Brzęczenie przepustnicy przy przekręconym zapłonie w SDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Brzęczenie przepustnicy przy przekręconym zapłonie w SDI
W momencie kiedy mam włączony zapłon z okolic przepustnicy wydobywa się delikatne brzęczenie.Mechanik wstępnie "na szybkiego" stawierdził iż przepustnica zaczyna kuleć. Na tą chwilę auto chodzi mi bez zarzutów. Zasugerował że jesli mi całkowicie padnie wówczas nie mam co się spieszyć z jej wymianą tylko ustawi mi ją na stałe jako otwartą. I tu moje pytanie czy faktycznie można tak zrobić i jak auto będzie się zachowywało po takim zabiegu? W końcu jakąś funkcję ta przepustnica spałniała a teraz miała by być na stałe otwarta...?Czy będą tego jakieś skutki uboczne? Jak silnik będzie się zachowywał? A może w skrócie ktoś mi również napisze jaką funkcję w układzie mojego silnika spełnia w/w przepustniaca?
Ostatnio zmieniony ndz maja 13, 2007 12:18 przez todzio, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=51401
poprzez obniżenie temp. spalania w wyniku doprowadzenia do cylindrów spalin, zmniejsza emisje szkodliwych gazów. Działa w ustalonych stanach pracy silnika.
poprzez obniżenie temp. spalania w wyniku doprowadzenia do cylindrów spalin, zmniejsza emisje szkodliwych gazów. Działa w ustalonych stanach pracy silnika.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Byłem w ASO i zapytałem serwisanta o tą przepustnicę, gość twierdzi że ta przepustnica odpowiedzilana jest za łagodne wygaszenie silnika tzn. chodzi o rzucanie silnikiem podczas wyłączenia zapłonu. Zasugerował też, że jeśli uszkodzi się całkowicie i nie zdecyduje się na wymianę to należy ustawić ją jako otwartą ( w pozycji zamkniętej ponoć nie odpalę auta).
Natomiast w postach dotyczących mojego zapytania piszecie, że jest to przepustnica EGR a z tego co wyczytałem na wielu forach faktycznie w przypadku tej przepustnicy gdy padnie, należy ją usatwić jako zamkniętą.
Dla uzupełnienia info na temat interesującej mnie przepustnicy odczytałem jej nr katalogowy: 038 128 063 C. Czy ktoś rozwieje moje wątpliwości co do funkcji tej przepustnicy w układzie silnika i w jakiej pozycji faktycznie należy ją ustawić w przypadku jej całkowitego uszkodzenia?
Natomiast w postach dotyczących mojego zapytania piszecie, że jest to przepustnica EGR a z tego co wyczytałem na wielu forach faktycznie w przypadku tej przepustnicy gdy padnie, należy ją usatwić jako zamkniętą.
Dla uzupełnienia info na temat interesującej mnie przepustnicy odczytałem jej nr katalogowy: 038 128 063 C. Czy ktoś rozwieje moje wątpliwości co do funkcji tej przepustnicy w układzie silnika i w jakiej pozycji faktycznie należy ją ustawić w przypadku jej całkowitego uszkodzenia?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości