1.8ABS,zalany Mobil 15w40, czy moge 10w40-jaki????
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: wt wrz 21, 2004 23:52
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
Ale namieszaliście, chłopak pyta o to CZY MOŻE ZMIENIĆ MINERAŁ NA PÓŁSYNTETYK
W kwestii oznaczeń zapraszam do lektury:
http://serwisy.gazeta.pl/texaco/1,53863,1993089.html
W kwestii oznaczeń zapraszam do lektury:
http://serwisy.gazeta.pl/texaco/1,53863,1993089.html
- pkirylcz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 677
- Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
- Lokalizacja: Wolfsburg
- Kontakt:
jesli tak to prosze o podpowiedz.mikil pisze:
chyba sie w tej kwestii przyjacielu mylisz
Przeczytaj sobie linka do strony o olejach. Ja z niej i ze swojego doswiadczenia wywnioskowalem ze to prawda.
O tym czy olej jest syntetyczny decyduje sklad chemiczny. Olej mineralny zawiera skladniki pochodzace z ropy naftowej, syntetyczny wytwarzany sztucznie za pomoca reakcji chemicznych, a polsyntetyczny jest mieszanka tych dwoch.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
- pkirylcz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 677
- Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
- Lokalizacja: Wolfsburg
- Kontakt:
Tak wiec odpowiadam (o ile sie kolo nie wkurzyl nie zalal ropy naftowej).CoX pisze:Ale namieszaliście, chłopak pyta o to CZY MOŻE ZMIENIĆ MINERAŁ NA PÓŁSYNTETYK
W kwestii oznaczeń zapraszam do lektury:
http://serwisy.gazeta.pl/texaco/1,53863,1993089.html
Tak, mozesz spokojnie zalac polsyntetyczny 10W/40.
Wybierz sobie np. Mobil Super S 10W/40.
A tak swoja droga to ciekawe czy ktos czyta ksiazke obslugi do swojego auta, gdzie podane jest zeby lac wlasnie 15W 40. Tak jest dla kilku modeli.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
- pkirylcz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 677
- Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
- Lokalizacja: Wolfsburg
- Kontakt:
No to szykuj sie do wymiany.radwan pisze:Przy ok 200 kkm wlałem Mobil 1 Super S 10W40 i jest wszytsko ok. Silnik sie nie rozszzczelnił a przejechałem już na nim 10 tysięcy
P.s Co ile wymieniać olej
Ja przeciagnalem do 15tys i sadze ze nie warto. Widzialem w jakim stanie byl olej, chociaz niektorzy twierdza ze taki olej w koncu osiagnal swoja najlepsza wlasciwosc i trzeba wymieniac.
W ks. serwisowej w jednym miejscu jest zeby zmieniac co 10 tys, a w innym co 15
Co ty na to??
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
-
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: wt wrz 21, 2004 23:52
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
pkirylcz pisze:No to szykuj sie do wymiany.radwan pisze:Przy ok 200 kkm wlałem Mobil 1 Super S 10W40 i jest wszytsko ok. Silnik sie nie rozszzczelnił a przejechałem już na nim 10 tysięcy
P.s Co ile wymieniać olej
Ja przeciagnalem do 15tys i sadze ze nie warto. Widzialem w jakim stanie byl olej, chociaz niektorzy twierdza ze taki olej w koncu osiagnal swoja najlepsza wlasciwosc i trzeba wymieniac.
W ks. serwisowej w jednym miejscu jest zeby zmieniac co 10 tys, a w innym co 15
Co ty na to??
No nic trzeba będzie wymienićw najbliższym czasie
- baldman
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: pn kwie 18, 2005 09:37
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
A ja posiadam 1,9 TDI i nie wiem którego Castrola zalać. Możecie coś doradzić, który byłby dobry za normalne pieniądzę. Wcześniejszy właściciel zalewał Motul 6100 za jedyne 60zł za literek. Jest kilka castroli i nie wiem który byłby odpowiedni, na pewno jakiś półsyntetyk, tylko który teraz, jest GTX i GTD i nie wiem który będzie lepszy, parametry to chyba 10W40. doradzcie cosik.
Golf III Movie, 96, 1,9 TDI, gwintowane zawieszenie H&R, chiptuning
- pkirylcz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 677
- Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
- Lokalizacja: Wolfsburg
- Kontakt:
Luknij sobie tutaj.
http://www.motolpg.friko.pl/oleje.html
Olej musi spelniac swoje wlasciwosci do diesla
Ja bym wlal GTD.
Poczytaj, warto.
http://www.motolpg.friko.pl/oleje.html
Olej musi spelniac swoje wlasciwosci do diesla
Ja bym wlal GTD.
Poczytaj, warto.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
- AderS-ENZO
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz mar 13, 2005 21:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
ogolnie nie jest wazna marka oleju ale jego specyfikacja, olej ma takową spełniać (lub wyzszą) żeby zapewnić silnikowi odpowiednie smarowanie przewidziane przez kogoś kto ten silnik konstuował
Ja sprawdziłęm w swojej książce obslugi (GOLF 1.8RP z 90 roku) i specyfikacja wymagana to VW 50101 dla olejów wielosezonowych, taką specyfikacje nawet spełnia LOTOS mineralny 15W/40 wieć wóbór marki to rzecz indywidualna
Ja sprawdziłęm w swojej książce obslugi (GOLF 1.8RP z 90 roku) i specyfikacja wymagana to VW 50101 dla olejów wielosezonowych, taką specyfikacje nawet spełnia LOTOS mineralny 15W/40 wieć wóbór marki to rzecz indywidualna
Czy możesz mi przesłać taką ksiązke(jeśli masz ją na kompie), albo zerknąć jaki jest dla 1.3NZ.AderS-ENZO pisze:ogolnie nie jest wazna marka oleju ale jego specyfikacja, olej ma takową spełniać (lub wyzszą) żeby zapewnić silnikowi odpowiednie smarowanie przewidziane przez kogoś kto ten silnik konstuował
Ja sprawdziłęm w swojej książce obslugi (GOLF 1.8RP z 90 roku) i specyfikacja wymagana to VW 50101 dla olejów wielosezonowych, taką specyfikacje nawet spełnia LOTOS mineralny 15W/40 wieć wóbór marki to rzecz indywidualna
W moich nie znalazłem takich specyfikacji
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 138 gości