Przyciemnienie szyb

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

(==vw==)
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: pn lip 31, 2006 16:58
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: (==vw==) » pn mar 26, 2007 21:50

w dwojce sie tak nie działo nie wiem jak jest z 3 kombi ale ja ci powiem ze jak by j`a twoj kumpel pocioł na paski wzdłoz tych od ogrzewania tak co trzy to by ja rozprowadził i tobie jak będzie taka bulwa zostawała tez tak zrob bo to jedyna mozliwość



paks
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 12:46
Lokalizacja: PL

Post autor: paks » pn mar 26, 2007 21:54

Nie dogadaliśmy się. Ja mam 3 drzwiowy i mówię o bocznych. Jeżeli chodzi o tył to jedyne wyjście to tak jak piszesz, pociąć na kawałki.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/91/ad72705ce2fca9ce.jpg[/img][/url]

(==vw==)
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: pn lip 31, 2006 16:58
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: (==vw==) » pn mar 26, 2007 22:04

:) nie wiem czemu pomyslałem o combi ale tak jak mowisz boki powinno sie udac a z tyłem cięcie jak sie nie uda normalnie :bigok:



paks
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 12:46
Lokalizacja: PL

Post autor: paks » pn mar 26, 2007 22:08

Folia niedroga, próbować można. :bigok:


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/91/ad72705ce2fca9ce.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Kapsel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 379
Rejestracja: pt mar 09, 2007 18:58
Lokalizacja: Z Kapusty ;)
Kontakt:

Post autor: Kapsel » czw kwie 05, 2007 14:18

Nie, nie, NIE !

Przeglądałem sobie temaciki i znalazłem tej. Nie jest do końca tak jak piszecie.
Kupujesz. Docinasz z nadmiarem. Rozklejasz. Namaczasz folie i szybę. Przykładasz, wyciskasz wode, powietrze. I gotowe. Efekt beznadziejny
Z tym się zgodze. Trzeba kilka autek przyciemnić żeby się nauczyć, ale nie jest to wcale trudne :food:
Jak chcesz 100% to zleć profesjonaliście
Tak jest najłatwiej :grin:

z tym się nie zgodze:
podstawa to dobra gumowa skrobaczka
Podstawa do skrobaczka dołożona w zestawie i owinięta kilka razy w mięką szmatkę. Gumową odradzam, bo guma się nie ślizga i będzie folia latać, lub będzie cię się dużo trudniej robić.
pamiętaj zeby dokłądnie umyć szyba przd nałozeniem filii folje docinaj z zapasem


Też nie tak. Trzeba zostawić ok 0,5 cm wolnej szyby (tyle co pod uszczelką jest) bo jak wyciągasz wodę to przejedziesz raz do końca brzegu i zagniesz folie na końcu szyby, a jak jest już zagięta to 2 razem tak łatwo woda już nie wyjdzie (będzie ci wracać i będziesz musiał machać jak głupi żeby wkońcu ją wydostać spod foli).
2 sprawa jest taka:
Robiłem to z kumplem (ma o tym pojęcie) w astrze sedan. Na szybie w tylnych drzwiach w żaden sposób nie mógł rozprowadzić folii (za bardzo była profilowana).
Dlatego trzeba zostawiać 0,5 cm wolnej szyby. Dużo łatwiej rozłożyć folie na profilowanych szybach. W Astrze jest jeszcze łatwiej niż w Golfie 2, bo tam są szyby klejone i mają one szeroką czarną obramówkę (jak każde szyby klejone). Klejone przyciemnia się na aucie tak:

