Nierówne obroty silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Mike2000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 15:41
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Nierówne obroty silnika

Post autor: Mike2000 » pn sty 22, 2007 18:31

Niedawno zakupilem Goferka III 1,4 i zauważyłem ,że po odpaleniu nierówno chodzi silnik.Co 15-20 sek.na 2-3 sek.skaczą obroty o jakies 150 do góry.Nie wiem czy to normalka czy coś jest nie tak .Pozatym ten mały silniczek przy spokojnej jeżdzie pali mi 8.5-9 litra benzyny wydaje mi sie ze powinien palić ok 7.
Z góry dziękuje za porady.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn sty 22, 2007 18:45

8.5-9
mały pojemnościa ale bardzo żarłoczny wbrew pozorom nie jest to naj ekonomiczniejsza wersja silnikowa na razie nie przejmuj sie tymi obrotami za to odpowiedzialny jest min. czujnik temperatury - sam silniczek krokowy , sonda lambda i temu bym się przyjrzał blizej



Mike2000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 15:41
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: Mike2000 » pn sty 22, 2007 20:26

Dzieki -tak bardzo sie nie przejmuje tymi ,bo auto jeżdzi.Tylko się zastanawiałem czy to jest norma w 11 latku.Bede musiał sprawdzić tego krokowca i lambde.Martwi mnie najbardziej to spalanie -nie wiem czy wymienic filtr powietrza albo coś innego żeby spalal troche mniej ,o ile wogóle można zmniejszyć troche to spalanie,no i ciekaw jestem w jaki sposob.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn sty 22, 2007 20:32

Mike2000 pisze:nie wiem czy wymienic filtr powietrza
owszem ma również wpływ na prawidłowa pracę silnika wbrew pozorom od niego duzo zalezy
nie nagrzewaj go na postoju ! duzy wpływ na spalanie ma sama technika jazdy a po drugie jeżeli nie posiadasz polskiej wersjii to proszę
http://vw2.info/galerie/mk3/index.htm



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » pn sty 22, 2007 20:41

jak mi skakały obroty to zrobiłem mu reseta
no i pomogło



Mike2000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 15:41
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: Mike2000 » pn sty 22, 2007 21:00

dziejo pisze:duzy wpływ na spalanie ma sama technika jazdy
oki spoko ale jeśli go nie butuje,i w zasadzie nie przekraczam 3000,a latam nim glównie do pracy 20km w jedna strone i spowrotem to troche sporo chla.
Wielke dzieki za instrukcje polukam sobie troche.
Szosownik pisze:jak mi skakały obroty to zrobiłem mu reseta
no i pomogło
kolego Szosowniku co znaczy zrobić reseta ? :)



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn sty 22, 2007 21:06

pozwolisz że odpowiem :odłaączasz na jakiś czas akumulator



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » pn sty 22, 2007 21:12

dokładnie odłączam go na całą noc
rano idę podłączam odpalam i zostawiam na wolnych obrotach aż do włączenia wentylatora
żadnego gazowania no i na benzolu chodzi

[ Dodano: 22 Sty 2007 20:18 ]
jak zaczynałem jazdę odrazu po podłączeniu i bez czekania aż się nagrzeje pomagało tylko na 1 dzień
Marek 2907 mi podpowiedział żebym poczekał no i miał rację
spokój na długi czas



Mike2000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 15:41
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: Mike2000 » pn sty 22, 2007 21:40

Zrobie reseta no i zobaczymy.
A co z tym spalaniem mozna pokombinować?
Bo jeszcze w katalizatorze brzeczy mi cos delikatnie .
Nie znam tego auta bo niedawno je nabyłem i nie wiem co w nim piszczy,a i sam sie kupa znam ,ale dzieki wam mam nadzieje że coś lizne wiedzy.
BIG THANKS



Awatar użytkownika
kedzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:10
Lokalizacja: wlpk
Kontakt:

Post autor: kedzior » sob maja 05, 2007 10:46

witam wszystkich ...

czy tzw "RESET" mozna zrobic takze po podlaczeniu do VAG-a? czy tylko poprzez odpiecie akumulatora?

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » sob maja 05, 2007 14:29

kedzior pisze:witam wszystkich ...

czy tzw "RESET" mozna zrobic takze po podlaczeniu do VAG-a? czy tylko poprzez odpiecie akumulatora?

pozdrawiam
jak najbardziej VAG-iem kasuje się błędy



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » sob maja 05, 2007 23:15

Odłączenie akumulatora w wersji AEX nie daje nic. Reset mozna sobie robić w mono motroniku ale nie tu. Odpięcie aku nawet na dwa dni nie usuwa błędów gdyż tu błędy zapisują się w ECU. Pomaga jedynie podpięcie pod VAG przegranie programu i kasowanie błędów. Jeśli faluje po dalszej jeździe przez pare sekund to jest całkiem normalne ale powinno ustąpić. Falowanie może być spowodowane kilkoma sprawami. Jeśli jest to bardzo gwałtowny skok może świadczyć o przebiciu na kablach WN, jeśli skoki są łągodne mogą świadczyć o zabrudzonej przepustnicy ( NIE MA SILNICZKA KROKOWEGO jest nastawnik przepustnicy a coś co nazywamy wewnętrznym silnikiem krokowym to tylko zwykły silniczek poruszający kilka trybików), przyspieszony bądź spowolniony zapłon lub uszkodzona sonda (jeśli dzieje się to na rozgrzanym silniku) Usterki wyżej wymienione można wyeliminować poprzez: wyczyszczenie przepustnicy, sprawdzenie kabli, kopułki i palca oraz podpięcie się pod komputer. Wówczas należy przegrać program usunąć błędy i dokonać wprowadzenia nastawów podstawowych, później wziąć lampe w rękę i ustawić kąt wyprzedzenia na 6 stopni przy 1500 obrotach (do takiej wartości podniesie sobie auto obroty po wejściu w nastawy podstawowe na pracującym silniku) i odczytać prace sondy. Jeśli sonda pracuje w złym zakresie bądź za wolno to trzeba ją wymienić. Po dokonaniu tych czynności auto powinno pracować równo. Jeśli nie pracuje równo przepustnica może byc do wymiany (w to wątpię). Co do spalania to rożnie bywa ale sprawdzenie sondy Ci to wyjaśni.



Mike2000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 15:41
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: Mike2000 » ndz maja 06, 2007 18:14

Dziwne bo ja już dawno temu zrobiłem reseta i jak dotej pory problem z obrotami ustąpił.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz maja 06, 2007 18:21

Mylisz pojęcia. Nie dokonałeś reseta przez odczepienie aku tylko co najwyżej pomogłeś ustawić się przepustnicy na nowo. Jesli miałeś błędy w kompie to takowe nadal zostały. Jesli nie to oczywiscie komp jest czysty



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 196 gości