Elastycznosc TD vs TDI (90KM)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr maja 16, 2007 21:58

W TD turbodziura zależy od rozmiaru turbiny, ja np. mam Garrett T3, chyba największa turbawka w silnikach 1.6TD i ma dużą turbodziurę, w czasie jazdy po mieście w ogóle nie ciągnie, bo łapie od 2500obr/min, ale powyżej 2500 już ciągnie niemiłosiernie i moim zdaniem lepiej ciągnie niż te TDI, a TDI lepiej za to zbierają się na mniejszych obrotach, bo mniejsza turbina, no i ich spalanie lepsze niż TD :(

Pytanie: Czy w golfach III były już montowane turbiny ze zmienną geometrią (VNT), czy dopiero w IV ???

zegare2006, Zwykłe diesle bez turbo, w moim przypadku jak takiego miałem to zbierał się około 20sek, teraz po "lekkich" modyfikacjach zbiera się lekko ponad 9sek :hmm:



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » czw maja 17, 2007 07:07

Lukas-182 pisze:Czy w golfach III były już montowane turbiny ze zmienną geometrią (VNT),
w AFNach byly montowane...

<ot>
I Love Punk Rock
:bigok: <ot>


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw maja 17, 2007 07:43

AGent08, mam 3 mk2 z silnikiem 1.6 TD, dwa JR z turbinami T3 i 1V+ po modyfikacjach, na codzień jeżdze 1V ostatnio mój 1V zachorował i przez tydzień śmigałem 1.9 TDi 90 KM i powiem ci szczerze te Tdi 90 KM to jak dla mnie muły bagienne. Silnik zdrowiutki nie bierze oleju wszystko poustawiane ale mój 1V bierze go z palcem w nosie ;) Nie chcem tu denerwować posiadaczy Tdi ale 90 KM na budę mk3 to zamało !!!! A do tego kręcą się do 4 tyś obr. ja 1V bujam spokojnie do 5 tyś. Ktoś pisał o turbinie T3 i ma racje to duże turbiny z dużym lagiem ale po małych ustawieniach robi się rakieta. Np. mk2 Zaprzala, na seryjnym turbo k24 i ustawieniach odpowiednich Tdi nie mają szans ;)
Ale wracając do pytania ;) Moim zdaniem rozpatrywać seryjne silniki TD i TDi to Tdi jest elastyczniejszy od JR i 1V. Ale w TD małym kosztem możemy podnieść osiągi a w TDi nie.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » czw maja 17, 2007 09:25

Musze stwierdziś, że coś masz nie tak z tym TDI. Pozbyłem się Mk2 1V ze zmienioną pompą od 1.6TD. Obecnie jeździ nim brat i nie ma żadnych szans do mojego TDI nawet bez opornika. Cieszył się, gdy niedawno spod świateł nie dał szans koledze w Mk3 ale z wolnossącym 1.9(nie dziwne). Po włączeniu opornika (akurat wczoraj) on jechał przedemną z gazem w podłodze a ja wyprzedziłem go jak malucha. Różnica jest ogromna na stronę TDI.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » czw maja 17, 2007 09:36

vw_vandal pisze:Ale w TD małym kosztem możemy podnieść osiągi a w TDi nie.
a co powiesz na temat opornika? :P


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » czw maja 17, 2007 11:36

GRIZLI sama pompa to nie wszystko. Jak dobrze pokręci i pomodzi, to możesz zacząć mieć problemy nawet przy użyciu opornika.


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw maja 17, 2007 11:48

Tomallus pisze:GRIZLI sama pompa to nie wszystko. Jak dobrze pokręci i pomodzi, to możesz zacząć mieć problemy nawet przy użyciu opornika
Juz wiele razy pisalem ze takie porownania nie maja ZADNEGO sensu. Porownywac mozna auta seryjne albo np. modzone bez wymiany sprzetu (krecenie srubkami, podlaczanie opornika), czyli bez kosztow. Co znaczy 'dobrze pokreci i pomodzi'??? Jak dobrze pokrecisz i pomodzisz stara Syrene, to tez nie bedziesz mial szans, bo modzac mozna.. wszystko (chocby wymieniajac caly silnik). Dobrze pomodzony TD nie bedzie mial szans z dobrze pomodzonym TDI...



