Brzęczenie przepustnicy przy przekręconym zapłonie w SDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

todzio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr maja 02, 2007 07:08
Lokalizacja: warmia-mazury
Kontakt:

Brzęczenie przepustnicy przy przekręconym zapłonie w SDI

Post autor: todzio » wt maja 08, 2007 08:42

W momencie kiedy mam włączony zapłon z okolic przepustnicy wydobywa się delikatne brzęczenie.Mechanik wstępnie "na szybkiego" stawierdził iż przepustnica zaczyna kuleć. Na tą chwilę auto chodzi mi bez zarzutów. Zasugerował że jesli mi całkowicie padnie wówczas nie mam co się spieszyć z jej wymianą tylko ustawi mi ją na stałe jako otwartą. I tu moje pytanie czy faktycznie można tak zrobić i jak auto będzie się zachowywało po takim zabiegu? W końcu jakąś funkcję ta przepustnica spałniała a teraz miała by być na stałe otwarta...?Czy będą tego jakieś skutki uboczne? Jak silnik będzie się zachowywał? A może w skrócie ktoś mi również napisze jaką funkcję w układzie mojego silnika spełnia w/w przepustniaca?
Ostatnio zmieniony ndz maja 13, 2007 12:18 przez todzio, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt maja 08, 2007 11:00

A dokładnie to o jaką przepustnicę temu mechanikowi chodziło???


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

todzio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr maja 02, 2007 07:08
Lokalizacja: warmia-mazury
Kontakt:

Post autor: todzio » wt maja 08, 2007 13:04

Już prezentuje
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 08, 2007 13:12

todzio pisze:Już prezentuje
czyli EGR, tak myślałem ale nie byłem pewien czy w SDI tez to występuje
todzio pisze:ustawi mi ją na stałe jako otwartą
moim zdaniem lepiej ją zamknąć na stałe



todzio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr maja 02, 2007 07:08
Lokalizacja: warmia-mazury
Kontakt:

Post autor: todzio » wt maja 08, 2007 15:35

A możesz w skr. sprecyzować jaką ona funkcję spełnia w tym silniku?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 08, 2007 15:44

A możesz w skr. sprecyzować jaką ona funkcję spełnia w tym silniku?
jeżeli to recyrkulacja spalin, jak się domyślam to ma funkcje ekologiczne...

sprawdź czy do tego zaworu w kolektorze ssącym doprowadzona jest rurka około fi 35 do kolektora wydechowego



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt maja 08, 2007 15:45

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=51401

poprzez obniżenie temp. spalania w wyniku doprowadzenia do cylindrów spalin, zmniejsza emisje szkodliwych gazów. Działa w ustalonych stanach pracy silnika.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

todzio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr maja 02, 2007 07:08
Lokalizacja: warmia-mazury
Kontakt:

Post autor: todzio » sob maja 19, 2007 09:23

Byłem w ASO i zapytałem serwisanta o tą przepustnicę, gość twierdzi że ta przepustnica odpowiedzilana jest za łagodne wygaszenie silnika tzn. chodzi o rzucanie silnikiem podczas wyłączenia zapłonu. Zasugerował też, że jeśli uszkodzi się całkowicie i nie zdecyduje się na wymianę to należy ustawić ją jako otwartą ( w pozycji zamkniętej ponoć nie odpalę auta).
Natomiast w postach dotyczących mojego zapytania piszecie, że jest to przepustnica EGR a z tego co wyczytałem na wielu forach faktycznie w przypadku tej przepustnicy gdy padnie, należy ją usatwić jako zamkniętą.
Dla uzupełnienia info na temat interesującej mnie przepustnicy odczytałem jej nr katalogowy: 038 128 063 C. Czy ktoś rozwieje moje wątpliwości co do funkcji tej przepustnicy w układzie silnika i w jakiej pozycji faktycznie należy ją ustawić w przypadku jej całkowitego uszkodzenia?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 51 gości