Jak podpiąć elektryczną pompę paliwa?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Bazyl GT
- Mały gagatek
- Posty: 94
- Rejestracja: śr sty 25, 2006 17:54
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Auto: MK3 1.8 GT
- Silnik: ADZ
Jak podpiąć elektryczną pompę paliwa?
Witajcie. Swap wykonany, wiązki podpięte. Pozostało podłączenie elektrycznej pompy ( 2 pomp?). Posiadam kabelek dwupinowy do pompy obok zbiornika zakończony z drugiej strony białą wtyczką (oczywiście 2 piny) z okrągłymi "bolcami" - może komuś coś to mówi, bo mi niewiele. Pytanie brzmi : Jak najlepiej to ustrojstwo podłączyć? Czy muszę tachać kabelek od skrzynki bezpiecznikowej, czy można się gdzieś sensownie wpiąć? A może "poniemieckie inżyniery" przewidzieli w instalacji miejsce na wpięcie tego czegoś ( jest wtyk przecież jakiś) ? Zwracam się o pomoc, do tych którzy podłączali juz coś takiego u siebie, lub mogą mi opisać jak to wygląda w oryginale. Chętnie też przygarne schemat do podłączenia tego. W sumie niewielki problem, ale nie chcę stanąć przed faktem, że rozpruje pół wnętrza aby pociągnąć przewód, a potem ktoś mnie uświadomi "A tam jest wtyczka do tego!" Kto pyta nie błądzi. Koledzy pomóżcie - bedą punkty. Z góry dzięki
Heja banana
Ja robiłem/robię swapa z PN na PL... i też miałem podobną rozkminę bo oryginalnie w PN na tył auta idą tylko dwa kable brązowy(masa) i fioletowo czarny (poziom paliwa w baku). A w PL oprócz tych dwóch idzie jeszcze żółto czerwony kabel z plusem.... Też rozkminiałem jak to zrobić żeby nie wymieniac tej całej wiązki która idzie na tył auta. Ale uwagi na to, że podpięcie tego na dziko nie pozwoli potem na odcięcie paliwa sterownikowi np na hamowni, pociągnąłem na tył kabel z plusem z odpowiedniego miejsca w skrzynce bezpieczników pod kolumną kierownicy. Miałem to szczęście że miałem całą wiązkę idącą na tył z PL-ki więc miałem też te wtyczki:
więc uciąłem wtyczkę od PN i dosztukowałem te od PL dodając jak już wcześniej napisałem jeden kabel z plusem, który poprowadziłem ze skrzynki.
Tu masz ogólny schemat skrzynki od golfa..
a tu masz zaznaczone na żółto jak to jest poprowadzone do i ze skrzynki... powinieneś dojść do ładu
Tylko jak nie masz oryginalnych wtyczek które idą na tył auta to musisz rzeźbić bo inaczej tego nie połączysz....
Pozdrawiam
Ja robiłem/robię swapa z PN na PL... i też miałem podobną rozkminę bo oryginalnie w PN na tył auta idą tylko dwa kable brązowy(masa) i fioletowo czarny (poziom paliwa w baku). A w PL oprócz tych dwóch idzie jeszcze żółto czerwony kabel z plusem.... Też rozkminiałem jak to zrobić żeby nie wymieniac tej całej wiązki która idzie na tył auta. Ale uwagi na to, że podpięcie tego na dziko nie pozwoli potem na odcięcie paliwa sterownikowi np na hamowni, pociągnąłem na tył kabel z plusem z odpowiedniego miejsca w skrzynce bezpieczników pod kolumną kierownicy. Miałem to szczęście że miałem całą wiązkę idącą na tył z PL-ki więc miałem też te wtyczki:
więc uciąłem wtyczkę od PN i dosztukowałem te od PL dodając jak już wcześniej napisałem jeden kabel z plusem, który poprowadziłem ze skrzynki.
Tu masz ogólny schemat skrzynki od golfa..
a tu masz zaznaczone na żółto jak to jest poprowadzone do i ze skrzynki... powinieneś dojść do ładu
Tylko jak nie masz oryginalnych wtyczek które idą na tył auta to musisz rzeźbić bo inaczej tego nie połączysz....
