EGR out - wrazenia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Witam
Z miesiąc temu zaślepiłem EGRa wsuwając blaszke pomiędzy kryzy łączące.
Dzisiaj z braku zajęcia pomyślałem że przeczyszcze sobie kolektor dolotowy i.... zamarłem gdy zobaczyłem co jest w środku. Jeszce troche i auto przestało by jeździć. Ze 2h zajęło mi doprowadzenie go do przyzwoitego stanu. Skrobanie, moczenie w ropie, szorowanie pędzlem i szczotką do mycia butelek . Jeżeli ktoś wątpi że zaślepienie EGRa jest niepotrzebne niech popatrzy co on "dobrego" robi
Pozdrawiam
Z miesiąc temu zaślepiłem EGRa wsuwając blaszke pomiędzy kryzy łączące.
Dzisiaj z braku zajęcia pomyślałem że przeczyszcze sobie kolektor dolotowy i.... zamarłem gdy zobaczyłem co jest w środku. Jeszce troche i auto przestało by jeździć. Ze 2h zajęło mi doprowadzenie go do przyzwoitego stanu. Skrobanie, moczenie w ropie, szorowanie pędzlem i szczotką do mycia butelek . Jeżeli ktoś wątpi że zaślepienie EGRa jest niepotrzebne niech popatrzy co on "dobrego" robi
Pozdrawiam
U mnie wyglądało to tak:
Dla czego tak sobie utrudniacie życie? Ja poprostu podpaliłem tą sadze, wypaliła się w ciągu ok 40 min, później już tylko trosze wyczyściłem to co pozostało i było cacygrinio pisze:Ze 2h zajęło mi doprowadzenie go do przyzwoitego stanu. Skrobanie, moczenie w ropie, szorowanie pędzlem i szczotką do mycia butelek
Miałem obawy żeby kolektor nie pękł więc starałem się utrzymywać w miarę mały płomień, no i nie wolno takiego rozgrzanego kolektora studzić wodą tylko spokojnie odczekać aż wystygnie. Wg mnie dużo łatwiejszy sposób i nie trzeba się paprać w tej sadzyjanek822 pisze:a nic sie nie stanie z kolektorem przy tym wypalaniu??
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: pn maja 14, 2007 19:16
- Lokalizacja: Warszawa / Biała Podlaska
Też sobie przeczyściłem kolektor ssący i kanały dolotowe w głowicy. Silnik 1Z z 93 roku czyli jednym z "pierwszych". Objawy to brak mocy powyżej 3000 rpm. Każdy jest zaskoczony tym co tam siedzi, ja czytając ten post bylem na to przygotowany, ale i tak przeżyłem szok .
kolektor ssący
kolektor od strony zaworu ERG
lusterko do oglądania kanałów w głowicy
kanały dolotowe w głowicy
po czyszczeniu. to wszystko siedziało w kolektorze.
Czyściłem tylko mechanicznie trochę później przepłukałem benzyną ale to nic nie dało. może gdyby poleżało przez noc to by coś odmokło ale i tak średnica kanałów w kolektorze odzyskała swój wymiar po czyszczeniu mechanicznym.
Wszyscy piszą tylko o kolektorze, a głowica w środku też jest tak samo zasyfiona, ja ją przeczyściłem a wy też ją czyścicie?
Teraz sie ciesze bardzoooo bo powyżej 3000 rpm ciągnie dalej tak jak powinien i nie dymi.
Jeszcze nie zaślepiłem ERG ale teraz napewno to zrobie, chociaż i tak pewnie następnych 14 lat to on nie pojeździ.
kolektor ssący
kolektor od strony zaworu ERG
lusterko do oglądania kanałów w głowicy
kanały dolotowe w głowicy
po czyszczeniu. to wszystko siedziało w kolektorze.
Czyściłem tylko mechanicznie trochę później przepłukałem benzyną ale to nic nie dało. może gdyby poleżało przez noc to by coś odmokło ale i tak średnica kanałów w kolektorze odzyskała swój wymiar po czyszczeniu mechanicznym.
Wszyscy piszą tylko o kolektorze, a głowica w środku też jest tak samo zasyfiona, ja ją przeczyściłem a wy też ją czyścicie?
Teraz sie ciesze bardzoooo bo powyżej 3000 rpm ciągnie dalej tak jak powinien i nie dymi.
Jeszcze nie zaślepiłem ERG ale teraz napewno to zrobie, chociaż i tak pewnie następnych 14 lat to on nie pojeździ.
radekk, czyszcząc kanały ssące w głowicy nie bałeś sie, że sadzy nawali sie prosto do cylindra przez otwarty któryś z zaworów ssących ???radekk pisze:głowica w środku też jest tak samo zasyfiona, ja ją przeczyściłem a wy też ją czyścicie?
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
egr zaślepiony
Ja też zajrzałem do kolektora ssącego. Nie było jakoś dużo tej sadzy, tak na trzy kopiate łyżki. Przy okazji umyłem przepływomierz i przeczyściłem intercooler. Auto ożyło szczególnie na niższych obrotach. Tam gdzie do tej pory jeździłem na dwójce mogę jechać teraz na trójce i auto przyspiesza. Wcześniej był mułowaty do 2000 obrotów na 3. Generalnie auto chętniej się rozpędza. Silnik wolniej się nagrzewa.
Wszystko wykonane dzięki wskazówkom i postom z tego forum
Wszystko wykonane dzięki wskazówkom i postom z tego forum
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: pn maja 14, 2007 19:16
- Lokalizacja: Warszawa / Biała Podlaska
homsky bałem się i myślałem że nie wyczyszcze tej głowicy. Chcialłem tak delikatnie ruszyć te większe grudy i odsysac odkurzaczem ale ojciec (mechanik) mi podpowiedział sprytny i prosty sposób, może go zdradze jak jeszcze ktoś napisze czy czyścił sobie głowice (ciekawy jestem), a może ktoś zgadnie lub tak już robił.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 112 gości