Kapie olej z egr. Dlaczego??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:02
- Lokalizacja: Podlasie
Kapie olej z egr. Dlaczego??
Mam Pytanie ostatnio samochodzik dostał po obrotach na trasie i zauważyłem że kapie mi olej z zawory egr. jak sie domyślam to może by objaw padającego turbo ale znawcą nie jestem. Turbo jak na mój gust pompuje całkiem nieźle bo samochodzik nieźle idzie jak na AAZ. Już od zakupu jakieś 3 latka temu mi ciekło ale myślałem że to króciec przykręcany do turbo co podaje olej. A tak w ogóle to do czego służy to egr. co daje i po co montowane?? Turbo świszcze ale już tak robi od 45 tyś. więc tym sobie głowy nie zawracałem ale teraz kto wie. Jak już coś to lepsze turbo regenerowane czy używane?? Drugie pytanie czemu w audi TD czerwona skala się zaczyna od 5300 obr. Nie tylko ja tak mam sprawdzałem u innych i jest tak samo, strasznie mnie to ciekawi. Za wypowiedzi Dziekuje
[ Dodano: 03 Maj 2007 16:51 ]
A z tym kapiącym olejem nikt naprawdę tak nie miał. Jeżeli ktoś tak miał to proszę o wypowiedz.
[ Dodano: 03 Maj 2007 16:51 ]
A z tym kapiącym olejem nikt naprawdę tak nie miał. Jeżeli ktoś tak miał to proszę o wypowiedz.
Ostatnio zmieniony sob maja 05, 2007 16:57 przez gienekp007, łącznie zmieniany 1 raz.
Widzę, że nikt Ci nie odpisuje, więc postaram się wyjaśnić. Mam nadzieję, że jako użytkownik Audi nikt mnie stąd nie wywali - w końcu auta grupy VAG
EGR jest to wymóg normy EURO (nie pamiętam której dokładnie). Najprościej mówiąc - podczas małego obciążenia silnika otwiera się powoduje, że część spalin wędruje spowrotem do kolektora ssącego i ponownie są przepalane, przez co, to co wylatuje Ci z rury wydechowej jest czystsze. To, że cieknie jest normą w silnikach TDi. Proponuję badać poziom oleju - jeżeli dość szybko ubywa, to może być problem z turbo. Generalnie olej w dolocie to nic nadzwyczajnego, no, ale jeżeli wypływa z niego rzeka oleju, to już inna sprawa. Można pobawić się w jego czyszczenie, bo zbiera się tam dużo nagaru - proponuję przejrzeć forum Audi A4 lub VW Passata. Wielu powie, że EGR nie nadaje sie do czyszczenia, ale moża popróbować.gienekp007 pisze:A tak w ogóle to do czego służy to egr. co daje i po co montowane??
Diesle są silnikami niskoobrotowymi.gienekp007 pisze:Drugie pytanie czemu w audi TD czerwona skala się zaczyna od 5300 obr
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
pare konkretow:
-egr do czyszczenia sie nie nadaje tylko do wyrzucenia
-diesle nie sa silnikami niskoobrotowymi!
-czerwona skala jest powyzej 5k, bo wynika to z wlasciwosci paliwa
-niemodowany silnik nie warto wkrecac powyzej 4.5k, nawet bym to ograniczyl do 4k
-egr do czyszczenia sie nie nadaje tylko do wyrzucenia
-diesle nie sa silnikami niskoobrotowymi!
-czerwona skala jest powyzej 5k, bo wynika to z wlasciwosci paliwa
-niemodowany silnik nie warto wkrecac powyzej 4.5k, nawet bym to ograniczyl do 4k
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
no tak, źle sformułowałem wypowiedź, żeby prosto wytłumaczyć różnicę między benzyniakami.SouleR pisze:-diesle nie sa silnikami niskoobrotowymi!
