brak iskry po zmianie skrzyni

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn maja 14, 2007 12:29

[quote="romek126"]Wszystko ładnie poskładane ale nie odpala. Nie ma iskry i nie ma też napięcia tzn.+
w zasadzie powiedz czy masa silnika jest dobrze przymocowana?????



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn maja 14, 2007 12:31

Obrazek 37 to hall 34 moduł wzmocnienia zapłonu



Awatar użytkownika
PitrekT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sty 11, 2005 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: PitrekT » pn maja 14, 2007 18:14

dziejo pisze:
Zasilanie czujnika HALLA pochodzi z ECU.
jeżeli niema MFA
Jak wpływ ma MFA na zasilanie czujnika Halla?
Ze schematu wynika ,że nie ma żadnego powiązania :)



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn maja 14, 2007 18:20

ja tak samo nie widze powiązania MFA z hallem , bo ten sam przetwornik wskażników jak na schemacie opcjonalnie jest wyposazony w MFA lub go nie ma

[ Dodano: 14 Maj 2007 18:22 ]
MFA jest podpięte do zegara jedynie co to ma impulsy ze sterownika z pinu 27 które są do pomiaru spalania



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn maja 14, 2007 18:42

sory ze przytoczyłem przykład z KR :bigok: w silniku KR sygnał na czujnik szedł własnie z MFA i z cewki po załączeniu zapłonu na przewód zielony



romek126
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romek126 » pn maja 14, 2007 18:57

Nie mam MFA. Przewód od ECU do halla ma przejście- przewodzi, masy podokręcane. ECU napięcie dostaje ale nie przekazuje na halla. Schemat choć konkretny nie wszystko mi wyjaśnia bo mam mały ekran - telefon kom.;) Jak sprawdzić ECU? Choć to dziwne by się uszkodził przy wymianie skrzyni.:(



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn maja 14, 2007 19:33

podłącz omomierz do styków 13 i 20 sterownika , zdejmij wtyk z rozdzielacza zapłonu ( wtyczka z trzema kablami ) zewrzyj styki 1 i 2 , opór maksymalnie 1,5 oma , potem zewrzyj styk 2 i 3 opór maksymalnie 1,5 oma , będziesz wiedział czy kable są ok



Awatar użytkownika
PitrekT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sty 11, 2005 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: PitrekT » pn maja 14, 2007 19:33

W pewnych przypadkach uszkodzenia ECU VAG pokaze błąd.Jeżeli nie masz VAGA to może ta instrukcja pomoże.
Obrazek
Obrazek



romek126
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romek126 » wt maja 15, 2007 17:30

Znalazłem diodę i sprawdziłem: na przewodzie od ECU do halla jest niskie napięcie. Na żarówce 7w nie było widać /brak voltom/. Więc stawiam na halla. Napiszę jak wymienię.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 15, 2007 18:24

Nie rozumiem, jest to napięcie 5V czy nie (chyba nie sprawdzasz na kablu sygnałowym). I nie podłączaj żarówki do zasilania czujników, tylko diody lub Voltomierz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

romek126
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romek126 » wt maja 15, 2007 20:56

Sprawdzałem na kablu + biało-czerwonym. Dioda zaświeciła po zmasowaniu. Dotąd dysponowalem tylko żarówką. Ale dokładnie wartości U nie znam. Domniemywam że może być ok. 5V. A kabel sygn. do masy impulsowo dotykając dawał iskrę z cewki (wszystko na zapłonie). Więc ECU i cewka powinny być ok. Wychodzi że hall.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 15, 2007 20:58

romek126 pisze:Wychodzi że hall.
ano. Więc czemu najpierw pisałeś że ECU nie daje napięcia na Halla?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

romek126
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romek126 » śr maja 16, 2007 13:11

Sądziłem że żaróweczka 7w zajarzy lekko. Jednak się przeliczyłem.

[ Dodano: Sob Maj 19, 2007 10:15 ]
Załatwiłem sobie już dwa apar. zapł. z czujnikami -używki- i po założeniu żaden nie dał iskry. Zauważyłem też że kontrolka oleju nie pulsuje jak gdy zapalał tylko świeci. Będę jeszcze szukał innego pewnego halla. Jak na razie lipa.

[ Dodano: Wto Maj 22, 2007 13:34 ]
I dalej lipa! Właśnie założyłem nówkę halla bosch 150.- Po naszej wspólnej analizie, byłem pewien że to ten czujnik. Straciłem koncepcję. O co chodzi?

[ Dodano: Wto Maj 22, 2007 21:13 ]
Temat umarł choć problem nie rozwiązany. Pozostaje mi ponownie sprawdzić cewkę. Nie czekam z punktami na znalezienie usterki. Dla tych co mi mądrze radzili.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 421 gości