Zlewasz wodą szybę od zewnątrz auta. Przykładasz folię drugą stroną na szybę (jeszcze z folią ochronną) i przyklejasz tak żeby się trzymała. wycinasz wzór tak z 0,5cm - 1cm (nie musi być ładnie wycięte bo i tak nie będzie tego widać) więcej jak się zaczyna czarna obramówka nożykiem. Ściągasz folię i przyklejasz już normalną stroną w środku auta.
folii nie uzywaj wody a wody z mydłem bo lepiej sie ślizga
Woda z płynem do mycia naczyń, lub mydło, ale w płynie :hmm:
jak nie ściągasz szyb, ściągnij przynajmniej uszczelki
Jak szyba będzie się trzymać bez uszczelki ? :jezor:
jeżeli chodzi o samą folię, czarną, kup 3-4-5 stopień przyciemniania, ta najciemniejsza wygląda wieśniacko moim zdaniem
Wieśniacko to napewno, ale do tego jeszcze "kupa" widać jak się trochę ściemni. Najczęstrzy, najbardziej niepraktyczny oraz najbardziej wiejski sposób przyciemnienia to Super czarna. Nie wiem dlaczego :crazy: ja miałem jasne niebieskie szybki (wszystkie bez przedniej) bo miałem malować autko na ciemny niebieski, ale teraz czeka już na montaż jasna czarna. Też wszystkie :food: Efekt dużo lepszy jak macie wszystkie szybki tak samo przyciemnione i jeszcze do tego w nocy nie trzeba drzwi przy cofaniu otwierać :helm:
Myślałem też o dopasowaniu folii do szyby za pomocą opalarki
Hmmm, a to pierwszy raz słysze :otepienie: Jak opalarką będziesz dopasowywał do szybki to ci ten klej z foli zrobi się twardy (zeschnie i poprostu spalisz go), folia się pomarszczy (zrobi się baranek :grin: ).
Nie dogadaliśmy się. Ja mam 3 drzwiowy i mówię o bocznych. Jeżeli chodzi o tył to jedyne wyjście to tak jak piszesz, pociąć na kawałki.
Nie polecam cięcia, bo to później ładnie nie wychodzi. Jak 50 jest za mała to 75 się kupuje i pasuje (nawet w polonezie tylnią 75 zakryje, a osobiście nie widziałem większej szyby chyba :grin: )
Folia niedroga, próbować można.
Dokładnie

Jak nie wszystko wyjaśnione to pytać :bajer:

PozdraVWiam :bigok:


[url=http://kapsel-tuning.com][img]http://images36.fotosik.pl/34/2baeeac3477473d0.jpg[/img][/url]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2343153#2343153 - BRY na maskę

Awatar użytkownika
jungu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: czw paź 05, 2006 11:42
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Post autor: jungu » śr maja 16, 2007 18:02

Kapsel pisze:podstawa to dobra gumowa skrobaczka


Podstawa do skrobaczka dołożona w zestawie i owinięta kilka razy w mięką szmatkę. Gumową odradzam, bo guma się nie ślizga i będzie folia latać, lub będzie cię się dużo trudniej robić.
najlepsza "packa" do tej pracy to jest filcowa twarda służy do rozprowadzania folii na "mokro" i nie ma lepszej metody żeby nie było rys na folii !!!
Kapsel pisze:Woda z płynem do mycia naczyń, lub mydło, ale w płynie :hmm:
najlepszy do tej pracy jest stary poczciwy "ludwik" (tylko ten zwykły bez balsamu)
Kapsel pisze:Robiłem to z kumplem (ma o tym pojęcie) w astrze sedan. Na szybie w tylnych drzwiach w żaden sposób nie mógł rozprowadzić folii (za bardzo była profilowana).
do rozprowadzania folii na mocno profilowanych powierzchniach używa się szuszarki do włosów (rozgrzewa folię przez co staje się ona bardziej elastyczna), możliwe również że było za dużo wody jeszcze nie odprowadzonej i klej od folii jeszcze nie łapał...



