Ładowanie 13.3V - co wymienic?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
to jest wszystko zasługa reglera , jaki producent , jakie wykonanie , jak masz 14,8 to masz ok ,bo jest niewielki problem zrobic aby alternator ładował i 18 V ale przy 5000 tys obrotów , ale jak spadna do 1500 to będzie 10 V ,cały problem to, to aby było już po wzbudzeniu niezależnie od obrotów i obciążenia stale ponad 14 V , i to jest zadaniem reglera
- MrUkAs
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
- Lokalizacja: Ostrzeszów
- Kontakt:
No ale co posprawdzac? U mnie nigdy wiecej nie wyciagne. Przed wymiana rega musialem aku ladowac co miesiac, teraz po wymianie na razie dziala OK.miś fazi pisze:jak masz pod obciązeniem ponad 13V , to mało , musisz posprawdzac , nie ma znaczenia czy MK2 czy MK3 1,3 czy 1,8 ładowanie to ładowanie i ma byc pod obciązeniem ponad 14VMrUkAs pisze:A jak to ma sie w golfach 2? Mam napiecie bez obciazenie okolo 14V, po obciazeniu nieco ponad 13. Wymienilem jakis miesiac temu regulator..
www.SportCom.PL
musi wyciągnąc więcej , alternator to jest trójfazowa prądnica prądu zmiennego dopiero diody dają prąd stały , wystarczy ze jedno uzwojenie będzie miało przebicie i to juz wystarczy , w Twoim przypadku jest potrzeba sprawdzić dosłownie wszystko , czyli altek rozebrać na czynniki pierwsze i sprawdzac opór uzwojeń na zimno i na ciepło (stojan do piekarnika i tak do 60 stopni ) potem to samo z wirnikiem , następnie na przebicie do obudowy , tylko nie omomierzem ale megaomomierzem , dokładne sprawdzenie diod , pierścienie wirnika , doleganie szczotek , no i regler , ale w domu go nie sprawdzisz , najlepiej podmianka z kimś co ma taki sam altek ale większe ładowanieMrUkAs pisze:No ale co posprawdzac? U mnie nigdy wiecej nie wyciagne. Przed wymiana rega musialem aku ladowac co miesiac, teraz po wymianie na razie dziala OK.miś fazi pisze:jak masz pod obciązeniem ponad 13V , to mało , musisz posprawdzac , nie ma znaczenia czy MK2 czy MK3 1,3 czy 1,8 ładowanie to ładowanie i ma byc pod obciązeniem ponad 14VMrUkAs pisze:A jak to ma sie w golfach 2? Mam napiecie bez obciazenie okolo 14V, po obciazeniu nieco ponad 13. Wymienilem jakis miesiac temu regulator..
troche pozno odpisuje ale.... tam... zgadzam sie z Toba Fazi, z rana sprawdzilem jaki mam alternator : Bosch KC R14V 70A. Z tym napieciem oczywiscie masz 100% racji, kiedys rozbieralem alternator ale nie od golfa. W tygodniu sprawdze go, tylko napisz mi czy trzeba go calego wyjmowac czy moze wstepnie jesli jest mozliwosc wyjac te szczotki i regulator jesli da sie bez wyjmowania calego? (ma juz przejechane ponad 290 tys km) watpie zeby ktos do niego zagladal. I mam pytanie czy moze byc powodem tak niskiego napiecia zuzycie szczotek? Jaki polecasz regulator zeby mi trzymal napiecie chodzi mi o firme bo widzialem np. w InterCars
1: Bosch 194 zł!!
2. Hella 89 zł
lub jesli mozesz mi doradzic :
http://www.allegro.pl/item167114423_reg ... ch_nt.html
za 35 zl , nie wiem czy jest to dobry towar.Dzieki za pomoc
1: Bosch 194 zł!!
