Co to za czesc pod maska?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

grze693
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:01
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: grze693 » pt maja 04, 2007 16:11

też mam go spalonego od tych 3 świec kupiłem w sklepie za 1zł 80A są jeszcze tylko 50 jaki jest tam orginalnie i czy 80a nie za dużo ???



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt maja 04, 2007 16:32

grze693 pisze:też mam go spalonego od tych 3 świec kupiłem w sklepie za 1zł 80A są jeszcze tylko 50 jaki jest tam orginalnie i czy 80a nie za dużo ???
wg ETKA oryginalny jest 50A



mular
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: czw lut 08, 2007 23:56
Lokalizacja: chelm

Post autor: mular » pt maja 04, 2007 22:09

[quote="damcio151"]
chodzi mi o wtrysk sterujący

mam teraz taki 046130202a chlopaki na forum mi napisali ze to od 2.5 115km.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt maja 04, 2007 23:27

mular pisze:mam teraz taki 046130202a chlopaki na forum mi napisali ze to od 2.5 115km.
dzięki za info



longboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt mar 27, 2007 20:36
Lokalizacja: dolnyśląsk
Kontakt:

Post autor: longboy » czw paź 18, 2007 17:33

damcio151 pisze:jest to bezpiecznik od systemu 3 świec żarowych i podgrzewania płynu chłodniczego na króćcu wody i przekaźnik j359 i j325 ...
Warunki zalaczenia tych swiec :
- silnik pracuje od min. 10 s
- temp. plynu chlodzacego >70°
- temp. powietrza >5°
- obr. silnika < 800
- obciazenie Alternatora < 50% ( z tego sco pamietam )
jedna -" male grzanie " dwie lub trzy zalezne jest to od obciazenia alternatora ( te mozes sprawdzic w blocku 016 pole 01)
czy mógłbyś dokładniej opisać jak to sprawdzić VAG'iem

ja mam Passata '98 AFN i przekaźniki są troche inne

Obrazek
Ostatnio zmieniony czw paź 18, 2007 17:35 przez longboy, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf IV 1.6 1999r

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw paź 18, 2007 17:48

longboy, masz w ogóle ten przekaźnik na podszybiu :?: niestety nie wiem , gdzie znajduje on się w passacie ....... gdybyś go znalazł to możesz oczyścić styki i sprawdzić w ogóle , czy on działa , podając mu + na krótko


[ Dodano: Czw Paź 18, 2007 18:12 ]
jeżeli to te przekaźniki które pokazałeś , to wyjmij je i zobacz , czy są sprawne , sprawdź też czujnik temp. cieczy chłodzącej
Ostatnio zmieniony czw paź 18, 2007 18:13 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



longboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt mar 27, 2007 20:36
Lokalizacja: dolnyśląsk
Kontakt:

Post autor: longboy » czw paź 18, 2007 18:41

Jest na podszybiu, wczoraj sprawdzałem, bezpieczniki ok. Z + na krótko wole nie ryzykować, nie znam sie na elektryce/elektronice.
Dzieki za odp.


Golf IV 1.6 1999r

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw paź 18, 2007 18:47

longboy pisze:Jest na podszybiu, wczoraj sprawdzałem, bezpieczniki ok. Z + na krótko wole nie ryzykować, nie znam sie na elektryce/elektronice
to jest zwykły przekaźnik .........Jeżeli wygląda on tak jak w golfie , to wyjmij go , odłącz wtyczkę i podawaj + na jeden pin i - na drugi .... jest ich 3 , czyli sprawdzaj wszystkie kombinacje ...... nie bój się nic mu nie zrobisz :P



longboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt mar 27, 2007 20:36
Lokalizacja: dolnyśląsk
Kontakt:

Post autor: longboy » czw paź 18, 2007 18:50

w pasku jest chyba inaczej niż w golfie, w przekaźniku są 4 piny, w każdym a w tym czarny 5.


Golf IV 1.6 1999r

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw paź 18, 2007 18:55

longboy pisze:w pasku jest chyba inaczej niż w golfie, w przekaźniku są 4 piny, w każdym a w tym czarny 5.
aha , czyli Ty masz oddzielnie te przekaźniki :P w golfie są schowane w puszce ( fotka na 1 stronie tematu)i wchodzi do niej wtyczka z 3 pinami ....... ale pokombinować zawsze możesz ;)



golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » wt paź 28, 2008 18:02

no dobra ale jak robie tes pojedynczych elementó i puka mi ten przekaźnik na podszybiu znaczy sie ze dobry? i ten j352 chyba tak jest oznaczany tez słysze i swiece są dobre to powinno byc niby ok? tylko muszą być spełnione warunki? a tak apropo czy jak odepne kostke z czujnika tem to oszukam ECU w ten sposób?? i zapale tylko motor to alternator w sumie nie bedzie wogóle obciążony no chyba ze temp bierze jeszcze z przepływki to juz bedzie wiekszy problem



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt paź 28, 2008 19:59

golfir pisze:no dobra ale jak robie tes pojedynczych elementó i puka mi ten przekaźnik na podszybiu znaczy sie ze dobry?
sprawdź miernikiem, czy pojawia się napięcie na wyjściu
golfir pisze:i ten j352 chyba tak jest oznaczany tez słysze i swiece są dobre to powinno byc niby ok?
i tak i nie :P może jest przerwa w obwodzie np.
golfir pisze:tylko muszą być spełnione warunki?
tak
golfir pisze:a tak apropo czy jak odepne kostke z czujnika tem to oszukam ECU w ten sposób?? i zapale tylko motor to alternator w sumie nie bedzie wogóle obciążony no chyba ze temp bierze jeszcze z przepływki to juz bedzie wiekszy problem
ECU bierze temp. z czujnika temp. płynu chłodzącego, temp. paliwa , i temp. powietrza doładowanego ...

[ Dodano: Wto Paź 28, 2008 19:00 ]
lecz do tych świec uwzględniany jest chyba tylko sygnał z czujnika temp. płynu .. jak go odłączysz będą grzać świece do podgrzewania komór , więc alternator będzie na pewno sporo obciążony



golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » wt paź 28, 2008 20:08

no ok a jak zdejme czujnik od temp płynu to przekaźnik nie rozłaczy swiec????



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt paź 28, 2008 20:25

golfir pisze:no ok a jak zdejme czujnik od temp płynu to przekaźnik nie rozłaczy swiec????
? załączy, a nie rozłączy ...
sprawdź jakie ładowanie widzi ECU, chodzi o obciążenie alternatora



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 117 gości