Awatar użytkownika
Kapsel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 379
Rejestracja: pt mar 09, 2007 18:58
Lokalizacja: Z Kapusty ;)
Kontakt:

Post autor: Kapsel » śr maja 16, 2007 18:14

jungu pisze:
Kapsel pisze:Robiłem to z kumplem (ma o tym pojęcie) w astrze sedan. Na szybie w tylnych drzwiach w żaden sposób nie mógł rozprowadzić folii (za bardzo była profilowana).
Ale to już nie ja pisałem :jezor:

PozdraVWiam :bigok:


[url=http://kapsel-tuning.com][img]http://images36.fotosik.pl/34/2baeeac3477473d0.jpg[/img][/url]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2343153#2343153 - BRY na maskę

paks
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 12:46
Lokalizacja: PL

Post autor: paks » śr maja 16, 2007 18:30

Ja użyłem packi owiniętej w polar, która była w zestawie i nie mam żadnych rys. :bigok: A do wody dodałem szamponu do włosów.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/91/ad72705ce2fca9ce.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
jungu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: czw paź 05, 2006 11:42
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Post autor: jungu » czw maja 17, 2007 08:45

a tutaj :dol: troche o przyciemnianiu:
http://www.autotu.pl/honey/autotuws/pag ... szyby.html

mały poradnik :dol:
http://zlosnik.pl/showthreaded.php?Cat= ... =5&o=&vc=1

a Tutaj porada znaleziona na stronce "Seat Toledo Club" :dol:

Przyciemniane szyby wyglądają dosyć ciekawie w każdym aucie. Jednak profesjonalne oklejenie szyb to kosztowna sprawa. Po odwiedzeniu kilku firm zajmujących się oklejaniem szyb folią stwierdziłem, że 500-600zł za przyciemnienie szyb to trochę za dużo jak dla mnie. Zasięgnąłem opinii kilku fachowców w tej dziedzinie na temat folii, sposobów jej nakładania i postanowiłem sam spróbować sił.

Na początek trzeba się zdecydować na rodzaj folii. Do wyboru mamy kilka firm. We wszystkich profesjonalnych zakładach stosuje się folie termokurczliwe i odporne na zarysowania. Najbardziej popularnymi są folie SUNGARDA i ARMORLITA. Cena za metr kwadratowy takiej folii w zależności od grubości, stopnia przepuszczalności światła waha się w granicach 60-80zł. Na całe auto potrzebujemy okolo 3-4 m2.(jeżeli nic nie zepsujemy:)) Jeżeli już zdecydujemy się na odpowiedni rodzaj folii zostaje nam tylko wybór koloru. Tutaj mamy do wyboru cały wachlarz odcieni. Osobiście zdecydowałem się na folie chromolux, ponieważ nie chciałem mieć czarnych szyb jak co drugie w okolicy:). A więc czas przystąpić do pracy. Na początek musimy wyjąć wszystkie szyby z drzwi, jest z tym trochę pracy. Najlepiej zapewnić sobie pomoc 2 osoby( młodszego ściemniacza:) ) który nam pomoże, a w przypadku nakładania foli będzie nam wręcz niezbędny. Aby wyciągnąć szyby z przednich drzwi musimy zdemontować tapicerkę .

Zaczynamy od :

* odkręcenia rygla od drzwi.
* ściągamy ramkę z klamki wewnętrznej(przesuwając w prawo).
* pod uchwytem znajduje się dwie śruby które trzeba odkręcić
* Ściągamy uchwyt a pod nim mamy następne dwie śruby
* Kolejne śruby znajdują się na bokach tapicerki




Zostaje nam jeszcze ściągnięcie uszczelki z zewnątrz drzwi. Trzeba uważać żeby jej nie powyginać bo w środku znajduje się metalowy pręt. Kiedy już wszystko odkręcimy i ściągniemy tapicerkę, odklejamy folie ochronną, Szyba jest zamocowana na szynie. Aby się dostać do śrub musimy spuścić szybę do połowy. Następnie wyjmujemy szybę(wyjdzie bezproblemowo trzeba ja lekko pochylić przy wyciąganiu). Tak samo postępujemy w przypadku 2 drzwi.

