Bierze olej! Dlaczego?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Bierze olej! Dlaczego?
Witam jestem nowy na forum. Mam następujący problem.
Mój silnik bierze olej, nawet dużo. Kopci na niebiesko. Co może być tego przyczyną. Jak zdjąłem pokrywę zaworów w środku było coś jak nagar.
Mój silnik bierze olej, nawet dużo. Kopci na niebiesko. Co może być tego przyczyną. Jak zdjąłem pokrywę zaworów w środku było coś jak nagar.
Ostatnio zmieniony wt maja 15, 2007 20:37 przez wojtsek9, łącznie zmieniany 1 raz.
"lepiej zalowac tego co sie zrobilo niz zalowac tego, czego sie nie zrobilo"
- flgmnft
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: ndz sie 06, 2006 12:07
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Ostanio tez walkowalem temat z moim mk1. Jest jeszcze na tym forum http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1133823#1133823 . Poczytaj
Re: Bierze olej! Dlaczego?
ile go bierze ?wojtsek9 pisze:Mój silnik bierze olej, nawet dużo. Kopci na niebiesko. Co może być tego przyczyną.
przyczyn może być kilka ale skupmy się na dwóch zasadniczych:
- uszczelniacze zaworów
- pierścienie na tłokach
sprawę bym zaczął od pomiarów ciśnienia jeśli próba wyszła by kiepska
to niestety zwalać trzeba głowicę
można jeszcze po je zrzuceniu i spuszczeniu oleju zrobić próbę z naftą
ustawić tłoki tak aby żaden z nich nie był na górze tylko tak poniżej
górnej granicy bloku, tak aby była "dziura"
zalać na kazdy z cylindrów powiedzmy po 50-100ml nafty i iść na piwko
po 15-30 minutach sprawdzić ile z każdego cylindra ubyło, wtedy należy rozkręcić
dół silnika aby rozkręcić śruby na panewkach dolnych tych od korbowodów
wtedy stosowne i tłoki lub wszystkie (najlepiej) wyjąc do góry, wymienić pierścienie ok. 40zł -50zł za 1 komplet
sworznie tłoków wraz z tulejkami z brązu ok.200-300zł za wszystkie, które siedzą w górnej części korbowodu
następnie wymienić pierścienie (ok. 40zł -50zł za 1 komplet x 4) i poskładać jak książka pisze do kupy i zmienić oczywiście
uszczelkę pod głowicą ok. 60-100zł oraz szpilki/śruby od głowicy ok 40zł za wszystkie
do tego nowe płyny chłodnicze ok. 40zł oraz olej i filtr ok 100zł
jak już będzie głowica zdjęta to wymienić oczywiście uszczelniacze zaworów ok. 30zł na nowe
te ceny zauważ są bez robocizny mechanika !
ale jeśli próba olejowa wykaże że ciśnienie jest OK, to szukaj mechanika który zmieni Ci
uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy, wtedy nie będziesz miał kosztów
uszczelki, śrub/szpilek być może płynu chłodniczego i oczywiście tej robocizny
[ Dodano: Sro Maj 16, 2007 08:11 ]
a czy przypadkiem nie masz hydraulicznego sterowania zaworami ?wojtsek9 pisze:Powodem mogą być źle ustawione zawory?
bo wtedy nic się nie ustawia ...
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
od 60zł do 120złwojtsek9 pisze:ile kosztuję próba ciśnieniowa.
jaki nagar, nie licz na to że wyczyszczenie pomoże ...wojtsek9 pisze:Jak mogę oczyścić silnik z tego nagaru?
trzeba pomierzyć ciśnienia i zdecydować się czy wymieniać uszczelniacze
czy remontować silniczek, czy też szukać drugiego sprawniejszego
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
są dodatki do paliwa a nie do oleju, nie znam ich za wiele ale jest jeden którywojtsek9 pisze:Wiem że nie pomoże, ale przed zalaniem nowym olejem będzie trzeba to zrobić, tylko jak? Może jest jakiś specjalny środek do tego?
używany był przeze mnie kiedyś to środek firmy STP, samej nazwy nie pamiętam
w sumie nie "wyczyści" on za bardzo tego wszystkiego i nie ma co spodziewać się
znacznych zmian, dopiero po rozebraniu silnika a przynajmniej po zdjęciu głowicy
widać ile i gdzie jest tego nagaru ...
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 104 gości