Elastycznosc TD vs TDI (90KM)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
blachy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn sty 02, 2006 10:37
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: blachy » czw maja 17, 2007 16:04

Tomallus pisze:GRIZLI sama pompa to nie wszystko. Jak dobrze pokręci i pomodzi, to możesz zacząć mieć problemy nawet przy użyciu opornika.
W TDI jak pomodzisz to... Strach się bać. Co jak co, ale jak już porównujecie TD i TDI do siebie to seria vs seria lub śrubki vs opornik (koszt podobny). Nie muszę pisać jaki byłby wynik takiej konfrontacji.

Pozdro



zegarek2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw lut 01, 2007 22:17
Lokalizacja: polska

Post autor: zegarek2006 » czw maja 17, 2007 16:13

ludzie!!!
co sie kłócicie jaki silnik
ja chce wydać do 12k i chce kupic seryjnego golfa 3 a nie zadnego tuningowanego
a i podkręcać nie mam zamiaru, nieznam sia na tym
na początku szukałem trujek benzynowych 1400ccm, 1600ccm i chcialem je zagazować
ale pomyslalem ze lepszym wyborem będzie diesel (oszczędność paliwa+niskie obroty=mniejszy halas)
i mając 12kafli najprędzej kupie TD albo D
niewiem czy warto brac wolnossący diesel D, niema turbiny to moze plus bo sie nie zepsuje
niemam pojęcia najprędzej kupie TD
na allegro znalazłem golfy mk3 z silnikami 1,9D 64km za 10tys zł i 1,4 60KM za 8tys zł już widze ze niemam szans brac TDi bo zaduzo mnie by to kosztowało a auto ma byc zadbane i bezwypadkowe



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw maja 17, 2007 16:19

dziechu, zawsze musimy walczyć co lepsze ja sądze że TD ty że Tdi i niech tak zostanie ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw maja 17, 2007 16:21

Ale bez problemu powinienes dostac TDI za 12k, ja swojego kupilem rok temu i to w wersji kombi (variant) z pelnym wyposazeniem (elektryczne szyby, lusterka, grzane fotele, klima, zdejmowany hak itd.). Technicznie i 'wzrokowo' doskonaly za 12,500. Nie bierz D bo bedziesz sie wkurzal, bardzo wielu tu potem pisze 'jak podniesc moc D' - ale niewiele da sie zrobic.

[ Dodano: 17 Maj 2007 16:25 ]
vw_vandal pisze:zawsze musimy walczyć co lepsze ja sądze że TD ty że Tdi i niech tak zostanie
Oczywiscie ze tak:) Ale... wszystko co mozesz zrobic w TD, zrobisz w TDI uzyskujac zawsze wieksza moc. Nie ma niczego takiego co moglbys zrobic w TD a nie mogl zrobic w TDI... Choc wielu odstrasza wieksza komplikacja TDI, szczegolnie elektronika. Niestety, od kilku lat praktycznie nie sa produkowane juz zadne modele samochodow bez sterowania silnika komputerem.



zegarek2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw lut 01, 2007 22:17
Lokalizacja: polska

Post autor: zegarek2006 » czw maja 17, 2007 16:27

dziechu pisze:Ale bez problemu powinienes dostac TDI za 12k, ja swojego kupilem rok temu i to w wersji kombi (variant) z pelnym wyposazeniem (elektryczne szyby, lusterka, grzane fotele, klima, zdejmowany hak itd.). Technicznie i 'wzrokowo' doskonaly za 12,500. Nie bierz D bo bedziesz sie wkurzal, bardzo wielu tu potem pisze 'jak podniesc moc D' - ale niewiele da sie zrobic.
:chytry:
tanio kupiłes i tak wyposarzony... na allegro min z 16 kawałków by kosztował
ja chce do 12k wydać i niechce kombi
dlaczego sie bede wkurzał chyba wybiore TD jezdze do tej pory maluchem wiec będzie ogromna różnica chyba w jezdzie?



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw maja 17, 2007 16:38

zegarek2006 pisze:dlaczego sie bede wkurzał chyba wybiore TD jezdze do tej pory maluchem wiec będzie ogromna różnica chyba w jezdzie?
Jak kupisz TD to sie nie bedziesz wkurzal, ale jak kupisz D to tak, bo D to maluchem wyprzedzisz;)



zegarek2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw lut 01, 2007 22:17
Lokalizacja: polska

