Wymiana rozrządu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Wymiana rozrządu

Post autor: seti » śr maja 09, 2007 19:03

Witam

Stałem się posiadaczem Golfa IV 1.9 TDI 90PS silnik ALH nr silnika < 500000
planuje wymianę rozrządu i znalazłem coś takiego na allegro http://moto.allegro.pl/item191122820_ro ... _kxmk.html

w skład zestawu wchodzi:
-wzmacniany pasek CONTITECH CT 946
oraz rolki:
-napinająca - Litens (identyczna z oryginalną, firma jest dostawcą VW/AUDI) Ruville INA 55426
-rolki prowadzące - INA (identyczne z oryginalnymi, firma jest dostawcą VW/AUDI
Ruville 55415
-oraz pompa wody NIEMIECKIEJ FIRMY RUVILLE ORGINAŁ 65433

Co sądzicie o tym zestawie, czy nie wydaje się podejrzana cena 373 zł za komplet z pompą wody? I czy do mojego autka to spasuje.

Pozdrawiam



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » śr maja 09, 2007 19:10

seti, co do paska wszysko oki ale obiekcje miałbym co do rolek,pompa moze być,a cena hm smiesznie niska bo zestaw do cienie ztm paskiem ale rolkami skf to wydatek ok 550zł bez pompy,pompę ewentualnie mozesz wziac jeszcze taka HEPU 038121011A też jest dobra

[ Dodano: Sro Maj 09, 2007 19:11 ]
a sam pasek ten to koszt ok 130-150zł więc pomysl co reszta przedstawia
głeboko nad tym bym się zastanowił,osobiscie bym tego nie brał,ale to moje zdanie.po za tym rolka zwrotna RUVILLE to koszt ok 65zł a napinajaca ok 150zł tej samej firmy



Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seti » śr maja 09, 2007 19:26

Dzięki jaszczur

A co myślisz o takim zestawie:
http://moto.allegro.pl/item193584477_ro ... od_wk.html

wzmacniany pasek Contitech lub Bosch do wyboru przez kupujacego
oraz rolki
napinająca - Litens (identyczna z oryginalną, firma jest dostawcą VW/AUDI) opakowanie Ruville lub INA
rolki prowadzące - INA (identyczne z oryginalnymi, firma jest dostawcą VW/AUDI) opakowanie lub INA
oraz pompa wody niemieckiej firmy HEPU lub Ruville

Cena 550 zł więc chyba już normalna

Jakbym sie decydował to lepszy jest pasek contitecha czy boscha ? i pompa hepu czy Ruville?

Pozdrawiam


pozdrawiam
seti

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » śr maja 09, 2007 19:47

seti, pasek bym wziął conitecha,pompę jak wolisz,bo i ta i ta dobra(hepu w zasadzie tylko pompy robi)a co do rolek to kwestia sporna bo nie spotkałem się z takowymi,osobiście brałbym skf-u,poszukaj może takiego zestawu z tymi rolkami

[ Dodano: Sro Maj 09, 2007 19:48 ]
fakt drożej bedzie ale na bank pewniak,że dobre i posłuzy to troche

[ Dodano: Sro Maj 09, 2007 19:55 ]
http://moto.allegro.pl/item191466888_ro ... i_tdi.html to jestw miarę rozsądne



Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seti » śr maja 09, 2007 21:00

A taki cały oryginalny zestaw SKF VKMA 01131 + pompa wody za 530zł
http://www.allegro.pl/item189724998_skf ... _wody.html

Czy SKF robi też paski rozrządu, czy w zestawie jest pasek innej firmy?

Pozdrawiam


pozdrawiam
seti

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » śr maja 09, 2007 21:34

seti pisze:Czy SKF robi też paski rozrządu
ta firma robi łozyska,pompy rolki,podejrzewam,ze w zestawie jest pasek conitech lub geats takie były zastawy

[ Dodano: Sro Maj 09, 2007 21:35 ]
to jest dobra cena za to

[ Dodano: Sro Maj 09, 2007 21:37 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81594 a to sobie poczytaj z ciekawości :bigok:



Awatar użytkownika
cwb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob gru 30, 2006 10:15
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: cwb » śr maja 09, 2007 21:49

hmmm mam alh wymieniałem rozrząd w styczniu

koszt 1000 zł materiał + robocizna podzespoły firmy ina.
i tyle to kosztuje. raz dasz i masz spokój. bez kombinowania.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102331]były ULUBIENIEC[/url]

Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seti » czw maja 10, 2007 11:45

Dzięki wszystkim za rady
Jeden z forumowiczów zaoferował mi oryginalny zestaw SKFa i go kupuję

Pozdrawiam


pozdrawiam
seti

Awatar użytkownika
Corelus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:30
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Corelus » sob maja 12, 2007 08:46

Ja również mam w planach wymianę rozrządu bo to chyba już czas (160000km) ???
Co ile należy wymieniać w MK4 1.9 TDI ALH 90KM?

Zastanaiwam się dlaczego niektóre zestawy w sprzedaży dostępne są z pompą wody w zestawie a inne nie. Czy pompe wody należy również wymienić wraz z rozrządem czy niekoniecznie? Czy wymiana pompy wody jest łatwiejsza w momencie wymiany rozrządu lub odwrotnie? Coś mi kwika z lewej strony silnka i zastanawiam sie czy tam jest wlasnie pompa wody bo to dość wolne kwikanie (nie pisk i nie dzwonienie). Kwika jak jest zimny i ustaje (znacznie ale chyba nie zupełnie) po rozgrzaniu silnika. Ktoś miał podobny problem?



Awatar użytkownika
suavomer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob lut 04, 2006 21:22
Lokalizacja: ZG

Post autor: suavomer » sob maja 12, 2007 11:49

Hm seti, jak wymienisz rozrząd pochwal się czy ci spalanie nie klękło tfu tfu czasem...


Masz ALH? czytaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91763

Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seti » czw maja 31, 2007 21:12

Rozrząd wymieniony. :helm:
Spalanie tfu tfu na razie nie klękło :D Zrobiłem ponad 200km w trasie (trochę stania w korkach) i wyszło coś koło 5,5 l/100km w drugą stronę spadło spalanie nawet poniżej 5 literków. W trasie jak się dało to przeważnie prędkość koło 120 do 140 miałem. Nie mam kompa, a spalanie policzyłem z logów VAGa (podłączony laptop podczas jazdy). Więc chyba ze spalaniem nie jest źle, na razie nie tankowałem więc nie wiem czy to spalanie okaże się rzeczywiste.
Pozdrawiam i życzę wszystkim posiadaczom silnika ALH niskiego spalania


pozdrawiam
seti

fialson1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt gru 26, 2006 22:25
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: fialson1 » pt cze 01, 2007 00:00

suavomer pisze:Hm seti, jak wymienisz rozrząd pochwal się czy ci spalanie nie klękło tfu tfu czasem...
kolego suavomer czyżby jakaś obsesja. ? zostaje nam PSJ :grin:
Serdecznie pozdrawiam i śledzę ruchy w sprawie ALH . Sam także obserwuję pytam może coś z tego wyjdzie.



Awatar użytkownika
suavomer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob lut 04, 2006 21:22
Lokalizacja: ZG

Post autor: suavomer » pt cze 01, 2007 11:27

Obsesja obsesja, ale poparta rzeczywistością niestety :-)


Masz ALH? czytaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91763

jahoo_23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 19:35
Lokalizacja: ZG/Głogów
Kontakt:

Post autor: jahoo_23 » sob wrz 20, 2008 19:48

suavomer pisze:Hm seti, jak wymienisz rozrząd pochwal się czy ci spalanie nie klękło tfu tfu czasem...
Witam.

U mnie się to chyba stało - wczoraj kolo 17 wyjechałem od mechanika - patrzę - a tu średnie na poziomie 35-30l/100 - no ale przejechałem kilka kilometrów i zeszło do 10-12l.
Dzisiaj przejechałem ok 100km i średnio wychodzi 7,4l (bez klimatyzacji) - ale to zdecydowanie za dużo - jeszcze w czwartek przed wymianą jechałem w trasie i spalanie było na poziomie 5,2l - kiedy jeździłem z klimatyzacją nie było nigdy więcej niż 6,5l.

Samochód 3 tyg. temu przywiozłem z Hamburga - wszystko do tej pory ładnie chodziło, odpala bez problemu - i po wymianie też jest wszystko w porządku - ale to spalanie mnie przeraża - może jeszcze za mało kilometrów zrobiłem, żeby wszystko się ustabilizowało?? - po wymianie niecałe 200.

Czy jeżeli spalanie się nie zmieni mam prawo żądać od mechanika skorygowania ewentualnych błędów?? - pytam, bo to mój pierwszy samochód i na prawdę nie wiem co zrobić z tym fantem :jezor:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 113 gości