Bzdura.Zawodowo zajmuje sie serwisowaniem kotłów olejowych i gazowych i powiem tak że na ON taki kocioł normalnie pracuje.A zasada działania palnika olejowego w kotle olejowym jest całkiem inna niż silnika spalinowegoFakt faktem ze opałówka jest o wiele czyściejsza niż normalny ON, czy ktos zalał piec zwykłą ON i próbował odpalić? Ano efekt taki że nie da rady, a jesli juz odpali to będzie strasznie prychał... Dziwne nie? Niby gorsze paliwo (OO) a piec działa idealnie, skoro ON jest lepsze to powinien jeszcze lepiej palic a tu zonk..
olej roślinny = zajechany silnik - ku przestrodze
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
jechałem kiedys z kolesiem z Francji takim szejkowym mietkiem, który chodził na nafte po przestawieniu krzywek rozrządu - wałki były przecinane i przestawianetomcio666 pisze:to weź zalej do lampy naftowej ON
na nafcie chodził jak na ON, a na ON podobno rakieta - siakis stary kibel o dużej pojemnosci w automacie
tam tez ludzie kombinują... jakies podwójne rurki itd
Dopbra ja konczę debatę bo zaczyna się robić niemiła atmosfera.
Dodam tylko że każdy wie co robi i co leje do baku i leje to na własną odpowiedzialność. Wypowiedzi jest duzo i każdy może sam posumować temat.
czytałem już na róznych forach podobne tematy i zawsze koniec jest taki sam..(bluzgi i nie miła atmosfera) .a nie oto chodzi.
pozdrawiam.
Dodam tylko że każdy wie co robi i co leje do baku i leje to na własną odpowiedzialność. Wypowiedzi jest duzo i każdy może sam posumować temat.
czytałem już na róznych forach podobne tematy i zawsze koniec jest taki sam..(bluzgi i nie miła atmosfera) .a nie oto chodzi.
pozdrawiam.
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
tomcio666, ja w tamtym roku zrobiłem 38 tys a połowe na mieszance ON/OR w bardzo róznych proporciach , mój kolega b4 (silnik 1z) tez nakrecił jakies 28 000 moze nawet wiecej a u niego proporcia OR/ON jest zawsze na kożyść tego pierwszego . Jeżdził na roslinnym nawet podczas mrozów i jak do tej pory nie odczulismy skutków zalewania spozywczym . Jesli za jakis czas padnie mi papa lub wtryski lub cos innego stanie sie z moim silnikiem to na pewno tu napisze ze powodem awarii moze być kiepskie paliwo w postaci OR.
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
dokładniebongo pisze:To dobrze bo by sie na patelni zapalił
ON na stacjach powinien mieć powyżej 50....
BP Ultimate ma około 55
Oleje Opałowe mają znacznie poniżej 40 - dlatego stare diesle gorzej palą..
można się w to bawić jak ktoś ma busa który lata 100 000km rocznie
wtedy montuje sie 2 zbiornik + podgrzewacze i po rozgrzaniu auta przełącza się na OR, przed zgaszeniem trzeba wrócić na ON żeby OR nie został w przewodach
jeżdzi się na domieszce 25% OR do ON
Znalazłem co takiego:
---------------------------------------------------------- OR---------RME-----------ON
Masa cząsteczkowa -----------------------------------(840)--------(300) -----------(120-320)
Gęstość przy 20stC g/cm3-----------------------------(0,92)-------(0,82)-----------(0,81- 0,84)
Lepkość kinematyczna przy 200Cmm2/s -----------(76)----------(6,9-8,2)--------(2,8-5,9)
Liczba cetanowa----------------------------------------(34)----------(56)--------------(50)
Temperatura zapłonu stC------------------------------(285)--------(168)-------------(60)
Wartość opałowa kJ/dm3------------------------------(34 400)---(33200-34 320)---(35 950)
RME-estry oleju rzepakowego tzw. biodesel. Sama liczba cetanowa to nie wszystko nalezy też zwrócic uwagę na wartość opałową ktora aż tak bardzo się nie różni.
Ja jeżdząc na mieszance 2 a nawet 3 do 1 na korzyść OR nie zaobserwowałem spadku prędkości max, przyśpieszenie też nie zmalało. Jedynie co czuć to frytkami z rury, brak dymienia na czarno pod max. obciążeniem (bądz było to zredukowane do minimum) i silnik pracuje bardziej miękko i ciszej. Ale jest to spowodowane wyższą temp zapłonu OR przez co spalanie nie zachodzi tak detonacyjnie jak to ma miejsce przy ON.
Liczba cetanowa określa tylko zdolność do samozapłonu a wartość opałowa to wiadomo tłumaczyć chyba nie muszę, czym mniejsza tym gorsze paliwo.
Jak widac stary wysłuzony klekot z słabym sprężaniem będzie mieć poważne problemy na jezdzie na OR bo kompresja nie zapali mieszanki lub będzie zapalać z wielkim trudem..
---------------------------------------------------------- OR---------RME-----------ON
Masa cząsteczkowa -----------------------------------(840)--------(300) -----------(120-320)
Gęstość przy 20stC g/cm3-----------------------------(0,92)-------(0,82)-----------(0,81- 0,84)
Lepkość kinematyczna przy 200Cmm2/s -----------(76)----------(6,9-8,2)--------(2,8-5,9)
Liczba cetanowa----------------------------------------(34)----------(56)--------------(50)
Temperatura zapłonu stC------------------------------(285)--------(168)-------------(60)
Wartość opałowa kJ/dm3------------------------------(34 400)---(33200-34 320)---(35 950)
RME-estry oleju rzepakowego tzw. biodesel. Sama liczba cetanowa to nie wszystko nalezy też zwrócic uwagę na wartość opałową ktora aż tak bardzo się nie różni.
Ja jeżdząc na mieszance 2 a nawet 3 do 1 na korzyść OR nie zaobserwowałem spadku prędkości max, przyśpieszenie też nie zmalało. Jedynie co czuć to frytkami z rury, brak dymienia na czarno pod max. obciążeniem (bądz było to zredukowane do minimum) i silnik pracuje bardziej miękko i ciszej. Ale jest to spowodowane wyższą temp zapłonu OR przez co spalanie nie zachodzi tak detonacyjnie jak to ma miejsce przy ON.
Liczba cetanowa określa tylko zdolność do samozapłonu a wartość opałowa to wiadomo tłumaczyć chyba nie muszę, czym mniejsza tym gorsze paliwo.
Jak widac stary wysłuzony klekot z słabym sprężaniem będzie mieć poważne problemy na jezdzie na OR bo kompresja nie zapali mieszanki lub będzie zapalać z wielkim trudem..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 160 gości