Przestawiony rozrzad, problem z ustawieniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Przestawiony rozrzad, problem z ustawieniem
Witam czy jest jakas roznica jesli kolo zebate pompy wtryskowej bylo cowniete prawie o 1/4 obrotu i pojazd jezdzil bez problemu ... Teraz po wymianie paska rozrzadu i napinacza pompa zostala ustawiona dokladnie ze znakiem na kole zebatym ... czy to cos wplywa na zurzycie paliwy i moc ...? Teraz tez normalnie pracuje ale troszki ma mniejsze obroty.... ???
Ostatnio zmieniony czw maja 17, 2007 18:04 przez djbolek, łącznie zmieniany 1 raz.
Według mnie dziwne jest że przestawiłeś pompę o ¼ obrotu i nadal wszystko chodzi ( i chodziło jak było tak ustawione) co prawda jest to możliwe ale miał byś problemy z uruchamianiem silnika i ogólnie jego pracą (czyli moc, zabarwienie spalin) nie bardzo rozumiem o co chodzi czy teraz silnik chodzi ci normalnie ? Nie ma problemów z uruchomieniem ? Co do spalania to ile pali ?
Jeśli chodzi o połamanie zaworów i inne tego typu przygody to jest to możliwe przy złym ustawieniu wałka rozrządu z wałem korbowym pompa wtryskowa nie ma tu nic do rzeczy jak masz dobrze ustawiony wałek rozrządu i wał korbowy to jak się pomylisz na pompie to zaworom nic sie nie stanie po prostu zapłon będzie albo za późny albo za wczesny czyli silnik będzie chodził nieregularnie, głośno (zależy w którą stronę przestawisz pompę) albo w ogóle nie da sie uruchomić
Jeśli chodzi o połamanie zaworów i inne tego typu przygody to jest to możliwe przy złym ustawieniu wałka rozrządu z wałem korbowym pompa wtryskowa nie ma tu nic do rzeczy jak masz dobrze ustawiony wałek rozrządu i wał korbowy to jak się pomylisz na pompie to zaworom nic sie nie stanie po prostu zapłon będzie albo za późny albo za wczesny czyli silnik będzie chodził nieregularnie, głośno (zależy w którą stronę przestawisz pompę) albo w ogóle nie da sie uruchomić
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Wczesniej mialem odchylenie od normy czyli pompa byla jak by opozniona no prawie 1/4 obrotu... czyli nie bylo ustawione na orginalnym znaczniku... i to jezdzilem dlugo i nie bylo problemu ... ale teraz po wymianie paska i napinacza ustawilem pompe wedle znacznika punktu odnosienia no i tez normalnie chodzi ale troszke mniejsze obroty ma .... a czy ile pali teraz i czy ma jakis wplyw na spalanie to jeszcze nie wiem bo nie bylem na trasie.... ale tak z fachowego oka co moze sie zmienic .... to jak byl wczesnie zaplon wtrysku opuzniony..... teraz jest nominalnie...
zastanawia mnie jedno kto uruchamia silnik bez uprzedniegoNeoarti pisze:Jeśli chodzi o połamanie zaworów i inne tego typu przygody to jest to możliwe przy złym ustawieniu wałka rozrządu z wałem korbowym pompa wtryskowa nie ma tu nic do rzeczy jak masz dobrze ustawiony wałek rozrządu i wał korbowy to jak się pomylisz na pompie to zaworom nic sie nie stanie po prostu zapłon będzie albo za późny albo za wczesny czyli silnik będzie chodził nieregularnie, głośno (zależy w którą stronę przestawisz pompę) albo w ogóle nie da sie uruchomić
upewnienia się na znakach i to kilka razy
czy robi to kolo który pracuje w na kolei i reguluje zawory w pociągach spalinowych ?
