Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt maja 15, 2007 22:30

dziechu, Dokładnie , byłes pionierem w kwestii opornika na naszym forum i od Ciebie wszystko sie zaczeło. :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » wt maja 15, 2007 23:15

dziechu pisze:
Gitner pisze:a do tego pierwsza osoba ktora te kroki poczynila w swoim aucie jest kolega z Kutna..
Ja juz ponad rok temu jezdzilem z opornikiem, zalozylem temat i tlumaczylem co i jak:) To mi wszystcy pisali o stopionych tlokach itp... Dopiero pozniej jak odwazyl sie jeden, drugi... dopiero wtedy temat sie odswierzyl;)
Opornik w ECU tez wpinales? Bo o to bylo pytanie..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
wosiek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: pt lis 11, 2005 00:18
Lokalizacja: tczew

Post autor: wosiek » wt maja 15, 2007 23:32

SouleR pisze:
santana13 pisze:seaseacker, siemka jestem zaskoczony że opornik może wpłynąć tak na wzrost mocy . mam prośbę bo chcę sobie taki założyć ale mam silnik 2.5 tdi v6 150KM. i czy może mi ktoś wskazać w jakim miejscu i jak powinien być podłączony, może jakieś foto lub rysunki jaka kostka i jakie przewody? z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam
stac cie na a6 i jego utrzymanie, a chcesz tuningowac opornikiem...

co za rozumowanie że jak kogoś stać na samochód za 40 tyś to od razu nie może założyć sobie takiego oporniczka bo stać go na softa,ojciec ma multivana za 70k i na początku miał jakiegoś boxa za 50zł bo szkoda było na to kasy i było sto innych wydatków ważniejszych.... dopiero po roku założył softa i teraz rakieta jest...


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images37.fotosik.pl/187/a7bc51c07f2b9f3e.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr maja 16, 2007 07:55

wosiek pisze:
SouleR pisze:
santana13 pisze:seaseacker, siemka jestem zaskoczony że opornik może wpłynąć tak na wzrost mocy . mam prośbę bo chcę sobie taki założyć ale mam silnik 2.5 tdi v6 150KM. i czy może mi ktoś wskazać w jakim miejscu i jak powinien być podłączony, może jakieś foto lub rysunki jaka kostka i jakie przewody? z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam
stac cie na a6 i jego utrzymanie, a chcesz tuningowac opornikiem...

co za rozumowanie że jak kogoś stać na samochód za 40 tyś to od razu nie może założyć sobie takiego oporniczka bo stać go na softa,ojciec ma multivana za 70k i na początku miał jakiegoś boxa za 50zł bo szkoda było na to kasy i było sto innych wydatków ważniejszych.... dopiero po roku założył softa i teraz rakieta jest...
no wlasnie


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr maja 16, 2007 10:44

Gitner pisze:Opornik w ECU tez wpinales? Bo o to bylo pytanie..
Wpinalem opornik podnaszacy dawke, pisalem tez o mozliwosci wpiecia opornika obnizajacego sygnal z czujnika cisnienia doladowania, opisalem cala teorie dzialania tak wpietego opornika:)

[ Dodano: 16 Maj 2007 10:46 ]
wosiek pisze:co za rozumowanie że jak kogoś stać na samochód za 40 tyś to od razu nie może założyć sobie takiego oporniczka
No wlasnie:) Bo jeden kupuje auto na raty na 15 lat i ledwo mu kasy na chleb zostaje a drugi kupuje auto za gotowke i moze tak co miesiac:)



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr maja 16, 2007 12:09

dziechu pisze:
Gitner pisze:Opornik w ECU tez wpinales? Bo o to bylo pytanie..
Wpinalem opornik podnaszacy dawke, pisalem tez o mozliwosci wpiecia opornika obnizajacego sygnal z czujnika cisnienia doladowania, opisalem cala teorie dzialania tak wpietego opornika:)
I dlatego napisalem kto pierwszy mi znany na forum podmienil opornik w ECU..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
uksz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 332
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 00:43
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Opornik 1Z brak reakcji Mk3

Post autor: uksz » śr maja 16, 2007 21:10

Panowie pomóżcie.....
Postępowałem zgodnie z instrukcjami zamieszczonymi w foto poradzie.
Opornik 390 ohm ,2 i 3 pin opornośc całego układu 401 ohm (mierzona).
Jednak opornik nic nie daje żadnego rezultatu.
Co moze byc nie tak??

U mojego kumpla w Mk IV działa bez problemu ,czuc szarpniecie odrazu po właczeniu opornika,a u mnie nic...


Poradzcie cos ,moze u mnie sa innaczej ponumerowane piny???Czy jest to wogole mozliwe??


Obrazek
TDi 205Km410Nm viewtopic.php?f=&t=177928" onclick="window.open(this.href);return false;
R36 320Km403Nm viewtopic.php?f=&t=394736" onclick="window.open(this.href);return false;
Mk1 viewtopic.php?f=&t=362930" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr maja 16, 2007 21:37

uksz pisze:Panowie pomóżcie.....
Postępowałem zgodnie z instrukcjami zamieszczonymi w foto poradzie.
Opornik 390 ohm ,2 i 3 pin opornośc całego układu 401 ohm (mierzona).
Jednak opornik nic nie daje żadnego rezultatu.
Co moze byc nie tak??

