Bierze olej! Dlaczego?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wojtsek9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 19:52
Lokalizacja: że znowu
Kontakt:

Bierze olej! Dlaczego?

Post autor: wojtsek9 » wt maja 15, 2007 18:57

Witam jestem nowy na forum. Mam następujący problem.
Mój silnik bierze olej, nawet dużo. Kopci na niebiesko. Co może być tego przyczyną. Jak zdjąłem pokrywę zaworów w środku było coś jak nagar.
Ostatnio zmieniony wt maja 15, 2007 20:37 przez wojtsek9, łącznie zmieniany 1 raz.


"lepiej zalowac tego co sie zrobilo niz zalowac tego, czego sie nie zrobilo"

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt maja 15, 2007 19:00

wojtsek9 pisze:Witam jestem nowy na forum. Mam następujący problem.
Mój silnik bierze olej, nawet dużo. Kopci na niebiesko. Co może być tego przyczyną. Jak zdjąłem pokrywę zaworów w środku było coś jak nagar.
jaki silnik ??



wojtsek9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 19:52
Lokalizacja: że znowu
Kontakt:

Post autor: wojtsek9 » wt maja 15, 2007 19:03

To jest Hyundai Coupe 1.5


"lepiej zalowac tego co sie zrobilo niz zalowac tego, czego sie nie zrobilo"

Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » wt maja 15, 2007 19:05

uszczelniacze zaworowe do wymiany i być może pierścienie na tłokach też sie juz zuzyły ale obstawiam to pierwsze :satan:


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

wojtsek9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 19:52
Lokalizacja: że znowu
Kontakt:

Post autor: wojtsek9 » wt maja 15, 2007 19:07

Wiem napewno że zawory są do wyrególwania


"lepiej zalowac tego co sie zrobilo niz zalowac tego, czego sie nie zrobilo"

Awatar użytkownika
flgmnft
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 12:07
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: flgmnft » wt maja 15, 2007 20:20

Ostanio tez walkowalem temat z moim mk1. Jest jeszcze na tym forum http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1133823#1133823 . Poczytaj



wojtsek9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 19:52
Lokalizacja: że znowu
Kontakt:

Post autor: wojtsek9 » wt maja 15, 2007 21:37

Dzięki, już przeczytałem. U Ciebie pomogło? Powodem mogą być źle ustawione zawory?


"lepiej zalowac tego co sie zrobilo niz zalowac tego, czego sie nie zrobilo"

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Bierze olej! Dlaczego?

Post autor: RobertP » śr maja 16, 2007 08:10

wojtsek9 pisze:Mój silnik bierze olej, nawet dużo. Kopci na niebiesko. Co może być tego przyczyną.
ile go bierze ?
przyczyn może być kilka ale skupmy się na dwóch zasadniczych:
- uszczelniacze zaworów
- pierścienie na tłokach
sprawę bym zaczął od pomiarów ciśnienia jeśli próba wyszła by kiepska
to niestety zwalać trzeba głowicę
można jeszcze po je zrzuceniu i spuszczeniu oleju zrobić próbę z naftą
ustawić tłoki tak aby żaden z nich nie był na górze tylko tak poniżej
górnej granicy bloku, tak aby była "dziura"
zalać na kazdy z cylindrów powiedzmy po 50-100ml nafty i iść na piwko :P ;-)
po 15-30 minutach sprawdzić ile z każdego cylindra ubyło, wtedy należy rozkręcić
dół silnika aby rozkręcić śruby na panewkach dolnych tych od korbowodów
wtedy stosowne i tłoki lub wszystkie (najlepiej) wyjąc do góry, wymienić pierścienie ok. 40zł -50zł za 1 komplet
sworznie tłoków wraz z tulejkami z brązu ok.200-300zł za wszystkie, które siedzą w górnej części korbowodu
następnie wymienić pierścienie (ok. 40zł -50zł za 1 komplet x 4) i poskładać jak książka pisze do kupy i zmienić oczywiście
uszczelkę pod głowicą ok. 60-100zł oraz szpilki/śruby od głowicy ok 40zł za wszystkie
do tego nowe płyny chłodnicze ok. 40zł oraz olej i filtr ok 100zł
jak już będzie głowica zdjęta to wymienić oczywiście uszczelniacze zaworów ok. 30zł na nowe
te ceny zauważ są bez robocizny mechanika !
ale jeśli próba olejowa wykaże że ciśnienie jest OK, to szukaj mechanika który zmieni Ci
uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy, wtedy nie będziesz miał kosztów
uszczelki, śrub/szpilek być może płynu chłodniczego i oczywiście tej robocizny

[ Dodano: Sro Maj 16, 2007 08:11 ]
wojtsek9 pisze:Powodem mogą być źle ustawione zawory?
a czy przypadkiem nie masz hydraulicznego sterowania zaworami ? :-k :-k :-k
bo wtedy nic się nie ustawia ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

wojtsek9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 19:52
Lokalizacja: że znowu
Kontakt:

Post autor: wojtsek9 » śr maja 16, 2007 10:06

Zawory ustawia się samemu, ile kosztuję próba ciśnieniowa. Jak mogę oczyścić silnik z tego nagaru?


"lepiej zalowac tego co sie zrobilo niz zalowac tego, czego sie nie zrobilo"

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr maja 16, 2007 10:30

wojtsek9 pisze:ile kosztuję próba ciśnieniowa.
od 60zł do 120zł
wojtsek9 pisze:Jak mogę oczyścić silnik z tego nagaru?
jaki nagar, nie licz na to że wyczyszczenie pomoże ... :-k
trzeba pomierzyć ciśnienia i zdecydować się czy wymieniać uszczelniacze
czy remontować silniczek, czy też szukać drugiego sprawniejszego


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

wojtsek9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 19:52
Lokalizacja: że znowu
Kontakt:

Post autor: wojtsek9 » śr maja 16, 2007 10:45

Wiem że nie pomoże, ale przed zalaniem nowym olejem będzie trzeba to zrobić, tylko jak? Może jest jakiś specjalny środek do tego?


"lepiej zalowac tego co sie zrobilo niz zalowac tego, czego sie nie zrobilo"

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr maja 16, 2007 10:50

wojtsek9 pisze:Wiem że nie pomoże, ale przed zalaniem nowym olejem będzie trzeba to zrobić, tylko jak? Może jest jakiś specjalny środek do tego?
są dodatki do paliwa a nie do oleju, nie znam ich za wiele ale jest jeden który
używany był przeze mnie kiedyś to środek firmy STP, samej nazwy nie pamiętam :-k
w sumie nie "wyczyści" on za bardzo tego wszystkiego i nie ma co spodziewać się
znacznych zmian, dopiero po rozebraniu silnika a przynajmniej po zdjęciu głowicy
widać ile i gdzie jest tego nagaru ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

wojtsek9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 19:52
Lokalizacja: że znowu
Kontakt:

Post autor: wojtsek9 » śr maja 16, 2007 17:28

Dzięki za pomoc, najpierw jadę sprawdzić ciśnienie, a później zobaczymy.

[ Dodano: 17 Maj 2007 11:17 ]
W którym miejscu jest odma?


"lepiej zalowac tego co sie zrobilo niz zalowac tego, czego sie nie zrobilo"

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 111 gości