przecież bierze sie klucz i kręcisz tyle razy ręcznie kluczem
na wale aż znaki wszystkie mają pasować
przecież to proste no nie ? , trzeba zerknąć kilka razy w te punkty
a jak trzeba to i jeszcze parę razy
i jak jest się pewnym dopiero silnik uruchamiać z rozrusznika
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Objawami opóźnionego zapłonu są trudności w uruchomieniu silnika, silnik nie rozwija swojej mocy (jest słabszy) dodatkowo może silniej dymić po przestawieniu na znaki pewnie chodzi trochę głośniej ale to normalne jak zapłon jest za późny to silnik chodzi ciszej ale nie jest tak elastyczny i może sie trochę bardziej grzać
co do obrotów to zawsze możesz je trochę zwiększyć i po kłopocie
[ Dodano: Czw Maj 17, 2007 21:36 ]
Niestety są magicy którzy nie sprawdzają ustawień i skręcają wszystko ich prosta zasada pali to jest Ok i tyle
właśnie dziś ustawiałem rozrząd w 1,9 TDI takiego właśnie “mechanika” na pompie przestawił zapłon o 2 zęby do przodu i jeździł tak 3 miesiące tylko jakby trochę głośniej mu silnik chodził
a chodził jak stary lublin, ale jemu się to nawet podobało i gdzie tu sens ?
Co do ustawień zapłonu to reguluje się go przesuwając pompę do i od silnika (po poluzowaniu śrub oczywiście) a nie za pomocą przesuwania na pasku rozrządu
a co do efektów to po to jest regulacja aby takowe były
co do obrotów to zawsze możesz je trochę zwiększyć i po kłopocie
[ Dodano: Czw Maj 17, 2007 21:36 ]
Niestety są magicy którzy nie sprawdzają ustawień i skręcają wszystko ich prosta zasada pali to jest Ok i tyle
właśnie dziś ustawiałem rozrząd w 1,9 TDI takiego właśnie “mechanika” na pompie przestawił zapłon o 2 zęby do przodu i jeździł tak 3 miesiące tylko jakby trochę głośniej mu silnik chodził
a chodził jak stary lublin, ale jemu się to nawet podobało i gdzie tu sens ?
Co do ustawień zapłonu to reguluje się go przesuwając pompę do i od silnika (po poluzowaniu śrub oczywiście) a nie za pomocą przesuwania na pasku rozrządu
a co do efektów to po to jest regulacja aby takowe były
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
według mnie to ustawiłeś pompę według tego znaku co jest na wsporniku pompy ale ten znak jest do ustawienia punktów rozrządu a nie do pompy ,pompa nie ma żadnego punktu do ustawień trzeba ustawić ją na zegardjbolek pisze:Wczesniej mialem odchylenie od normy czyli pompa byla jak by opozniona no prawie 1/4 obrotu... czyli nie bylo ustawione na orginalnym znaczniku... i to jezdzilem dlugo i nie bylo problemu ... ale teraz po wymianie paska i napinacza ustawilem pompe wedle znacznika punktu odnosienia no i tez normalnie chodzi ale troszke mniejsze obroty ma .... a czy ile pali teraz i czy ma jakis wplyw na spalanie to jeszcze nie wiem bo nie bylem na trasie.... ale tak z fachowego oka co moze sie zmienic .... to jak byl wczesnie zaplon wtrysku opuzniony..... teraz jest nominalnie...
jest takie wybrzuszenie pionowe wedle tego ustawilem znak na zebatce od pompy i chodzi przyzwoicie ma lepszego kopa... przyspieszenie .... moim zdaniem musi miec pompa jakies odniesienie ... wedle tego znaku to bylo cofniete a teraz mam na tym znaczniku( bo po co mieli ten znak robic) i dostal mocy(przyspieszenie jest lepsze)... a rozrzad to tez ma swoj znacznik do ktorego odnosi sie taki otworek.... chyba ze sie myle...
hmmm
teoretycznie jest to mozeliwe ze chodzil ale musial by byc wiecej cofniety niz 1/4, z praktyki widze ze tez jest to mozeliwe hehehe... raczej nie da sie zepsuc silnika przez zle ustawienie pompy...a co do ustawienie pompy i kata wtrysku.. bo ostatnio ustawialem... u mnie wyszlo dokladnie na znaku na wsporniku.. tj znak z kola, znak z blachy, znak z wpornika i znak z pompy pokryly sie, wtedy kat wyprzedzenia zaplonu wyszedl 16stopni wg auto data
teoretycznie jest to mozeliwe ze chodzil ale musial by byc wiecej cofniety niz 1/4, z praktyki widze ze tez jest to mozeliwe hehehe... raczej nie da sie zepsuc silnika przez zle ustawienie pompy...a co do ustawienie pompy i kata wtrysku.. bo ostatnio ustawialem... u mnie wyszlo dokladnie na znaku na wsporniku.. tj znak z kola, znak z blachy, znak z wpornika i znak z pompy pokryly sie, wtedy kat wyprzedzenia zaplonu wyszedl 16stopni wg auto data
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 81 gości