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » czw maja 17, 2007 13:23

Nawet bez opornika w moim TDIku, nie ma szans a różnica pomiędzy orginalnym 1V na pompie bez grzybka a z pompą z grzybkiem(podłączonym oczywiście) jest spora. Turbawka w tym Mk2 miała fabrycznie zaślepione gumką wyjście do pompy, tak więc nie wiem czym jeszcze różni się ten silnik, bo ja innych różnic nie zauważyłem. Baza jest ta sama, kat wywalony, turbo ładnie pompuje. Nie twierdż,że Mk2 jest wolny ale na pewno nie jest szybszy.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw maja 17, 2007 13:28

to ja cie moim paskiem objade...


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw maja 17, 2007 13:42

olek256 pisze:a co powiesz na temat opornika?
?? :bajer:
GRIZLI pisze:Musze stwierdziś, że coś masz nie tak z tym TDI. Pozbyłem się Mk2 1V ze zmienioną pompą od 1.6TD. Obecnie jeździ nim brat i nie ma żadnych szans do mojego TDI nawet bez opornika. Cieszył się, gdy niedawno spod świateł nie dał szans koledze w Mk3 ale z wolnossącym 1.9(nie dziwne). Po włączeniu opornika (akurat wczoraj) on jechał przedemną z gazem w podłodze a ja wyprzedziłem go jak malucha. Różnica jest ogromna na stronę TDI.
To coś nie teges z TD ;) Ja powiem szczerze jeżdziłem tym i tym po sobie i tam wole swojego TD.
dziechu pisze:Dobrze pomodzony TD nie bedzie mial szans z dobrze pomodzonym TDI...
Tu też by można było polenizować ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » czw maja 17, 2007 13:42

SouleR jak to TDekiem, przecież nie masz szans, w końcu Oni mają TDI :D


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw maja 17, 2007 13:47

Tomallus, mówie 90 KM to jak na bude mk3 za mało. Może w najbliższym czasie ktoś (może ja) zrobi start z mk3 Tdi i zobaczym co i jak ;) Np. Zaprzal wywalił dwa Tdi'ki ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw maja 17, 2007 14:24

vw_vandal pisze:Tu też by można było polenizować
Nie bardzo jest o czym. W obu mozesz zalozyc inne turbawki (na sile nawet takie same), w obu inne wtryski, pompy itd... Tyle ze ZAWSZE przy okreslonym cisnieniu doladowania i dawki paliwa wyciagniesz wiecej z pojemnosci 1.9 niz z 1.6, poza tym TDI ma nieco wieksza sprawnosc (wtrysk bezposredni), wiec nie ma o czym polemizowac:) Wszysko co zrobisz w TD, mozesz zrobic w TDI uzyskujac wieksza moc niz w TD.

[ Dodano: 17 Maj 2007 14:26 ]
vw_vandal pisze:mówie 90 KM to jak na bude mk3 za mało
No nie przesadzaj, to jeden z mocniejszych silnikow (poza malymi wyjatkami), wiekszosc diesli czy benzynowych w mk3 to jeszcze slabsze jednostki.

[ Dodano: 17 Maj 2007 14:27 ]
vw_vandal pisze:Zaprzal wywalił dwa Tdi'ki
A napisal ile TDIkow wywalilo Zaprzala;) ???

[ Dodano: 17 Maj 2007 14:32 ]
vw_vandal pisze:A do tego kręcą się do 4 tyś obr.
Jezeli twoj sie kreci do 4000 to cos masz nie tak, moj nie ma takiego ograniczenia...



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » czw maja 17, 2007 15:15

Lukas-182 pisze:Czy w golfach III były już montowane turbiny ze zmienną geometrią (VNT), czy dopiero w IV ???
Oczywiście że były w 110 i 90 symbol ahu czy jakoś tak nie w 1Z



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 122 gości