Aby wyciągnąć szybę z tylnych drzwi postępujemy tak samo jak z przednimi. Dodatkowo trzeba odkręcić słupek który rozdziela ruchomą szybę od trójkąta. Tylnej szyby nie możemy już niestety wyciągnąć, ponieważ jest klejona. Pozostaje nam tylko wyciągnięcie tylnej półki z bagażnika i rozłożenie siedzeń. W ten sposób ułatwimy sobie przynajmniej dostęp do niej.

Do montażu folii będzie nam potrzebne:

* Pojemnik z rozpylaczem o dowolnej pojemności w którym należy przygotować płyn składający się z wody i szamponu dziecięcego w proporcji 1Litr wody i około 50 mL szamponu.
* Nóż do tapet z wymiennymi ostrzami(musi być ostry)
* Piwo(ilość dobieramy według własnych doświadczeń:))
* Lakier do włosów.
* Aceton techniczny.
* Taśma papierowa z klejem.
* Skrobak uniwersalny (może być taki do czyszczenia akwarium, dostaniemy go w każdym sklepie zoologicznym)
* Przenośna lampa neonowa lub halogenowa.
* Ręczniki papierowe .
* Gumowa lub silikonowa ściągaczka do wody.

Przystępujemy do montażu


1. Przygotowanie szyb do montażu folii.


* Sprawdzamy wszystkie szyby. Szyby uszkodzone, porysowane nie powinny być foliowane.
* Usuwamy niepotrzebne naklejeki i napisy wraz z klejem przy użyciu skrobaka i acetonu technicznego. Następnie musimy bardzo dokładnie umyć szyby od wewnątrz i po stronie zewnętrznej . Do tego celu wykorzystujemy uprzednio przygotowaną mieszankę wody i szamponu, jak również papierowych ręczników. Stosujemy tylko i wyłącznie ręczniki papierowe, ponieważ nie zostawiają żadnych włosków i innych zanieczyszczeń.

2.Montaż folii na szybie



* Na szybę napylamy niewielką ilość płynu od strony zewnętrznej a następnie nakładamy arkusz folii w taki sposób aby folia zakrywała całą powierzchnię szyby z 2-3cm zapasem z każdej strony. Osłona zabezpieczająca /chroniąca klej/ musi być od strony zewnętrznej.
* Po nałożeniu folii usuwamy przy użyciu ściągaczki(ściągaczkę owinąć w kawałek miękkiej szmatki- zapobiega to rysowaniu foli) część płynu znajdującego się powierzchnią szyby a folią , w ten sposób zabezpieczamy arkusz folii przed niekontrolowanym przemieszczaniem.
* Przy użyciu noża należy odciąć nadmiar folii w taki sposób aby krawędzie boczne oraz górna były większe o około 1-2mm od widocznej powierzchni szyby. Dolna krawędź tak przyciętego arkusza folii powinna równa z dolną krawędzią zewnętrznej uszczelki.
* Następnie przy użyciu taśmy papierowej z klejem rozklejamy folię na powierzchni 3-4cm w wybranym górnym narożniku , cały arkusz folii dwustronnie pokrywamy płynem i prowizorycznie przyklejamy do gładkiej powierzchni płyty.
* Jeszcze raz przecieramy wewnętrzną część szyby na która będziemy przylepiać folie
* Bezpośrednio po tej czynności z folii usuwamy folię zabezpieczającą klej który również spryskujemy tym samym płynem . Folię z klejem przenosimy na szybę. W czasie przenoszenia folii na szybę należy uważać nie dotknąć folią do elementów karoserii i innych. Folia dzięki podwójnej warstwie płynu swobodnie przesuwa się po szybie co pozwala na właściwe jej rozmieszczenie.
* Po nałożeniu folii na szybę za pomocą sciągaczki(pamiętamy aby owinąć ją w miękką szmatkę) usuwamy płyn znajdujący się pod folią.
* Zlecane jest usuwanie płynu do bocznych krawędzi arkusza folii. Po usunięciu płynu odcinamy część folii od górnej krawędzi szyby / około 1-2 mm/co zabezpiecza przed odrywaniem folii podczas zamykania szyby. Po wykonaniu tych czynności odkładamy szybę , usuwamy pozostały płyn a następnie zostawiamy na minimum 5-10godzin( w temp. 20st.C). Czas ten możemy skrócić używając elektrycznego grzejnika i podgrzewając szybę max do temp 40 stopni C(jeżeli przesadzimy folia zacznie się kurczyć)
* Po upływie kilku minut od wykonania ostatniej czynności należy sprawdzić wygląd ofoliowanej szyby i w zależności od potrzeb wykonać niezbędne poprawki.


