pompa, wtryskiwacze? o co chodzi?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
pompa, wtryskiwacze? o co chodzi?
golf 1.3 89r. wtrysk, problem polega na tym, ze zalewało mi silnik. wyciągnąłem listwę z wtryskiwaczami i po przekręceniu kluczyka w pierwsze położenie wszystkie 4 sikają bez przerwy, choć dawniej pompa dobiła i przestawała pracować, teraz pracuje cały czas i nawet jak uruchomię rozrusznik i silnik się obraca, to wtryski sikają bez przerwy. wydaje mi się ze podczas suwu wydechu nie powinny pracować (wtryskiwać). . następnie wyciągnąłem wtyczki od wtryskiwaczy i ponownie przekręciłem kluczyk, tym razem wtryskiwacze nie sikają lecz pompa pompuje cały czas paliwo wkoło, o co chodzi? rozkręciłem aparat zapłonowy i wyleciały z niego kawałki jasnego plastyku oraz jeden kabel (czarny) był przerwany, pewnie to odpowiadało za nieprzerwaną pracę wtryskiwaczy, ale co z tą pompą? proszę o pomoc dzięki
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Przekaźnik podający plus na pompę i na wtryskiwacze to ten sam. Minus na wtryskiwacze podaje sterownik wtrysku. Przekaźnikiem tym też steruje sterownik. Nie wiem w takim razie czy nie będzie to uszkodzenie sterownika. Obym sie mylił. Zwarcie przekaźnika owszem spowoduje ciągłą pracę pompy po włączeniu zapłonu (nie zatrze się na pewno od tego), ale nie ciągłą pracę wtryskiwaczy. Natomiast to że sikają jak kręci się rozrusznik to normalne. Ale bez kręcenia rozrusznikiem powinny przestać po chwilce.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
jak to sprawdzić?
kupię nowy aparat zapłonowy, to wykluczę uszkodzenie przekaźnika wewnątrz aparatu(bo był popsuty). ale do wtryskiwaczy również powinien iść sygnał w którym momencie przerwać lub rozpocząć wtrysk i on może iść wyłączenie z aparatu zapłonowego. w kwestii pompy i wtryskiwaczy, sam nie wiem do czego ręce włożyć, do wtryskiwaczy idą tylko 2 kable. aku już mi siedzi więc muszę podładować. zobaczę co dalej
dzięki
[ Dodano: 05 Maj 2007 19:04 ]
gdzie jest ten przekaźnik (pompa, wtryskiwacze), bo może rzeczywiście on jest powodem zmartwienia?
[ Dodano: 05 Maj 2007 19:04 ]
gdzie jest ten przekaźnik (pompa, wtryskiwacze), bo może rzeczywiście on jest powodem zmartwienia?
kupię nowy aparat zapłonowy, to wykluczę uszkodzenie przekaźnika wewnątrz aparatu(bo był popsuty). ale do wtryskiwaczy również powinien iść sygnał w którym momencie przerwać lub rozpocząć wtrysk i on może iść wyłączenie z aparatu zapłonowego. w kwestii pompy i wtryskiwaczy, sam nie wiem do czego ręce włożyć, do wtryskiwaczy idą tylko 2 kable. aku już mi siedzi więc muszę podładować. zobaczę co dalej
dzięki
[ Dodano: 05 Maj 2007 19:04 ]
gdzie jest ten przekaźnik (pompa, wtryskiwacze), bo może rzeczywiście on jest powodem zmartwienia?
[ Dodano: 05 Maj 2007 19:04 ]
gdzie jest ten przekaźnik (pompa, wtryskiwacze), bo może rzeczywiście on jest powodem zmartwienia?
W aparacie, a dokładnie rozdzielaczu zapłonu jest czujnik Halla. Jeśli stamtąd wyleciały Ci kawalki, problem otwartch wtryskiwaczy i ciągle działającej pompy był własnie tam. Zwarły się styki zasilający i sygnałowy czujnika, a tym samym wyzwolony został impuls do otwarcia wtrysków i zwarcia przekaźkia pompy, który również jest sterowany z ECU. Wymień Halla i powinno być wszystko ok.
Nic lepszego od Golfa drugiego. Co by nie, jakoby hej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 267 gości