Post autor: zegarek2006 » czw maja 17, 2007 16:40

dziechu pisze:
zegarek2006 pisze:dlaczego sie bede wkurzał chyba wybiore TD jezdze do tej pory maluchem wiec będzie ogromna różnica chyba w jezdzie?
Jak kupisz TD to sie nie bedziesz wkurzal, ale jak kupisz D to tak, bo D to maluchem wyprzedzisz;)
ja maluchem wlasnie jezdze;-)

a czy TD i TDi sąna wtryskach?
i czy prawda ze diesle są cichce od benzyny bo mają mniejsze obroty?
halas silnika powstaje od wysokich obrotów



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw maja 17, 2007 17:04

Wszystkie diesle sa na wtryskach:) Inaczej nie mozna podac paliwa do komory spalania. Diesle nie sa cichsze od benzyny, sa nico glosniejsze, szczegolnie na wolnych obrotach i nieco bardziej 'telepia':) Ale to w porownaniu z nowoczesnymi silnikami, napewno TD czy TDI jest DUZO cichszy niz benzynowy w maluchu (albo FSO czy Polonezie:)



zegarek2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw lut 01, 2007 22:17
Lokalizacja: polska

Post autor: zegarek2006 » czw maja 17, 2007 17:11

dziechu pisze:Wszystkie diesle sa na wtryskach:) Inaczej nie mozna podac paliwa do komory spalania. Diesle nie sa cichsze od benzyny, sa nico glosniejsze, szczegolnie na wolnych obrotach i nieco bardziej 'telepia':) Ale to w porownaniu z nowoczesnymi silnikami, napewno TD czy TDI jest DUZO cichszy niz benzynowy w maluchu (albo FSO czy Polonezie:)
ale czy TD jest cichszy podczas jezdzenia w trasie od 1400 czy 1600ccm
ja nierozumiem rzeciez diesle powinny byc cichsze bo jezdzą na wolniejszych obrotach a benzyna an duzo wyzszych
a co do turbiny to ja slychać podczas jazdy i od ilu obr ona sie zalącza w TD a od ilu w TDi?



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw maja 17, 2007 17:23

TD nie jest cichszy niz benzynowy 1400 lub 1600. Nie chodzi o obroty, ale inaczej te silniki pracuja, tloki sprezaja powietrze ponad dwukrotnie bardziej niz w benzynie, inaczej realizowany jest zaplon i spalanie mieszanki, wszystko to powoduje ze jest nieco wiecej halasu i drgan. Turbiny w dobrym silniku nie slychac. Turbina zaczyna ladowac w okolicach 1700-1900rpm, pelne ladowanie osiaga kolo 2200 (najczesciej). Ogolnie powiem tak - tobrym TDI jezdzi sie znacznie przyjemniej niz benzynowym, ja przynajmniej nigdy nie kupie benzyny. TDI pali prawie 2 razy mniej osiagajac wysoka moc i elastycznosc lepsza niz niejedna benzyna.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw maja 17, 2007 17:39

a po co ci cisza? jak chcesz stac na swiatlach i nie slyszec silnika to 1.4 bedzie supa gut :bigok: auto kupuje sie do jazdy, a nie dla ciszy. moj klekocze, a jeszcze zrobie mu przelot na jednym tlumiku i bedzie dopiero szał pał, ale zupelnie nie przeszkadza mi ten dzwiek, bo go lubie. klekot to jest to.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » czw maja 17, 2007 19:04

zegarek2006 z taką kasą poluj w TDI. Morda Ci się z uciechy, nie będzie długo zamykała. Wszyscy z benzyną pod maską będą psioczyć na ceny paliw. Jak jeździłeś maluchem, to nie bedziesz narzekał na głośność.


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

arwam

Post autor: arwam » czw maja 17, 2007 19:55

Panowie.
Jeśli porównywać TD i TDi to każdy z tych silników ma wady i zalety.
Powinno się porównywać przede wszystkim silniki o tych samych mocach.
TDi mają niższe obroty, mniejszy współczynnik zużycia paliwa na jednostkę mocy,
i cichszą pracę.
Podsumowując lepiej się nadają na długie trasy.
Z kolei TD pracują na wyższych obrotach, mają prostszą budowę i są wbrew pozorom oszczędniejsze niż TDi, oraz mniej awaryjne,
bardziej się nadają do kręcenia po mieście.
Osobiście wybieram TD lub TDi z pompą wtryskową od TD bo to od niej zależy w głównej mierze charakter pracy silnika.
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy TD i TDi.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw maja 17, 2007 20:05

arek wamej pisze:są wbrew pozorom oszczędniejsze niż TDi
Nie wiem ile pali TD, moj pali - trasa 90-100km/h nieco ponad 4/100, troche szubciej 130-150km/h okolo 5-5.5/100, w miescie jezdzac 'delikatnie' 6-6.5/100 i jezdzac ostro moze byc ciut powyzej 7/100. Mam varianta nieco ciezszego niz normalna buda.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości