Remont 1.3 GF - jaki koszt czesci?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- flgmnft
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: ndz sie 06, 2006 12:07
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Remont 1.3 GF - jaki koszt czesci?
Witam
Zastanawiam sie nad remontem silnika. Mam wlozony 1,3 GF. Mam pytanie odnosnie kosztow takiego remontu, a dokladniej koszta samych czesci, poniewaz robilbym to sam ale pod okiem mechanika. Oraz czy nie lepiej kupic gaznikowy silnik z golfa 2 ale taki zeby spasowal do skrzyni 4. Tylko przewaznie kupuje sie kota w worku. Drazni mnie to bo lyka ok litr oleju na 1200-1500km, czyli moj miesieczny przebieg.
Zastanawiam sie nad remontem silnika. Mam wlozony 1,3 GF. Mam pytanie odnosnie kosztow takiego remontu, a dokladniej koszta samych czesci, poniewaz robilbym to sam ale pod okiem mechanika. Oraz czy nie lepiej kupic gaznikowy silnik z golfa 2 ale taki zeby spasowal do skrzyni 4. Tylko przewaznie kupuje sie kota w worku. Drazni mnie to bo lyka ok litr oleju na 1200-1500km, czyli moj miesieczny przebieg.
Ostatnio zmieniony ndz maja 13, 2007 12:52 przez flgmnft, łącznie zmieniany 1 raz.
jak to bez planowania??????hezek pisze:po kosztach nawet bez planowania głowicy
co do remontu to nie musisz od razu kupować nowego silnika, lepszy remont niz wywalenie kasy na inny silnik w niedlugiej przyszlosci tez do remontu........
http://www.vwmk1-garage.pl
Użytkownik vwgolf.pl nr 19 Dołączył: Sro Sie 18, 2004 9:40 pm
3x Golf 1 GL
1x Rabbit L
1x Golf 2 CL BB
1x Golf 2 GTD Special
1x Golf 3 Otmar Alt 1 z 1000
Użytkownik vwgolf.pl nr 19 Dołączył: Sro Sie 18, 2004 9:40 pm
3x Golf 1 GL
1x Rabbit L
1x Golf 2 CL BB
1x Golf 2 GTD Special
1x Golf 3 Otmar Alt 1 z 1000
powinno sie to robic wiem ale mozna sobie podarowac kiedys do kolektora ssącego w oplu wpadło mi kawałeczek metalu kuleczka średnicy 0.5 mm nawet o tym niewiedziałem! po odpaleniu okazało sie ze kopci z kolektora ssącego kuleczka dostała sie miedzy zawór a gniazdo a to była niedziela jedyny samochód i potrzebny w poniedziałek. Po wyjęciu dorbinki i dotarciu zaworu złorzyłem go w niedzielę bez planowania i na tą samą uszczelke fartem ładnie sie oddzieliła od głowicy po tym grzebaniu samochodzik śmigał jeszcze jakies 50000 i nic sie nie działo dodam ze to na dodatek był diesel.mat.i.tom pisze:jak to bez planowania??????
a co do remontu to proponuję odswierzyc rocznik golfika zamiast ładowac kase w MK1 chyba ze to cos wiecej niz tylko golf
pozdrawiam
Zalezy co kto nazywa remontem bo sa tacy co wymienia pierscienie i panewki mowiac ze silnik po remoncie. Kompletny remont silnika w tym przypadku mija sie z celem poniewaz przekroczy wartosc tego samochodu. Najlepiej jest rozebrac ten silnik i zobaczyc czy jest sens go robic bo to ze spala olej moze byc wynikiem uszkodzonych uszczelniaczy zaworowych i wtedy wystarczy wyremontoweac glowice.
poco rozbierac wystarczy zbadac mu kompresje i zobaczyc czy sie miesci w normie
a co do wymiany pierscieni to masz racje to nie remont my w pasku zainwestowalismy w nadwymiarowe tłoki zamiast wciskania nowych tulei niewiele drozej a tłoki sa nowe brat kidys zostawił stare i po 2000 wypalił mu sie tłok
a co do wymiany pierscieni to masz racje to nie remont my w pasku zainwestowalismy w nadwymiarowe tłoki zamiast wciskania nowych tulei niewiele drozej a tłoki sa nowe brat kidys zostawił stare i po 2000 wypalił mu sie tłok
- sworcjusz_kg
- "Rabbit is in my mind"
- Posty: 309
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 23:34
- Lokalizacja: ZKL/GDA
- Kontakt:
Tak to jest jak ma sie bzika na puncie mk1 to wydatki sa wieksze niz przy mk3 i tylko nieliczni potrafia to zrozumiec! flgmnft, jak dasz rade to zostawiaj 1,3, jesli chodzi o olej to dolewaj a w miedzyczasie szukaj jakiegos KR albo EG. Pozdro
Koła dla auta są jak biust dla kobiety, gleba natomiast jest jak dekolt :D:D:D
- flgmnft
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: ndz sie 06, 2006 12:07
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Dzis zmierzylem u kumpla sprezanie. Na 3 cylindrach wynosilo 11 a na ostanim 10. Zastanawia mnie to gdyz fabrycznie chyba powinno byc ok 9 (chyba). Znaczy to ze glowica byla planowana (sadze ze ok 2mm). Ale mniejsza o to. Kumpel mechanik zrobil tzw probe olejowa, wlal troche oleju do cylindrow i sprezanie mialo sie zwiekszyc, poniewaz olej niby uszczelnil pierscienie. Ale tak sie nie stalo, sprezanie dalej wynosilo tyle samo. Wnioskuje ze do roboty nie sa pierscienie tylko uszczelniacze zaworowe. Powiedzcie mi czy mam racje, oraz ile wynosi sprezanie fabryczne (ksiazkowe) dla silnika GF. Jesli to jest wina glowicy regeneracja jej to u mnie w miescie koszt ok 250 pln. Lepsze to niz 600 na remont silnika.
- flgmnft
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: ndz sie 06, 2006 12:07
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Dzieki
ale jest moze ktos kto mi powie cos wiecej o tym sprezaniu i tej prubie oraz ewentulanej szczelnosci lub jej braku (zawory lub pierscienie olejowe). Bo obilo mi sie o uszy ze powodem kopcenia moga byc nie szczelnosci zaworow, ale skoro kompresja jest 11 to chyba one sa OK.
Prosze was niech ktos mi powie, co wedlug tego jest powodem kopcenia pierscienie czy uszczelanicze zaworowe? Czy wedlug tego (sprezanie) da sie postawic wogule jakas diagnoze?
ale jest moze ktos kto mi powie cos wiecej o tym sprezaniu i tej prubie oraz ewentulanej szczelnosci lub jej braku (zawory lub pierscienie olejowe). Bo obilo mi sie o uszy ze powodem kopcenia moga byc nie szczelnosci zaworow, ale skoro kompresja jest 11 to chyba one sa OK.
Prosze was niech ktos mi powie, co wedlug tego jest powodem kopcenia pierscienie czy uszczelanicze zaworowe? Czy wedlug tego (sprezanie) da sie postawic wogule jakas diagnoze?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 221 gości