Mam problem (z seatem cordobą co prawda, ale silnik jednak VW

Zdjęcie klem na parę minut kasuje błąd, ale po przejechaniu kilku kilometrów problem wraca. Raz po skasowaniu auto stało odpalone na podwórku z 15 minut i nic, dopiero po jeździe zapalił kontrolki... Poza kontrolkami wszystko ok, żadnych spadków mocy, zwiększenia spalania itp... Jedyne, co zauważyłem, to dziwne "cykanie" zaworu odpowietrzenia zbiornika paliwa (chyba to jest to, sądząc po numerze części - mała puszeczka z dwoma wężykami i złączem dwuprzewodowym przymocowana w okolicach zbiorniczka wyrównawczego). Odłączenie zasilania tego zaworu przy "czystej" desce, bez żadnych błędów powoduje identyczny objaw - epc+chceck na stałe...
Może ktoś wie jak ten zawór powinien pracować, w jakiś cyklach? Bo chyba nie z częstotliwością ok. 2 Hz? Ewentualnie jak można go sprawdzić przy pomocy narzędzi typu miernik uniwersalny?