Tylnia szyba w Toledo niestety jest profilowana i nie damy rady jej okleić w jednym kawałku. Byłoby to możliwe tylko wtedy gdybyśmy wykorzystali termo kurczliwość folii i opalarką odpowiednio ją wyprofilowali. Nie polecam jednak tego sposobu bo bez odpowiedniego doświadczenia możemy tylko zniszczyć folie. Szybę musimy podzielić na 3 kawałki.3 Dzielimy ją tak aby środkowy pas był szerszy niż pozostałe. W tym celu nakładamy folie (bez ścigania folii ochronnej) na wewnętrzną część szyby i odrysowujemy paski ogrzewania wzdłuż których bedziemy ją dzielić. Ściągamy folie i tniemy wzdłuż linii, które wcześniej narysowaliśmy. Dalej postępujemy tak jak z resztą szyb.

W przypadku tylniej szyby wklejanej która posiada czarną obwódkę może wystąpić problem z przyczepnością folii w miejscu naklejania na polu czarnym. W takiej sytuacji można pod folię podać lakier a następnie usunąć jego nadmiar przyklejając folię.
Po wyschnięciu foli przystępujemy do założenia naszych nowych szyb.
Szyby montujemy w odwrotnej kolejności. Uważamy żeby nie zarysować foli podczas wkładania do drzwi.
Gdy już uporamy się z montażem, powoli domykamy szyby w drzwiach uważając aby nie zawinąć foli na końcach, zamykamy i nie otwieramy szyb przez tydzień:)

a więc powodzenia w klejeniu :okej: :food:



paks
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 12:46
Lokalizacja: PL

Post autor: paks » czw maja 17, 2007 11:24

A to jest porada ze strony Scirocco Team Polska :

INSTRUKCJA
DOTYCZY OGÓLNYCH ZASAD MONTAŻU FOLII NA SZYBACH SAMOCHODOWYCH.

A. Zestaw narzędzi i materiałów potrzebnych do prawidłowego montażu folii.

1. Pojemnik z rozpylaczem o dowolnej pojemności w którym należy przygotować płyn składający się z wody destylowanej i szamponu dziecięcego w proporcji 1Litr wody i około 50 mL szamponu.
2. Opalarka o mocy 2000 W
3. Rakle - silikonowy o twardości 80. stosowany w poligrafii i drugi z tworzywa sztucznego o twardości 60. stosowany do naklejania folii reklamowych.
4. Noże z wymiennymi ostrzami o szerokości 9 mm.
5. Lakier do włosów.
6. Lakier do paznokci.
7. Aceton techniczny.
8. Taśma papierowa z klejem.
9. Skrobak uniwersalny z wymiennymi ostrzami o szerokości 10 cm.
10. Przenośna lampa neonowa lub halogenowa.
11. Ręczniki papierowe .
12. Gumowa lub silikonowa ściągaczka do wody.

Każde z wymienionych narzędzi jak również materiały mają zastosowanie podczas montażu folii na szybach, ułatwiają montaż i podnoszą jakość wykonywanej usługi.


B. Miejsce montażu folii – zalecane warunki:

Montaż folii na szybach powinien odbywać się w pomieszczeniu zamkniętym wyposażonym w oświetlenie boczne dwustronne zapewniające bardzo dobrą widoczność. Wielkość pomieszczenia powinno zapewnić swobodny dostęp do samochodu z każdej strony po otwarciu wszystkich istniejących drzwi. W takim pomieszczeniu należy dodatkowo zamontować stół o długości 152cm. i szerokości minimum 50cm.Z lewej i prawej strony foliowanego pojazdu na ścianach pomieszczenia należy zamontować gładkie płyty /poliwęglan lub podobny materiał /o wymiarach 150cm wysokość oraz100cm szerokość. Dolna krawędĽ płyty powinna być oddalona od poziomu podłogi o około 50 cm.


