Zaklepanie albo wycinka nadkoli

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Zaklepanie albo wycinka nadkoli

Post autor: Marszall » sob maja 12, 2007 12:17

Otóż mam problem bo moje koła (195/55 R15 ET20) nie mieszczą się w nadkolach, i trą o ranty przy większym załadunku na dołkach. Tak wiem znany problem:/

Wyjsciem jest albo usztywnienie zawieszenia-mam już przygotowane żółte sprężynki(ale to pewnie nie pomoże) albo przyszlifowanie lub zaklepanie nadkoli.

I tu pytanie - jak to dobrze zrobić domowym sposobem??
Próbować diaksem szlifnąć??czy tez może klepać??
Chodzi mi o to zagięcie po wewnętrznej stronie błotnika.

Jakby co to mam plastikowe nakładki więc nwet jak coś się nie uda to da się to zakryć.

Pozdrawiam i czekam na sugestie

Przedstawia się to tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony sob maja 12, 2007 13:51 przez Marszall, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » pn maja 14, 2007 17:02

no i szlifiereczka poszła w ruch i powycinałem troche :hmm:
samą górną część-bo tylko ona ocierała od jednego do drugiego nitu trzymającego plastikową nakładkę-efekt nawet niezły-praktycznie nic nie widać,a konstrukcja chyba się bardzo nie osłabiła.
Teraz muszę tylko załadować ekipe na tył, rozpędzić do 120 i hopla na dołeczki :bigok:

Myślę że to dobry sposób na problem ocierających nadkoli.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn maja 14, 2007 18:26

Marszall pisze:Myślę że to dobry sposób na problem ocierających nadkoli.
to jest jeden z lepszych sposobów, nie zapomni tylko dobrze zakonserwować tych miejsc wycinki, bo pordzewieją, co do osłabienia konstrukcji rant błotnika nie jest elementem utrzymującym konstrukcje auta, zagięcie jest po to by usztywnić błotnik


:-k ...

Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » pn maja 14, 2007 18:35

Marszall pisze:no i szlifiereczka poszła w ruch i powycinałem troche
pokaz fotki co trzeba wyciac! czeka mnie to samo


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
sGARY
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 00:00
Lokalizacja: Gdynia, Wejherowo

Post autor: sGARY » pn maja 14, 2007 20:01

Marszall, ja mam zaklepane z tylu bo tez tarlo zaklepalem na calej dlugosci :) ale i tak trrze ale tam glebiej :P nie o rant tylko o nadkole :( a kola mam 205/50/15 fele 7J ET25 15 zawias koni -40/-40
ale juz ida do mnie bbsy :) 15, 195/50/15 ET37 wiec mysle ze nie bedzie tarlo ;)



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » czw maja 17, 2007 11:16

No ja teraz mam 195/55 R15 na wszystkich kołach ale troche to za wysoko i chcę zatem zmienić przynajmniej na przodzie. I tu pytanie co proponujecie 185/55; 195/50; czy może 185/50???
Bo wiadomo że profil opony jest uzależniony od szerokości więc 195/50 pewnie to samo jak 185/55



Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » czw maja 17, 2007 15:31

co to jest to 7J ET25 ???


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
sGARY
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 00:00
Lokalizacja: Gdynia, Wejherowo

Post autor: sGARY » czw maja 17, 2007 16:25

-pawlo111, 7J to szerokosc felgi (7cali) ET to odsadzenie felgi od piasty. Im mniejsze tym felga bardziej odstaje na zewnatrz im wieksze tym bardziej sie chowa ;)



Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » czw maja 17, 2007 17:04

sGary dzieki wielkie.
Dal bym ci punkcik ale nie ma jakkkk :bajer:


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » sob maja 19, 2007 09:19

Wstawiam zdjęcia jak to wyszło. Może nie professional ale i tak nie widać a chyba sie sprawdza więc efekt końcowy ok.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » sob maja 19, 2007 11:39

widze ze plastika wyciołes a w to metalowe ingerowales cos?

a co do opon to ci powiem Marszall ze ja jezdze na 195/50/15 na 4 kolach i jest ok. Wczesniej mialem na tyle 205/50/15 i juz z 2 osobami na dolkach tarło....


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » sob maja 19, 2007 13:26

-pawlo111 pisze:widze ze plastika wyciołes a w to metalowe ingerowales cos?
Najpierw szlifnołem sam błotnik i pomyślałem że jak co to plastik się odpowiednio wytrze ale poco opona ma się męczyć więc szlifnołem i plasticzek :bigok:

No zamierzam zmienić na 195/50 bo bedą z 1cm niższe od tych co mam i już bedzie mniej palił i zrywność się mu poprawi :)

Chciałem 185/50 ale podobno takiego rozmiaru nie dostane zabardzo


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » sob maja 19, 2007 13:48

no 185 to ciezko do 15 cali. Do 14 cali 185-tek dostaniesz ile chcesz a z 15stkami ciezko aczkolwiek jak sie uprze to znajdzie ale na 195 bedzie ladniej wygladal.


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Robertuss » śr maja 12, 2010 07:27

Mam podobny problem z obcieraniem o błotnik z tyłu:(
Zawiecha to kit mts 40/40 a wszystkie koła 205/45/16 7,5J ET35
Czy zmiana opon na 195/45 da coś????



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 276 gości