U mojego kumpla w Mk IV działa bez problemu ,czuc szarpniecie odrazu po właczeniu opornika,a u mnie nic...


Poradzcie cos ,moze u mnie sa innaczej ponumerowane piny???Czy jest to wogole mozliwe??
hehe u kumpla bylo podobnie jak mu sie pompa skonczyla :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
wosiek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: pt lis 11, 2005 00:18
Lokalizacja: tczew

Post autor: wosiek » śr maja 16, 2007 22:41

No wlasnie:) Bo jeden kupuje auto na raty na 15 lat i ledwo mu kasy na chleb zostaje a drugi kupuje auto za gotowke i moze tak co miesiac:)
samochód kupiony używany za 70k gotówką nie na raty 15 letnie:p


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images37.fotosik.pl/187/a7bc51c07f2b9f3e.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
uksz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 332
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 00:43
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: uksz » śr maja 16, 2007 23:04

Pompa jest ok ,chyba...
A golfik smiga tak jak powinnien na te 90 kucy,wiec chyba jest wszystko wporzadku...

Moze byc jeszcze jakas inna przyczyna?


Obrazek
TDi 205Km410Nm viewtopic.php?f=&t=177928" onclick="window.open(this.href);return false;
R36 320Km403Nm viewtopic.php?f=&t=394736" onclick="window.open(this.href);return false;
Mk1 viewtopic.php?f=&t=362930" onclick="window.open(this.href);return false;

barbiq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob maja 12, 2007 18:48
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

Post autor: barbiq » czw maja 17, 2007 22:57

Witam Panowie.jestem tu nowy i od razu zaciekawił mnie temat o oporniku.
długo nie zwlekałem i zainwestowałem w potencjometr:)
musze przyznać że warto było!troche czasu na dopasowanie oporu i autko zbiera się jak szalone(w porównaniu z tym co bylo) :)
dziś miałem bliski kontakt z kumpla astra 1.6 16v i bylem pod wrażeniem tego jak zastawał z tylu...w ciemnym obłoczku!
ale to nie koniec kombinowania bo jutro czeka mnie dotarcie do map sensora,szybka diagnoza i jak wszysko bedzie dobrze to gorąca lutownica :grin:
dzieki za temat :)



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt maja 18, 2007 00:51

wosiek pisze:samochód kupiony używany za 70k gotówką nie na raty 15 letnie:p
I pewnie skladal te 70k cale dwa tygodnie? To calkiem jak ja, wiem jak to jest;)

[ Dodano: 18 Maj 2007 00:53 ]
barbiq pisze:map sensora,szybka diagnoza i jak wszysko bedzie dobrze to gorąca lutownica
Tylko uwazaj zebys turbo nie rozwalil, ostroznie!



barbiq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob maja 12, 2007 18:48
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

Post autor: barbiq » pt maja 18, 2007 18:44

dziechu pisze:Tylko uwazaj zebys turbo nie rozwalil, ostroznie!
dlatego będzie mi potrzebne odrobine Waszej wiedzy i małe wsparcie techniczne :)
mam nadzieje że jeśli będę miał możliwość to dam rade...bo według mnie nie ma to jak pogrzebać sobie przy autku :)



Wawro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: wt paź 04, 2005 00:27
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Wawro » sob maja 19, 2007 22:09

Witam
Zamontowałem rzeczony układ w Ibizie'97 TDI 90 koników, efekt piorunujący, może dlatego że ibiza ma masę jednej tony.
Opornik, a właściwie dwa (jeden 390 Ohm, drugi 100 Ohm, przełącznik 3 pozycjny tak że mam opcje brak/390/490 Ohm) na razie pod maską, przyczepione do rury ukł. chłodzenia, kabelki wpiąłem się używając spinek (typowe samochodwe używane przy wpinaniu się gdziekolwiek ) tak że nie musiałem ciąć przewodów ani lutować, w razie czego można zdemontować układ (prawie) bez śladu.
Ujemny aspekt taki że MFA mnie okłamuje na zużyciu paliwa po włączeniu oporniczka (śr. spalanie na poziomie 3,5 litra :D ) oraz na jałowych obrotach raz na jakiś czas delikatnie szarpnie.
Generalnie na codzień nie używam, ale miło czasem przełączyć i pochojraczyć na mieście ;).

PS. Co do kosztów to się zmieściłem we własnej robociźnie. Oporniczki z odzysku z jakiś starych płyt steujacych do maszyn CNC ;), przełączniczek to gift od zaprzyjaźnionego remontowego działu elektrycznego, spinki z garażu kolegi z demontażu z jakiegoś starego radyjka, kabelki to resztki złomowe . Tunning za 0 gr :D


I did it all for the nookie ... :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości