[mk2 1.8 rp] nie przełącza na zimne powietrze

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

[mk2 1.8 rp] nie przełącza na zimne powietrze

Post autor: Norbert » wt kwie 26, 2005 22:53

okazało się że mój golfik ciągle "jeździł" na ciepłym powietrzu. Do tego jak się rozgrzał silnik to falowały obroty na gazie (na benzynie ok). Jeśli wzbogaciłem mieszankę gazową - to obrotu już nie falowały - ale urządzenie testujące pokazywało wciąż bogate mieszanki.

Zdjąłem ten kabelek [dol] - teraz klapka jest cały czas w pozycji "zimne powietrze" obroty teraz na ciepłym nie falują - jednak na zimnym - tak.
Po wrzuceniu na luz - silnik gaśnie (dmucha w dolot). Mam kilka pytań:

1. Czy można w takim układzie jeździć?
2. Czy trzeba ten wężyk zaślepić?
3. Co trzeba wymienić aby to działało poprawnie - jakie koszty?
4. Czy na gazie lepiej jest jeździć na zimnym powietrzu?
5. Czy gaśnięcie silnika podczas wrzucenia na luz - da się wyregulować - czy trzeba zmieniać dolot powietrza? Chciałbym jak najmniej ingerować w układ dolotu - bo chcę też czasem pojeździć na benzynie [kac]

Silnik to oczywiście 1.8 RP

Obrazek

Obrazek

Golf mk2 1.8 RP wer. Boston. Tak [gora] śmiga... [bajer]
[urlFotki, fotki, fotki :)]http://www.vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2760[/url]



Awatar użytkownika
RoWeRs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn lut 14, 2005 02:58
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: RoWeRs » śr kwie 27, 2005 15:56

W obudowie nad gaźnikiem masz taki pomarańczowy element z zaworkiem i śrubą regulacyjną, istnieje możliwość regulacji uchylenia klapki. Ja jedynie latem jak jest bardzo gorąco to ściągam rurę biorącą ciepłe powietrze z nad kolektora. Przy takiej temperaturze jak jest teraz to lepiej nic nie kombinować tylko dobrze wyregulować.


http://rowers.pl

Awatar użytkownika
Adam Polak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob mar 12, 2005 01:25
Lokalizacja: wojkowice
Kontakt:

Post autor: Adam Polak » czw kwie 28, 2005 02:12

moja rada nic nie zaślepiaj.spróbuj dokonać regulacji w instalacji gazowej.niestety często występują problemy właśnie po założeniu gazu.nie wiem o co chodziło koledze przedemną który napisał o jakiejś regulacji nad gażnikiem o ile wiem silniczek z oznaczeniem RP nie ma gażnika a ma jednopunktowy wtrysk paliwa monojetronic.



Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: Norbert » czw kwie 28, 2005 10:01

Ale mam jeździć na ciepłym powietrzu? Bo po założeniu tego wężyka - w filtrze klapka przestawia się na położenie "ciepłe powietrze".
Jeżeli nic mam nie zaślepiać to będę jeździł na ciepłym powietrzu - no ale przynajmniej silnik nie gaśnie po wrzuceniu na luz powyżej 70 km/h.



Awatar użytkownika
cyarnz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 470
Rejestracja: śr sie 18, 2004 10:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: cyarnz » czw kwie 28, 2005 10:28

bez roznicy;) sprawa wyglada tak: na wolnych obrotach lub kiedy przepustnica jest zamknieta to klapa przestawia sie w pozycje "cieple powietrze" kiedy dajesz gazu klapka przestawia sie i ssie zimne powietrze;)



Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: Norbert » czw kwie 28, 2005 13:21

cyarnz pisze:bez roznicy;) sprawa wyglada tak: na wolnych obrotach lub kiedy przepustnica jest zamknieta to klapa przestawia sie w pozycje "cieple powietrze" kiedy dajesz gazu klapka przestawia sie i ssie zimne powietrze;)
Dzięki, muszę u siebie to zaobserwować - może u mnei jest dobrze i niepotrzebnie robię problem :kac: sprawdzałem to tylko na biegu jałowym.



Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » czw kwie 28, 2005 22:52

Poprostu u ciebie ta klapka nie działa,w tym krążku który jest na zdjęciu jest gumowa membranka która zapewne sparciała i jest dziura.



Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: Norbert » pt kwie 29, 2005 09:26

Ale po zdjęciu wężyka, klapka się przestawia. Tak samo jak po założeniu - wtedy przesuwa się w położenie "ciepłe powietrze"
Czyli to jest to?



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » ndz maja 01, 2005 21:55

Ale kombinujesz :helm: Dać ciągle na zimne, zakleić klapke na stałe i regulować instalacje LPG tak aby nie gasł na luzie. Nic ci nie da kombinowanie z dolotem jak masz rozregulowane LPG (to wiem z GG i z innego forum :bajer: )


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: Norbert » śr maja 04, 2005 20:29

Pinhead pisze:Ale kombinujesz :helm: Dać ciągle na zimne, zakleić klapke na stałe i regulować instalacje LPG tak aby nie gasł na luzie. Nic ci nie da kombinowanie z dolotem jak masz rozregulowane LPG (to wiem z GG i z innego forum :bajer: )
Zastanawiałem się, kto mi odpisał - ale poznałem po ... halogenach :) :helm:



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr maja 04, 2005 20:37

Ah te kontrowersyjne halogeny :okej: Napisz lepiej czy pozbyłeś się tego problemu. Stawiam że nic nie zrobiłeś z powodu lenistwa :helm:


=-Pinhead-=

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 308 gości