C. Przygotowanie samochodu do montażu folii na szybach.

1. Sprawdzenie wszystkich szyb przeznaczonych do ofoliowania pod kątem ewentualnych uszkodzeń. Szyby uszkodzone nie powinny być foliowane.
2. Zdemontowanie wszystkich elementów utrudniających swobodny dostęp do szyb. W przypadku szyb ruchomych należy zdemontować tapicerki i uszczelki zgarniające . W przypadku szyb wklejanych należy ewentualnie zdemontować te elementy które zasłaniają widoczne od wewnątrz brzegi szyb.
3. Usunięcie niepotrzebnych naklejek i napisów wraz z klejem przy użyciu skrobaka i acetonu technicznego. Następnie należy bardzo dokładnie umyć szyby od wewnątrz i po stronie zewnętrznej . Do tego celu wykorzystujemy uprzednio przygotowaną mieszankę wody i szamponu.

Po wykonaniu wyżej wymienionych czynności można przystąpić do montażu folii na szybach.


D. Montaż folii na szybie ruchomej /w drzwiach samochodu/.

1.Na zamkniętą szybę napylamy niewielką ilość płynu od strony zewnętrznej a następnie nakładamy arkusz folii w taki sposób aby folia zakrywała całą powierzchnię szyby z 2-3cm zapasem z każdej strony. Osłona zabezpieczająca /chroniąca klej/ musi być od strony zewnętrznej.

2.Po nałożeniu folii usuwamy użyciu ściągaczki do wody część płynu znajdującego się powierzchnią szyby a folią , w ten sposób zabezpieczamy arkusz folii przed niekontrolowanym przemieszczaniem.

3.We wnętrzu samochodu instalujemy lampę neonową lub halogenowa i oświetlamy od wewnątrz szybę na którą wcześniej nałożyliśmy folię od zewnątrz.

4.Przy użyciu noża należy odciąć nadmiar folii w taki sposób aby krawędzie boczne oraz górna były większe o około 1-2mm od widocznej powierzchni szyby. Dolna krawędĽ tak przyciętego arkusza folii powinna równa z dolną krawędzią zewnętrznej uszczelki.

5.Następnie przy użyciu taśmy papierowej z klejem rozklejamy folię na powierzchni 3-4cm w wybranym górnym narożniku , cały arkusz folii dwustronnie pokrywamy płynem i prowizorycznie przyklejamy do gładkiej powierzchni płyty.

6.Opuszczamy szybę o kilka centymetrów tak aby była widoczna jej górna krawędĽ. Ponownie myjemy szybę a następnie całą jej powierzchnię spryskujemy przygotowanym płynem. Bezpośrednio po tej czynności z folii usuwamy folię zabezpieczającą klej który również spryskujemy tym samym płynem . Folię z klejem przenosimy na szybę.

W czasie przenoszenia folii na szybę należy uważać nie dotknąć folią do elementów karoserii i innych. Folia dzięki podwójnej warstwie płynu swobodnie przesuwa się po szybie co pozwala na właściwe jej rozmieszczenie.

7.Po nałożeniu folii na szybę za pomocą rakli usuwamy płyn znajdujący się pod folią. Czynność taką najlepiej wykonuje się przy użyciu rakla stosowanego do naklejania folii reklamowych owiniętego w ręcznik papierowy który wchłania usuwany płyn.

Kierunki usuwania płynu – zalecane jest usuwanie płynu do bocznych krawędzi arkusza folii. Po usunięciu płynu odcinamy część folii od górnej krawędzi szyby / około 1 mm/co zabezpiecza przed odrywaniem folii podczas zamykania szyby. Po wykonaniu tych czynności
zamykamy szybę, usuwamy pozostały płyn a następnie przy pomocy opalarki nagrzewamy szybę wraz z folia do temperatury około 50 stopni C.