2. Hella 89 zł
lub jesli mozesz mi doradzic :
http://www.allegro.pl/item167114423_reg ... ch_nt.html
za 35 zl , nie wiem czy jest to dobry towar.Dzieki za pomoc
- MrUkAs
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
- Lokalizacja: Ostrzeszów
- Kontakt:
Uu, to lipnie. Sam bym sobie tego nie zrobil, a elektrk to pewnie sciagnie tyle kasy, ze hoho. Wiec poki co to jezdze i sie nie przejmuje, bo jak na razie z aku problemow nie ma.miś fazi pisze:musi wyciągnąc więcej , alternator to jest trójfazowa prądnica prądu zmiennego dopiero diody dają prąd stały , wystarczy ze jedno uzwojenie będzie miało przebicie i to juz wystarczy , w Twoim przypadku jest potrzeba sprawdzić dosłownie wszystko , czyli altek rozebrać na czynniki pierwsze i sprawdzac opór uzwojeń na zimno i na ciepło (stojan do piekarnika i tak do 60 stopni ) potem to samo z wirnikiem , następnie na przebicie do obudowy , tylko nie omomierzem ale megaomomierzem , dokładne sprawdzenie diod , pierścienie wirnika , doleganie szczotek , no i regler , ale w domu go nie sprawdzisz , najlepiej podmianka z kimś co ma taki sam altek ale większe ładowanieMrUkAs pisze:No ale co posprawdzac? U mnie nigdy wiecej nie wyciagne. Przed wymiana rega musialem aku ladowac co miesiac, teraz po wymianie na razie dziala OK.miś fazi pisze: jak masz pod obciązeniem ponad 13V , to mało , musisz posprawdzac , nie ma znaczenia czy MK2 czy MK3 1,3 czy 1,8 ładowanie to ładowanie i ma byc pod obciązeniem ponad 14V
www.SportCom.PL
Speede szczotki oczywiście moga dawać szkołe , bez zdejmowania altka da sie wymienic szczotki i regler i jeszcze mozna z grubsza ocenić stan pierścieni , ja zawsze preferowałem Boscha , tylko jak piszesz ze 194 zł to troszke drogo , nie wiem jaki masz dostęp do alternatora ale wygodniej jest robic jak go wyjmiesz
[ Dodano: 19 Lut 2007 19:50 ]
ten na allegro wygląda ładnie , ale tylko tyle moge powiedzieć
[ Dodano: 19 Lut 2007 19:54 ]
Uu, to lipnie. Sam bym sobie tego nie zrobil, a elektrk to pewnie sciagnie tyle kasy, ze hoho. Wiec poki co to jezdze i sie nie przejmuje, bo jak na razie z aku problemow nie ma.
_________________jak jezdzisz dosyc duzo to i pewno da rade naładować , ale jak byś jeżdził mniej , no to wtedy pewno będzie problem z naładowaniem zwłaszcza teraz jak cały rok na światlach
[ Dodano: 19 Lut 2007 19:50 ]
ten na allegro wygląda ładnie , ale tylko tyle moge powiedzieć
[ Dodano: 19 Lut 2007 19:54 ]
Uu, to lipnie. Sam bym sobie tego nie zrobil, a elektrk to pewnie sciagnie tyle kasy, ze hoho. Wiec poki co to jezdze i sie nie przejmuje, bo jak na razie z aku problemow nie ma.
