( czytaj z dużą mocą ) do tego wypada założyć ine turbo, najlepiej z TDI a jeszcze lepiej ze zmienną geometrią, a to już stwarza pewne problemy przy sterowaniu. więc w takim wypadku lepiej kupić ( włożyć ) TDI, bo potencjał ma jednak większy, co by nie mówić - i tak też u siebie zrobiłem
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 109 gości