Pozdrawiam
- Bazyl GT
- Mały gagatek
- Posty: 94
- Rejestracja: śr sty 25, 2006 17:54
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Auto: MK3 1.8 GT
- Silnik: ADZ
Wielki punkcior za wyczerpujacą odpowiedź! Porzeźbiłem na wtykach, pociagnąłem kabel i zagrało za pierwszym razem. Tylko przy próbie ciśnienia rozwaliło wadliwy wtryskiwacz i jestem teraz mocno wk... - ale to inna bajka. Pompy pracują i teraz jeszcze zrobi się te cholerne wtryski i spróbujemy odpalić "frankensteina". PozdraVWiam.
inaczej się nie da .... a jak działa to bardzo się cieszę..strałem się wytłumaczyć najlepiej jak umię ...Bazyl GT pisze:Porzeźbiłem na wtykach, pociagnąłem kabel i zagrało za pierwszym razem.
hmm... napisz co tam było zamieniane w aucie... bo nie wiem o czym dokładnie mam pisać...gregor_oe pisze:jak podpiąć pompy do starej elektryki w mk2 rok 86 i pytanie czy obie pompy zasila sie jednym kablem łącząc równolegle?
Na tych schematach co dałem wszystko jest czarno na białym jak to podłaczyć... jeśli masz 2 pompy to będziesz miał w sumie 3 kable do nich... G1/3 to kabel który idzie od sterownika (u mnie w 16v) do skrzynki... a potem wychodzi do pompy gniazdem M2... a dwa pozostałe czyli brązowy i fioletowo czarny to już być musiały od nowości (bez względu na rok, tylko nie wiem czy o takich kolorach) ... A pompy są zasilane równolegle czyli do tej w baku idą wszystkie trzy kable a do tej zewnętrznej idą 2 czyli PLUS i MASA...
Pozdrawiam
wiązka z silnika i puszka bezpiecznikówtirsone pisze:hmm... napisz co tam było zamieniane w aucie... bo nie wiem o czym dokładnie mam pisać...
powiedz czy Ty jesteś z grodziska mazowieckiego bo widzie ze dobrze kumasz elektrykę a ja mam problem z jej podłączeniem do silnika wiec jeśli byłbyś z okolic warszawy to może byśmy sie jakoś stykneli i może Byś mi trochę pomógł
pozdro
gregor
www.vwgolf.waw.pl MAZOWSZE SQUAD
gregor
www.vwgolf.waw.pl MAZOWSZE SQUAD
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
pomijając szczegóły połączeń: tak, obie działają równocześnie. Mógłbyś np pociągnąć jeden kabel od przekaźnika pomp i potem go rozdzielić na obie pompy, gdybyś nie mial wiązki jak trzeba (plus bezpieczniki)gregor_oe pisze:równolegle?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
z powiatu grodziskiegogregor_oe pisze:powiedz czy Ty jesteś z grodziska mazowieckiego
cały czas się uczę.. natomiast jeśli masz do podłączenia tylko te pompy to wierz mi że sam też dasz radę... Moglibyśmy się spotkać ale u mnie z czasem jest krucho ;/ co chyba że w przyszłym tygodniu coś wykombinuję.gregor_oe pisze:dobrze kumasz elektrykę
Ale łatwiej będzie jeśli cykniesz fotki tych wtyczek które już masz ..tzn tych z wiązki idącej na tył oraz gniazd/wtyczek od tych pomp które masz. Wtedy wytłumacze Ci co i jak masz zrobić.. i napisz jaki tym masz tej skrzynki..tzn czy starszy (do 1989r) czy nowszy (od 1989r)...
pozdro
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
no kurczaczki i tu jest problemik bo ja u siebie mam skrzynkę z 91 roku... a na tych starszych to słabo się znam ;/...Rozumiem że Ty wszystko podpiąłeś właściwie a mimo to nie pali?...czy nie wiesz jak podłaczyć? wrzuć tu fotki jak możesz (wiązki, silnika... i czego tam masz jeszcze)... bo ja pomóc Ci mogę ale tylko w jakimś tam stopniu ponieważ nie znam się za dobrze na tych silnikach...gregor_oe pisze:autko mk2 rok 86 silnik 1.8 pf rok 87
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 240 gości