_________________jak jezdzisz dosyc duzo to i pewno da rade naładować , ale jak byś jeżdził mniej , no to wtedy pewno będzie problem z naładowaniem zwłaszcza teraz jak cały rok na światlach
- MrUkAs
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
- Lokalizacja: Ostrzeszów
- Kontakt:
No jezdze 2 albo 3 razy w miesiacu trasy 120km w jedna strone. No ale co jest powodem ze bez obciazenia mam 13,8, niekiedy nawet 14, raz mialem 14,2 V, a pod obciazeniem spada do granicy 13,2 - 13,5 ??miś fazi pisze:
_________________jak jezdzisz dosyc duzo to i pewno da rade naładować , ale jak byś jeżdził mniej , no to wtedy pewno będzie problem z naładowaniem zwłaszcza teraz jak cały rok na światlach
www.SportCom.PL
sprawdz jeszcze czy altek sie nie grzeje , i jeszcze zobacz czy ta sruba co masz przykręcony kabel od akumulatora do alternatora nie robi sie ciepła
[ Dodano: 19 Lut 2007 20:45 ]
a to ze spada napiecie pod obciązeniem to jest normalne jeśli altek coś szwankuje ,to i w dobrym alternatorze minimalnie spada napięcie pod obciązeniem ale na to masz regulator zeby utrzymywał napięcie w miare jednakowe
[ Dodano: 19 Lut 2007 20:48 ]
a co jest u Ciebie to nie wiem , tak jak Ci napisałem tylko dokładne oględziny mogą dać odpowiedz
[ Dodano: 19 Lut 2007 20:45 ]
a to ze spada napiecie pod obciązeniem to jest normalne jeśli altek coś szwankuje ,to i w dobrym alternatorze minimalnie spada napięcie pod obciązeniem ale na to masz regulator zeby utrzymywał napięcie w miare jednakowe
[ Dodano: 19 Lut 2007 20:48 ]
a co jest u Ciebie to nie wiem , tak jak Ci napisałem tylko dokładne oględziny mogą dać odpowiedz
mam seat ibize '96, skad mam wiedziec jaki mam alternator ? czy jesli pisze na nim 'made in spanish' to jest to valeo? (tylko tyle da sie odczytac) Kolejne pytanie czy amator jest w stanie sam wymienic taki regulator- czy trzeba miec jakies specjalne narzedzia? niezbedna bedzie lutownica? uda mi sie samemu odpowiednio naciagnac pasek?
jak masz Valleo to jest francuz , mam taki sam , jak chodzi to chodzi , ale jak padnie to wole robić pięc sztuk bosha niż jedno Valleo , do wymiany szczotek potrzebny wkrętak i do osłony plastikowej kluczyk płaski , dasz sobie rade bez problemu , a pasek powinien sie sam napiąć bo pewno masz samonapinaczmaxbfg pisze:mam seat ibize '96, skad mam wiedziec jaki mam alternator ? czy jesli pisze na nim 'made in spanish' to jest to valeo? (tylko tyle da sie odczytac) Kolejne pytanie czy amator jest w stanie sam wymienic taki regulator- czy trzeba miec jakies specjalne narzedzia? niezbedna bedzie lutownica? uda mi sie samemu odpowiednio naciagnac pasek?
samonaciagacza niestety nie mam, ale chyba sie obedzie bez zdejmowania paska. Udalo mi sie odczytac ze to jednak bosch, co wiecej jakis niepodrecznikowy - powinien byc BOSCH KC 70A ajest jakis K1 55A- moze mi ukradli? tak czy inaczej ten co jest nie ma w ogole klapki plastikowej i regulator jest na wyciagniecie reki- pisze na nim 'BR090H 14.1V
32 mm Germany', ksztaltem przypomina ten z allegro za 18 zl(pisze z komorki wiec nie dam linka)
[ Dodano: 10 Maj 2007 20:25 ]
tyle ze ten z allegro jest na 14.5V, czy to nie bedzie sie gryzc? co z tymi 33 mm - to chyba nie dl szczoteczek bo jesli tak to mam problem. Brak klapki nie skroci zycia altenatora? A moze akumulator siada bo dostaje tylko 55 zamiast 70A?
32 mm Germany', ksztaltem przypomina ten z allegro za 18 zl(pisze z komorki wiec nie dam linka)
[ Dodano: 10 Maj 2007 20:25 ]
tyle ze ten z allegro jest na 14.5V, czy to nie bedzie sie gryzc? co z tymi 33 mm - to chyba nie dl szczoteczek bo jesli tak to mam problem. Brak klapki nie skroci zycia altenatora? A moze akumulator siada bo dostaje tylko 55 zamiast 70A?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 335 gości