dlatego napisałem, że można spróbować, bo jeżeli nie wypluwa za dużo oliwy to można jeżdzić a przeczyszczenie napewno nie zaszkodzi.SouleR pisze:-egr do czyszczenia sie nie nadaje tylko do wyrzucenia
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:02
- Lokalizacja: Podlasie
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:02
- Lokalizacja: Podlasie
SouleR, Patrze że sie znasz na TD więc mam do Ciebie jeszcze takie małe pytanko nie ciałem zakładać nowego tematu bo 100 razy to było wałkowane. A mianowicie rano jak zapalam samochód pierwsze odpalenie po nocy to przez jakieś 3-5 sekund faluje na obrotach oczywiście raz grzeje świece jak dziś bo kontrolka z rana zawsze się pojawia. i tak mam tylko z rana (pierwsze odpalenie). Zimą to aż musiałem go na obrotach przytrzymać. pierwszy raz odpalam zawsze z przyśpieszaczem. Myślałem że świece ale wszystkie grzeją bo sprawdzane były ale ja jak jeżdżę ponad 2 lata ich nie wymieniałem a i poprzedni właściciel nie wiem kiedy. Zimą po 5 krotnym grzaniu palił lepiej i mniej czasu falował. wtryski sprawdzane i ostatni taki se ale sprawdzane rok temu. Zauważyłem że ostatnio przy przy gazowaniu kilkakrotnym i puszczeniu w wężach od paliwa pojawia się powietrze po czym szybko znika i może w tym problem bo o tej porze roku to raczej w ogóle nie powinno grzać się świec i co z przyśpieszaczem może nie wyciągać w końcu jest dość ciepło. Rano pali z pół obrotu ale jak go odpalę z rana popracuje trochę temp 75 złapie i zgaszę to po jakimś czasie może 10 min. 2-3 obroty potrzebuje żeby załapać i wtedy mały szary dymek poleci ale w drodze nie kopci. Napisz mi czy to wina świec czy te pęcherze powietrza dodam że samochód nie szarpie. A i jakie są objawy padającego turbo?? Wielkie dzięki. trochę długo ale chciałem w miarę to opisac
[ Dodano: 04 Maj 2007 16:59 ]
jak w niczym nie przeszkadza te zasyfione egr to nie wiem czy jest sens je czyścic mechanik powiedział że jak kapie to objaw padającego turbo i jak ścisną przewód od turbo gdzie spaliny i przy gazował to mówi że słabo daje dopiero po mocniejszym przy gazowaniu ale później ja ścisnąłem i czułem że daje i przy tych niedużych obrotach a przy większych coraz lepiej a zresztą ją czyje jak od 1800 pompuje i cicho miło mi pogwizduje ale tak gwiżdże już od 45 tyś km po czym stwierdził że regeneracja 1700 zł. A raczej do 1700 ale ponoć na częściach garetta.
[ Dodano: 04 Maj 2007 16:59 ]
jak w niczym nie przeszkadza te zasyfione egr to nie wiem czy jest sens je czyścic mechanik powiedział że jak kapie to objaw padającego turbo i jak ścisną przewód od turbo gdzie spaliny i przy gazował to mówi że słabo daje dopiero po mocniejszym przy gazowaniu ale później ja ścisnąłem i czułem że daje i przy tych niedużych obrotach a przy większych coraz lepiej a zresztą ją czyje jak od 1800 pompuje i cicho miło mi pogwizduje ale tak gwiżdże już od 45 tyś km po czym stwierdził że regeneracja 1700 zł. A raczej do 1700 ale ponoć na częściach garetta.
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
td zawsze grzeje swiece zima/lato, chyba ze temp plynu powyzej 68 stopni. jesli dioda od swiec sie pali to poczekac i dopiero palic. normalne ze td na cieplym kreci 2-3 razy. komora wstepna i te sprawy. na zimnym powinno sie w zasadzie palic z przyspieszaczem, chyba ze silnik pali od strzala bez tego. ja uzywam. falowanie na obrotach oznacza takie dziwne szarpanie silnikiem? moze byc wina starych swiec, wtryskow, bo piszesz, ze jeden kulal troche.
sprawdzanie turbiny na postoju to glupota. sciagnij waz od strony filtra i zobacz jakie luzy, ile oleju w niej jest. w td jest przeciez latwy dostep. ubywa ci oleju?
sprawdzanie turbiny na postoju to glupota. sciagnij waz od strony filtra i zobacz jakie luzy, ile oleju w niej jest. w td jest przeciez latwy dostep. ubywa ci oleju?
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:02
- Lokalizacja: Podlasie
tak szarpanie. świece mogą być złe nawet jak grzeją ?? no może i tak bo jak kilka razy podgrzeje to jest lepiej a czasami jak było ciepło np. wsiadałem o 13 i cały dzień na słońcu to palił super i nie falował ale wtedy było bardzo ciepło. jakie są dobre świece do AAZ bo wcześniej czy później będę musiał zmienić. Oczywiście masz +
[ Dodano: 04 Maj 2007 17:09 ]
na 10 tyś dolewam 0,5 litra
[ Dodano: 04 Maj 2007 17:11 ]
silnik jakieś 40 tyś po remoncie bo klin na wale ścięło
[ Dodano: 04 Maj 2007 17:09 ]
na 10 tyś dolewam 0,5 litra
[ Dodano: 04 Maj 2007 17:11 ]
silnik jakieś 40 tyś po remoncie bo klin na wale ścięło
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości