Słychac zawory
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
szkoda że nie zalałeś go odrazu lepszym olejemRomek13 pisze:samochód jest na dotarciu to ewentualnie pojezdze jeszcze z 1000 km i zmienie olej, juz wtedy na półsyntetyk, bo chyba nie ma przeciwskazań aby zalać po 1500 km taki olej.
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
						Sharan - AFN
- stonefree
 - Mistrz KieroVWnicy

 - Posty: 4033
 - Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
 - Lokalizacja: WO
 - Kontakt:
 
P.S.
Wymiana oleju na półsyntetyk nastąpiła u mnie przy 270 000 km i dobrym stanie motora. Wlałem go w sobotę i dotąd zrobiłem dopiero 300 km. Nie ma żadnych odgłosów szklankowych, nawet na zimnym silniku przy zapalaniu. Będę informować o ewentualnych hecach związanych z ryzykiem zmiany tego oleju. Miejmy nadzieję,że będzie oki.
			
									
									Wymiana oleju na półsyntetyk nastąpiła u mnie przy 270 000 km i dobrym stanie motora. Wlałem go w sobotę i dotąd zrobiłem dopiero 300 km. Nie ma żadnych odgłosów szklankowych, nawet na zimnym silniku przy zapalaniu. Będę informować o ewentualnych hecach związanych z ryzykiem zmiany tego oleju. Miejmy nadzieję,że będzie oki.
- 
				wojtek1421
 - Nowicjusz

 - Posty: 13
 - Rejestracja: wt maja 01, 2007 11:05
 - Lokalizacja: Słupsk
 
- stonefree
 - Mistrz KieroVWnicy

 - Posty: 4033
 - Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
 - Lokalizacja: WO
 - Kontakt:
 
Więc jedno drugiemu zaprzecza. Mielismy taki przypadek z oplem, po znacznym splanowaniu głowicy właśnie o pół ząbka góra nie pasowała, ale zapłon ustawiono na lampe i chodzi ok. Przyszła mi do głowy jeszcze taka myśl - może tzreba by sprawdzic czy nie jest uszkodzony klin koła paska zębatego rozrządu na wale korbowym, tzn. trzeba odkręcic koła pasków klinowych, odkręcić centralną śrubę ,zdjąć koło i obejrzeć czop wału korbowego i klin ,może są "przeciągnięte" ?Romek13 pisze:jest ustawiony na cechach, ale nie pasuje o pół zęba
- Paweł Marek
 - V.I.P.

 - Posty: 26259
 - Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
 - Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
 
myślę że na początek zgrać znak na kole pasowym wały ze znaczkiem na obudowie paska rozrządu, sprawdzić czy w tym momencie tłok I go cylindra jest najwyżej (wystarczy ołówek włożyć za miast świecy, równiocześnie zerknąć na znak na kole zamachowym. Po co od razu rozbierać bez pewnościstonefree pisze:Przyszła mi do głowy jeszcze taka myśl - może tzreba by sprawdzic czy nie jest uszkodzony klin koła paska zębatego rozrządu na wale korbowym, tzn. trzeba odkręcic koła pasków klinowych, odkręcić centralną śrubę ,zdjąć koło i obejrzeć czop wału korbowego i klin ,może są "przeciągnięte" ?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
						Podepne się do tematu aby nie zakładać nowego. Mianowicie mam ten sam problem. Słychać mi zawory, szczegulnie gdy jest chłodno. A w czasie jazdy słychać denerwujące cykanie. Nie wiem jaki był lany wcześniej olej ale obecnie od 2 lat jeżdżę na Elf Sporti SRI 15W40. Co byście mi doradzili? Czy muszę już wymienić szklanki czy da sie coś jeszcze innego zrobić?
			
									
									- 
				kosmo3104
 
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości

