Kopcenie z rury wydechowej jakie i kiedy ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Kopcenie z rury wydechowej jakie i kiedy ?

Post autor: To_mas » śr maja 16, 2007 15:48

Hej :))

Dziś zauwazlem ze mi Golf troche bardzo kopci jak mu daje w deche tzn :
Jadą do 2 tyś to tam troche coś mu wyleci (normlne)
Jak zacznie ciągnąc turbina to kopcenie ustaje !!
Jak mam 0,5 bara to prawie ze nie wiedze nic w lusterku wstecznym
i tak samo jak wchodze na max cisnienie czyli 0,8-0,9 ( tak mam ustawione) mam je coś przed 4 tyś obr.
Ale kiedy wojdzie do tych 4 tyś to juz kupci jak lokomotywa ://///
Dodazm ze obrotek mi chyba zniza więc sugerujcie sie tym ze jak pociągne go bardziej na max ciśnieniu to kopic :;//
Dawki paliwa na pompie nie mam ruszonej !!!!! Tylko LDA i szlif podkładki

cczy tak powinno być (bo wg mnie za bardzo kopci :/)
Ostatnio zmieniony czw maja 17, 2007 12:05 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » śr maja 16, 2007 15:54

Może ta sprężynka w LDA jest za miękko ustawiona i za dużo wciskany jest boostpin?



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr maja 16, 2007 18:49

Ja mam identyczną sytuację jak ty, To_mas, pisałem na forum i powiedzieli, żebym jechał na ustawienie zapłonu, pojechałem, miałem przestawiony, ustawił mi tak jak powinno być i trochę pomogło, bo mniej kopci, ale kopci nadal, mechanik powiedział, że prawdopodobnie do wymiany są pierścienie na tłokach i dlatego kopci, innego wytłumaczenia nie znalazł, dlatego, że mam wymienione uszczelniacze zaworach, szlifowane zawory, planowaną głowicę i nową uszczelkę, turbo po regeneracji, wycieków na silniku nie ma, a olej mi znika i to w dużej ilości, jakieś 300ml, na 3000km !!! i jedynie może brać olej przez pierścienie i dlatego kopci.

Co do tego LDA, to sprobuj wykręcić tą sprężynę pod membraną, o jakieś 1 do 2 pełnych obrotów w lewo, wtedy trzpień dopiero będzie szedł w dół jak wystąpi większe ciśnienie i dopiero zwiększy dawkę paliwa,a teraz może za szybko podaje większą dawkę i dlatego kopci. Może to pomoże.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr maja 16, 2007 20:22

Lukas-182 pisze: Co do tego LDA, to sprobuj wykręcić tą sprężynę pod membraną, o jakieś 1 do 2 pełnych obrotów w lewo, wtedy trzpień dopiero będzie szedł w dół jak wystąpi większe ciśnienie i dopiero zwiększy dawkę paliwa,a teraz może za szybko podaje większą dawkę i dlatego kopci. Może to pomoże.
Ja słyszałem ze tym nie powinno sie tym bawić :/// Ale w sumie jak zrobie 2 obroty i zaznacze sobie ustawienie to zawsze bede mogł wrócić :)))

Ale tak:
Zwiększyłme troszke dawke paliwka (kolo 1/6 pelnego obrotu)!!! dziwne ale kopci jakby troche mniej :PP hehe a idzie lepiej :P (po tym minimalnym zwiększeniu dawki boost osiąga pełne 0,9 :P :))
Wkręciłem tez śrube w MBC o 1 obrót by zwiększyć jeszcze ciut doładowanie :PP zobaczymy co teraz sie bedzie działo :P jak coś to dodam mu jeszcze paliwka tak do ok 1/4 obrotu :)



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr maja 16, 2007 21:45

To_mas pisze:Zwiększyłme troszke dawke paliwka (kolo 1/6 pelnego obrotu)!!!
, ja na początku zabawy w podkręcanie, to zwiększyłem dawkę o 1/2 obrotu !!! Szedł jak burza, ale zmniejszyłem, bo bałem się, że jak tak pojeżdżę to wypali mi tłoki ;) no i ta chmura dymu z tyłu :hmm: Teraz jest dawka na 1/6 ustawiona i powiem ci, że też mniej dymi, niż na standardowej dawce. Wymienię pierścienie i pobawię się z dawką, na chwilę obecną chcę pozbyć się tego dymienia.

Co do tego LDA, to wyczytałem, że jak zaczyna dymić po zabawie z trzpieniem to należy wykręcać tą sprężynę, aby bardziej zgniatała membranę.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr maja 16, 2007 22:20

Lukas-182, no własnie mi mniej dymi :) więc jest ok :D

Ale jeśli ruszę to spręzyne to nie bedzie sie wolniej turbo wkręcało ?????? i pozniej łapało ??

[ Dodano: Sro Maj 16, 2007 22:23 ]
Czy tu gdziś widać spręzynke o której mowa ???

Obrazek



Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » śr maja 16, 2007 22:43

To ta niebieska, dokładniej chodzi o obracanie tego "słoneczka" w górę lub w dół.



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr maja 16, 2007 22:52

Nom, widać, to ta seledynowa i pod nią jest takie zębate pokrętło, wykręcając w lewo, zwiększasz nacisk na sprężynę i trzpień zaczyna schodzić dopiero pod większym ciśnieniem.

Turbo nie będzie się wolniej wkręcało, od tego jest chyba dawka paliwa, układ LDA jest po to aby podczas wzrostu ciśnienia podawał większą dawkę paliwa, adekwatną do ilości powietrza, coś takiego.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr maja 16, 2007 23:03

Aha czyli sugerujecie zeby tym kułeczkiem zębatym co go ta blaszka poprawej blokuje !! to chyba coś w stylu zeby sie samo nie przesówało :PP
I tym trzeba by ybło pokręcić w lewo :))
Zobacze to jutro :))) narazie zwiększyłem tą dawke tak jak pisałem :PPP no i troche jeszcze na turbieni podkręciłem (nie wiem ile mi dmucha bo nie było kiedy sprawdzić)
Jak bedzie kopcił to pokręce tym "słoneczkiem"

[ Dodano: Czw Maj 17, 2007 21:29 ]
Ok wiec tak :)) obruciłem tym słoneczkiem w lewo !!!! o dokładnie 19 ząbków czyli pół obrotu :))))
Mój mk2 dymił dość sporo na obrotach do 2 tyś Tzn rozpędzając sie spokojnie nie dymił ale jadąc np z 1,5 tyś obr wciskając gaz do dechy na 3 biegu to dopuki sie nie "włączyła" turbina :PP
A teraz po tym przestawieniu juz tak nie kupci !! chyba o polowe mniej i jst fajnie !!
WIEC TAK NARAZIE ZOSTAWIE :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 28 gości