Automatyczne włączanie świateł jeszcze raz

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

soobolek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 12:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: soobolek » śr maja 09, 2007 18:13

Witam!
Właśnie zrobiłem te automatyczne wałczanie świateł i muszę powiedzieć ze działa świetnie. Zaraz zorbie to u brata w golfie.. Warto wyposażyć się przy montażu w takie małe plastikowe złodziejki do kabli (30gr sztuka) dzięki którym nie będzie trzeba rozizolowywac oryginalnych kabli.
Mam jeszcze pytanie czy są w ogóle diody Schtottky'ego 5A ? W sklepie usłyszałem ze nie ma ale nie wiem czy chwilowo czy nie ma w sprzedaży. Kupiłem zwykłe 3A ze spadkiem okolo 0,7 ale nie czuć zdanej różnicy ze światła świeca słabiej gdyż to i tak mały spadek wiec jest ok.
Szukałem wcześniej schematu włącznika opartego na jednym przekaźniku (sa takie na allegro po 14 zl - przekaźnik kosztuje 4 zł ;) i już chciałem zabierać się do jego wykonania ale po co skoro tu mam dużo prostsze i tańsze rozwiązanie ?
Gratulacje dla autora postu, jak wpadłeś na ten pomysł ? ;-)



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » śr maja 09, 2007 22:38

Cefaloid pisze:Bo światło pozycyjne tylne = 20W + 5W przednie = 25W => około 2A. Zapas 2x jest bezpieczny i tyle, a diody 5A nie kosztują majątku.
nie 25W a jedyne 9W czyli 4W pozycyjne przednie+ 5W pozycyjne tylne


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
daniel2505
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 18:39
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: daniel2505 » czw maja 10, 2007 10:55

No założyłem u siebie ten dinks i działa super. Wreszcie można jeździć spokojnie, bo choć od lat zawsze jeżdze na światłach to jednak zdazyło mi się zapomnieć kilka razy. Teraz jest spoko. Ja tylko dłaem diody 6A bo 5A nie było a i dolutowałem do nich przewody żeby nie były połączine na sztywno tylko leżały w spokoju obok wiązki. Dolutowane przewody ułatwiaja tez pracę. Musz ejeszcze pomyśleć o awaryjnym wyłączniku pomiędzy linią X a światłami zeby jednak mozna było w razie awarii wyłaczyć światła. Polecam wszystkim schemat prosty wykonanie dziecinnie łatwe a efekt super


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=123919/]Mój zielony VARIANT[/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 10, 2007 20:34

soobolek pisze:Czy mogę zapytać dlaczego wybrałeś akurat diody 5A ?
Jak Cefaloid wyjaśnił.
Mam hak i instalację do przyczepy, poza tym z tyłu w Vento mam postojówki po 10W a nie po 5 (tak było, nie wiem czemu). Razem robi się 38W. Tych szybko złączek to bym za bardzo nie polecał. Kablem od lini X do czarnobiałego płynie sporo prądu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

soobolek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 12:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: soobolek » czw maja 17, 2007 10:00

Mam jeszcze jedno pytanie, szukałem ale nigdzie nie znalazłem więc zapytam na forum. Wszedzie gdzie szukałem w artykułach zamieszczonych w internecie mamy napisane ze należy poruszać się za dnia na światłach mijania, po wykonaniu tego automoatu poruszamy się na światłach mijania + pozycyjne (czyli dwie żarówki z przodu i dwie z tyłu). Moze wcale nie trzeba poruszać sie na tych dwóch rodzajch świateł a wystarcza tylko mijania ??? (wtedy schamat można uprościć do banalnej postaci połączenia dwóch kabli). Czy ktoś jest w stanie rozwiać moje wątpliwości ? Moze fragment ustawy ?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103541

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 17, 2007 19:10

soobolek pisze:Mam jeszcze jedno pytanie, szukałem ale nigdzie nie znalazłem więc zapytam na forum. Wszedzie gdzie szukałem w artykułach zamieszczonych w internecie mamy napisane ze należy poruszać się za dnia na światłach mijania, po wykonaniu tego automoatu poruszamy się na światłach mijania + pozycyjne (czyli dwie żarówki z przodu i dwie z tyłu). Moze wcale nie trzeba poruszać sie na tych dwóch rodzajch świateł a wystarcza tylko mijania ??? (wtedy schamat można uprościć do banalnej postaci połączenia dwóch kabli). Czy ktoś jest w stanie rozwiać moje wątpliwości ? Moze fragment ustawy ?
owszem na razie jest obowiązek poruszania sią na światłach razem z postojowymi. W ostatnim motorze jest artykuł o tym. Podobno w jesieni ma być nowelizacja ustawy, pozwalając jeździć wyłącznie na światła dziennych czy też mijania, bez postojowych


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Bonty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw maja 17, 2007 20:11
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: Bonty » pn maja 28, 2007 20:08

Bardzo dobry pomysł ale co z oswietleniem wskazników ??? Przydała by sie jakas kontrolka na tablicy wskaznikow.W dzien to nie wiadomo czy pozycje sie palą bo mijania raczej pewne :)) Proszę o jakies schematy!!! Wszystkie mile widziane.



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » wt cze 05, 2007 12:15

Dla informacji diody Schtottky'ego 3A mają spadek napięcia 0,53V i też nie znalazlem o większym prądzie.
Porada super bo za trochę chęci i 1 zł (koszt dwóch diód Schtottky'ego 3A = 2x0,50zł)można zrobić coś użytecznego w aucie.Więc przystępuje do dzieła.

[ Dodano: Wto Cze 05, 2007 13:03 ]
Przed chwilą znalazłem sklep internetowy w którym są diody Schtottky'ego max 5A, max 60V o symbolu SB560 cena to 2,80 zł za sztukę więc jednak są takie.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw cze 07, 2007 23:13

Proponuję tak bardzo tymi diodami się nie martwić, nie zauważam żadnej różnicy w świeceniu świateł z tyłu. A przecież można sobie też zamiast zarówek 5W założyć 10W. Ja takie w Vento miałem od poczatku, a żonce do GTI też takie włożyłem, bo ma fabycznie przyciemniane klosze.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

grze693
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:01
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: grze693 » pn cze 11, 2007 01:44

a mierzył ktoś czy na pewno napiecje na lini x kablu czarno żółtym zanika bo jak ja odpalam na światłach to widzę niby światła gasną ale podświetlenie konsoli trochę świeci tylko przygasa wiec tam nie zanika chyba całkiem to napięcie jak to jest ???



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt cze 19, 2007 16:00

grze693 pisze:a mierzył ktoś czy na pewno napiecje na lini x kablu czarno żółtym zanika bo jak ja odpalam na światłach to widzę niby światła gasną ale podświetlenie konsoli trochę świeci tylko przygasa wiec tam nie zanika chyba całkiem to napięcie jak to jest ???
te rzeczy co piszesz są zasilane prosto z aku, kabel czerwony do włącznika.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

szakunec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:51
Lokalizacja: Lędziny

Post autor: szakunec » wt cze 19, 2007 18:58

Witam

Nie będę zakładał nowego tematu, aby nie robić bałaganu, dlatego w tym topicu prosiłbym o pomoc w zamontowaniu automatycznego włącznika świateł, ponieważ w sprawach elektronicznych jestem totalnym laikeim (dlatego też automatyczny włącznik kupiłem na allegro, a nie zrobiłem sam).
Tak wygląda schemat do podłączenia tego urządzenia:

Obrazek

Niby wszystko jasne, tylko nie wiem, do których kabli w samochodzie podłączyć kable wystające z włącznika.
Gdyby ktoś mógł napisać jaki kolor kabla z automatycznego włącznika, podłączyć z jakim kolorem kabla w aucie, oraz gdzie są te kable w aucie (jeżeli nie ma wszystkich za głównym włącznikiem na desce).
Chodzi mi o coś w stylu: biały kabel z automatycznego włącznika połącz z niebieskim kablem w aucie (bo innego tłumaczenia nie zrozumiem).

Auto to VW Bora 1.6 77/105 kW/KM z 2001r.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc, nie chciałbym zrobić zwarcia lub coś spalić :grin:



Awatar użytkownika
Wiedźmin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw lis 02, 2006 12:07
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Wiedźmin » śr cze 20, 2007 16:00

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1204147#1204147

Tak to wygląda u mnie w mk2 - całkowity koszt raptem 40 groszy...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr cze 20, 2007 22:32

Wiedźmin pisze:Tak to wygląda u mnie w mk2
no i nieźle, ale trzeba włąznik zostawić wlączony o ile dobrze czaję. To mnie się to nie nadaje bo zaraz bym odruchowo wyłączył a potem zapomniał włączyć. :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości