EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt maja 15, 2007 02:12

hehe to ja myslalem ze mialem duzo syfu w kolektorze ale jak zobaczylem co Wy mieliscie to padlem :)

a glowiczke sobie tez ladnie wyczyscilem :) z tym ze mialem ja zdjeta :bigok:


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » wt maja 15, 2007 08:51

RADEKK, ty weź kolego tu nie zamylaj, tylko napisz o co chodzi, wielu z pewnością czeka... :bigok:


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » wt maja 15, 2007 09:47

Witam
Też oglądałem kanały w głowicy ale bałem sie ruszyć żeby nie nasypać syfu do cylindrów. Jak macie jakiś sprawdzony sposób na wyczyszczenie głowicy to zapodajcie jak to zrobić
Pozdrawiam



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » wt maja 15, 2007 11:40

chcac czyscic glowice to najrozsadniej jest ja sciagnac.po co sie narazac....


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 15, 2007 11:47

i kolektor kolegi imbrykusa z mk4 - silnik AHF :)

Obrazek

jeden z lepszych egzemplarzy :P



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » wt maja 15, 2007 12:32

kurcze a moze ktos odwazny zrobi male FAQ-fotostory jak sie do tego zabrac? Ja np nie wiem jak sie tam dostac, zwlaszcza do glowicy bo nei bede ryzykowal ze cos poleci do cylindrow. :P


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt maja 15, 2007 14:09

ale macie syf :ass:









u mnie pewnie bedzie 8 razy tyle :rotfl:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt maja 15, 2007 15:16

SouleR pisze:ale macie syf :ass:
u mnie pewnie bedzie 8 razy tyle :rotfl:
SouleR u mnie w pasku czyściutko, a EGRa już dawno zamkniety :P
ale powiem Ci i Wam że za to na zaworach tzn. na trzonkach zaworów miałem taką narośl
czy to powód że EGR zatkany, ale raczej nie ... :-k :-k :-k


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
west_kolo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 17:12
Lokalizacja: koło , poznań
Kontakt:

Post autor: west_kolo » wt maja 15, 2007 19:01

olek256 pisze:kurcze a moze ktos odwazny zrobi male FAQ-fotostory jak sie do tego zabrac? Ja np nie wiem jak sie tam dostac, zwlaszcza do glowicy bo nei bede ryzykowal ze cos poleci do cylindrow.


jestem tez za tym:) i bym prosil o to



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt maja 15, 2007 20:11

RobertP gdy jeszcze mialem egr czynny to palcem wygrzebalem troche syfu z kolanka, ale kolektora nie ruszalem. ciekawe jak on wyglada. zobaczy sie kiedys.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

radekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn maja 14, 2007 19:16
Lokalizacja: Warszawa / Biała Podlaska

Post autor: radekk » wt maja 15, 2007 20:37

Ja czyściłem głowice tak:
Pozaślepiałem taśmą wszystkie przewody powietrza tak żeby syf do nich nie leciał (te co idą do i od intercoolera, od strony filtra powietrza i ten nieszczęsny łącznik wydechu z kolektorem ssącym, widać to zresztą na moim zdjęciu tym z lusterkiem) .
Tak obracałem silnikiem żeby zamykać kolejno zawory w tym cylindrze od którego będę czyścił dolot. Żeby widzieć które zawory sie otwierają a które zamykają zdjołem pokrywę zaworów żeby obserwować wałek rozrządu.
Jeżeli czyściłem kanał w pierwszym cyl. to zawór ssący w nim był zamknięty, a inne kanały były też zaklejone taśmą żeby nic do nich nie wleciało. Jak już poskrobałem sobie trochę, tak że już było tego dużo na zaworze to dmuchałem do środka kanału sprężonym powietrzem tak aż będzie w środku czysto.
Jak już skończyłem z jednym kanałem i w środku nie było śmieci to zaklejałem go taśmą, odklejałem następny i obracałem silnik żeby zamknąć następny zawór i tak kolejno 4 razy ;).
Po tym zabiegu i czyszczeniu kolektora samochód jeszcze dymił tak że nic z tyłu nie było widać przez kilka kilometrów na wyższych obrotach ale stopniowo wraz ze zmniejszaniem sie dymienia rosłą też moc :)
No i to tyle. Życzę miłej zabawy i czystych rąk, ja sprawdzałem czy już jest czysto gołymi dłońmi pchając paluchy do środka, wszystko fajnie można wyczaić gdzie jeszcze został syf tylko jeszcze łap domyć nie mogę : :P



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt maja 15, 2007 22:03

radekk, no to jest jakaś metoda :pub:


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Imbrykus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 192
Rejestracja: czw sty 05, 2006 19:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Imbrykus » wt maja 15, 2007 22:23

U mnie syfu było max, jak na zdjęciu które załączył Cowboy. Sposób postępowania w Golfie 4 podobny jak opisuje kolega radekk. Powiem jedno - opłaca sie. Zajęło mi to wszystko 4,5 godziny z pomocą młodszego brata, który ma więcej cierpliwości do odkręcania zapieczonych śrub niż ja. Na jedno zwróciłem uwagę już po rozkręceniu, szwaby zrobiły niezłą antykorozję. Śruba która już została wykręcona miała tylko lekko spatynowany łeb a część gwintowana wyglądała jak nówka sztuka.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr maja 16, 2007 08:41

SouleR pisze:ale kolektora nie ruszalem. ciekawe jak on wyglada
u mnie było czyściutko, tylko nalocik


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 82 gości