8.Po upływie kilku minut od wykonania ostatniej czynności należy sprawdzić wygląd ofoliowanej szyby i w zależności od potrzeb wykonać niezbędne poprawki.


1. Zastosowanie lakieru do włosów.
W przypadku montażu folii na szybach wklejanych które posiadają czarną obwódkę może wystąpić problem z przyczepnością folii w miejscu naklejania na polu czarnym. W takiej sytuacji można pod folię podać lakier a następnie usunąć jego nadmiar przyklejając folię.

2. Zastosowanie lakieru do paznokci. Ten lakier stosujemy wtedy gdy w folii wycinamy otwory /dotyczy to najczęściej szyb bocznych uchylnych/ Po wycięciu otworu i przyklejeniu folii jej brzegi zabezpieczamy lakierem aby uniknąć efektu skręcenia folii podczas montażu zamka.


KILKA INFORMACJI O FOLII.

Aktualnie na rynku występuje wiele rodzajów folii o różnej kolorystyce,i różnych parametrach takich jak stopień przyciemnienia, stopień odbicia czy redukcji ciepła. Wszystkie folie mają wspólną cechę ułatwiającą montaż folii na szybach wypukłych , jest to cecha TRRMOKURCZLIWO¦CI.

Często przy próbie naklejania folii na szybę wypukłą dochodzimy do wniosku że folia nie pasuje do szyby pomimo że wycięty został idealny kształt, w jednym miejscu przylega do szyby a w innym nie, próba naklejenia zazwyczaj kończy się załamaniem folii co daje efekt białej skazy. Wykorzystując zjawisko termokurczliwości dopasowujemy folię do kształtu szyby.

Kupując folię możliwe jest że kupimy ją w jednym z podanych wymiarów.
Strzałkami zaznaczyłem kierunki termokurczliwości folii wspólne dla każdej szerokości. Rozcinając folię na mniejsze arkusze należy pamiętać o tym że kierunki zostają zachowane.

Na szybę pokrytą płynem na zewnętrznej nakładamy wycięty arkusz folii i w miejscu przylegania do szyby usuwamy płyn. Miejsca odstające powinny się pokrywać z kierunkami w których folia ulega odkształceniu pod wpływem temperatury.
Kierując gorące powietrze z opalarki na odstające od szyby części folii zmieniamy jej pierwotny kształt dopasowując ją do kształtu szyby.

Wszystkich problemów związanych z montażem folii a szczególnie z problemem termokurczliwości nie jestem w stanie precyzyjnie opisać do tego potrzebny jest praktyczny pokaz którego nie zastąpi instrukcja.

:bigok:


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/91/ad72705ce2fca9ce.jpg[/img][/url]

Furios
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt sty 23, 2009 23:14
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Furios » sob maja 30, 2009 19:25

a mam pytanie jak zerwac folie tak zeby była nie uszkodzona szyba, zejdzie to bez jakich kolwiek problemow ?



Awatar użytkownika
jungu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: czw paź 05, 2006 11:42
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Post autor: jungu » ndz maja 31, 2009 10:05

Furios pisze:a mam pytanie jak zerwac folie tak zeby była nie uszkodzona szyba, zejdzie to bez jakich kolwiek problemow ?
jak masz szybę zwykłą to wrzuć ją do jakiegoś pojemnika z rozpuszczalnikiem (nitro), jak folia nim nasiąknie to łatwo odchodzi w sumie to znajomy jak tak robił to na drugi dzień jak wyciągnął szybę (szyba leżała całą noc w rozpuchu) to folia sama spłynęła. Ważne jest że nie możesz mieś żadnych elementów dodatkowych... typu uszczelki itp.


[img]http://i11.photobucket.com/albums/a161/jungu/MKIII.jpg[/img]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1374478&highlight=#1374478

ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości