u mnie to trzeba cały sterujący wymieniać , zastanawiają mnie obroty , wahają się pomiędzy 840-861 obr/min , a to jest za mało ...... jak je zwiększyć ??prawdopodobne jest to, ze silnik nie pali rowno na wszystkie gary. powodowac to moze nawalajacy wtrysk. w takiej sytuaccji wymagana jest zmiana koncowki.
Strasznie telepie silnikiem, falowanie obrotów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- kuba82wroc
- Mały gagatek
- Posty: 68
- Rejestracja: pt kwie 20, 2007 21:41
- Lokalizacja: Wrocław / Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
chcesz zwiekszac dawka obroty??kuba82wroc pisze:zwiekszenie dawki paliwa poprzez vagdamcio151 pisze:u mnie to trzeba cały sterujący wymieniać , zastanawiają mnie obroty , wahają się pomiędzy 840-861 obr/min , a to jest za mało ...... jak je zwiększyć ??
obroty zwieksza sie lub zmieniejsza bezposrednio vagiem
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
damcio151
kanał 013
jak widać najgorzej jest na 2 cyl a najmocniejszy jest 3-ci którego tu nie widać a do którego porównywane są pozostałe (tutaj VAG źle pokazuje bo ma być wg kolejności zapłonu 4-2-1-3). Szkoda że to są wyniki z zimnego silnika, na ciepłym może to się pozmieniać. Sugeruję zamienić wtryski miejscami żeby sprawdzić czy ta duża korekcja jest spowodowana przez wtrysk czy np. zawory albo iść do gościa co ma odpowiedni sprzęt to wtrysków
kanał 004
na wolnych obrotach ma być 1,0ATDC jest 1,5BTDC natomiast góra regulacji jest super ma być 17,4BTDC i jest 17,4BTDC
z TDItiming wynika że zapłon jest za wczesny, sugeruje cofnać go do niebieskiej kreski i wtedy sprawdzić kanał 004, myśle że powinno być wtedy dobrze i pompa powinna się wyrobić chyba że po nagrzaniu silnika wartości się zmienią to trzeba zejść ponizej niebieskiej kreski
cofnięcie zapłonu powinno uspokoić silnik, jeśli chodzi o wtryski to jeżeli nastawnik nie jest zabrudzony to przy tej korekcji nie powinien wpływać na jakośc pracy chyba że jest brudny
podniesienie obrotów - jak najbardziej zmniejszy drgania
kolejną rzeczą jaka przychodzi mi do głowy to sprawdzić działanie zaworu EGR przez bezpośrednie połączenie wężyków zaworu EGR i pompy podciśnienia przy obserwacji kanału 003 ewentualnie tylko organoleptycznie
kanał 013
jak widać najgorzej jest na 2 cyl a najmocniejszy jest 3-ci którego tu nie widać a do którego porównywane są pozostałe (tutaj VAG źle pokazuje bo ma być wg kolejności zapłonu 4-2-1-3). Szkoda że to są wyniki z zimnego silnika, na ciepłym może to się pozmieniać. Sugeruję zamienić wtryski miejscami żeby sprawdzić czy ta duża korekcja jest spowodowana przez wtrysk czy np. zawory albo iść do gościa co ma odpowiedni sprzęt to wtrysków
dlaczego tak twierdzisz?? z logów wynika że 3-cyl. jest najmocniejszy bo reszta ma dodatnią korekcję czyli dostaje więcej paliwa żeby wyrównać prace silnikau mnie to trzeba cały sterujący wymieniać
kanał 004
na wolnych obrotach ma być 1,0ATDC jest 1,5BTDC natomiast góra regulacji jest super ma być 17,4BTDC i jest 17,4BTDC
z TDItiming wynika że zapłon jest za wczesny, sugeruje cofnać go do niebieskiej kreski i wtedy sprawdzić kanał 004, myśle że powinno być wtedy dobrze i pompa powinna się wyrobić chyba że po nagrzaniu silnika wartości się zmienią to trzeba zejść ponizej niebieskiej kreski
cofnięcie zapłonu powinno uspokoić silnik, jeśli chodzi o wtryski to jeżeli nastawnik nie jest zabrudzony to przy tej korekcji nie powinien wpływać na jakośc pracy chyba że jest brudny
podniesienie obrotów - jak najbardziej zmniejszy drgania
takie falowanie obrotów zazwyczaj spowodowane jest dawką paliwa kanał 001 poz 2-ga zalecenia są 3-3,5 ale jak obroty falują ustawia się doświadczalnie (dopuszczalny zakres 2,6-9 im mniejsza liczba - dawka paliwa większa!!)zastanawiają mnie obroty , wahają się pomiędzy 840-861 obr/min
kolejną rzeczą jaka przychodzi mi do głowy to sprawdzić działanie zaworu EGR przez bezpośrednie połączenie wężyków zaworu EGR i pompy podciśnienia przy obserwacji kanału 003 ewentualnie tylko organoleptycznie
hihi , wtrysków nie będę prekładał w innej kolejnościTomTDI pisze:Sugeruję zamienić wtryski miejscami żeby sprawdzić czy ta duża korekcja jest spowodowana przez wtrysk czy np. zawory albo iść do gościa co ma odpowiedni sprzęt to wtrysków
Dlaczego już mówię .... silnik szarpie na 3,4,5 biegu w zakresie obrotów 2-5 tyś , nastawnik czyszczony , lewego powietrza brak , EGR zaślepiony , po puknięciu we wtrysk sterujący przy 3000 obr silnik szarpieTomTDI pisze:dlaczego tak twierdzisz?? z logów wynika że 3-cyl. jest najmocniejszy bo reszta ma dodatnią korekcję czyli dostaje więcej paliwa żeby wyrównać prace silnika
co to oznaczaTomTDI pisze:na wolnych obrotach ma być 1,0ATDC jest 1,5BTDC
TomTDI pisze:natomiast góra regulacji jest super ma być 17,4BTDC i jest 17,4BTDC
ciekawe jaka jest wartość przy rozgranym silniku ...TomTDI pisze:z TDItiming wynika że zapłon jest za wczesny, sugeruje cofnać go do niebieskiej kreski i wtedy sprawdzić kanał 004, myśle że powinno być wtedy dobrze i pompa powinna się wyrobić chyba że po nagrzaniu silnika wartości się zmienią to trzeba zejść ponizej niebieskiej kreski
ale silnik będzie ciężej odpalałTomTDI pisze:podniesienie obrotów - jak najbardziej zmniejszy drgania
dawka to 4,0 na rozgrzanym silnikuTomTDI pisze:takie falowanie obrotów zazwyczaj spowodowane jest dawką paliwa kanał 001 poz 2-ga zalecenia są 3-3,5 ale jak obroty falują ustawia się doświadczalnie (dopuszczalny zakres 2,6-9 im mniejsza liczba - dawka paliwa większa!!)
wiemTomTDI pisze:im mniejsza liczba - dawka paliwa większa!!)
EGR zaślepiony ( karbowana rurka)TomTDI pisze:kolejną rzeczą jaka przychodzi mi do głowy to sprawdzić działanie zaworu EGR przez bezpośrednie połączenie wężyków zaworu EGR i pompy podciśnienia przy obserwacji kanału 003 ewentualnie tylko organoleptycznie
pozdrawiam
damcio151
zapłon jest za wczesny ma być 1 po a jest 1,5 przedna wolnych obrotach ma być 1,0ATDC jest 1,5BTDC
co to oznacza
odpalanie nie ma tu nic wspólnegopodniesienie obrotów - jak najbardziej zmniejszy drgania
ale silnik będzie ciężej odpalał
mozna ustawić na 5 i zobaczyć czy cos sie poprawidawka to 4,0 na rozgrzanym silniku
z tego powodu silnik zawsze odrobine będzie twardziej chodził na wolnych obrotachEGR zaślepiony ( karbowana rurka)
No i jest coraz gorzej ....... dziś na biegu jałowym strasznie falowały mi obroty , co może być przyczyną , czy ten wtrysk może takie jaja robić , dodam , że nic nie grzebałem vagiem
PS. falowanie w granicach kilkudziesięciu-kilkuset obr. , czasami wydawało się , że zgaśnie , aż musiałem dodać mu gazu
pozdrawiam
PS. falowanie w granicach kilkudziesięciu-kilkuset obr. , czasami wydawało się , że zgaśnie , aż musiałem dodać mu gazu
pozdrawiam
TomTDI , Adamm i wszyscy którzy pomagali dzięki wielkie .....
znalazłem przyczynę
Winę za szarpanie , telepanie przy ruszaniu i inne gó.na ponosiła źle stykająca blaszka/"kabel" w nastawniku ...... dzisiaj po tym co się stało rozebrałem nastawnik , patrzę a tu blaszka do pręcika nie styka , przylutowałem ją i wszystko co złe znikło ..... po prostu nie to auto ( jak nowe )
PS , na 5 biegu dalej "trzepie" , ale inne objawy znikły , więc jeszcze trzeba wtrysk wymienić
pozdrawiam
damcio151
logi
znalazłem przyczynę
Winę za szarpanie , telepanie przy ruszaniu i inne gó.na ponosiła źle stykająca blaszka/"kabel" w nastawniku ...... dzisiaj po tym co się stało rozebrałem nastawnik , patrzę a tu blaszka do pręcika nie styka , przylutowałem ją i wszystko co złe znikło ..... po prostu nie to auto ( jak nowe )
PS , na 5 biegu dalej "trzepie" , ale inne objawy znikły , więc jeszcze trzeba wtrysk wymienić
pozdrawiam
damcio151
logi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 130 gości