dociąganie głowicy po remoncie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
dociąganie głowicy po remoncie
witam niedawno robiłem remont głowicy i przejechałem ok 1500 km chce dociagnac głowice tylko nie wiem jakie sa wartosci i siły żeby nie pourywac szpilek mam klucz dynamometryczny więc sam to zrobie jesli ktos to przerabiał prosze o podpowiedz pzdr
http://inos.int.pl/zanim-napiszesz/
PAY ATTENTION WHEN YOU'RE DRIVE!!
http://www.youtube.com/watch?v=dMXkinfyV8k
PAY ATTENTION WHEN YOU'RE DRIVE!!
http://www.youtube.com/watch?v=dMXkinfyV8k
Hmm, o ile mnie mój stary mózg nie myli, to w VW (przynajmniej na pewno w benzyniakach) raczej nie dociąga się głowicy po przejechaniu jakiś 1000-2000 km. Głowicę przykręca się z reguły przy montażu, potem się nie rusza. Znam przypadek moich mechaników, że klient w polo uparł się, żeby dociągać głowicę, powiedzieli "nie" a ten dalej swoje. Dociągnął, mimo że nie było to zalecane przez VW i producenta uszczelki ("miał klucz") i uszczelka strzeliła po następnych 500 km.
Zobacz instrukcję która była przy uszczelce, np. Victor Reinz dołącza do każdej uszczelki tabelę momentów dokręcania, i tylko przy b. b. nielicznych silnikach zaleca późniejsze dociąganie. Albo w knidze do twojego silnika. Jeżeli nie piszą, że trzeba dociągać, nie ruszaj.
Na przyszłość - żeby udzielić ci konkretnej odpowiedzi, mile widziane byłyby dane silnika - każdy motor ma swoje dane do dokręcania i sekwencję dokręcania (pojemność, kod literowy)
Ale dociągania, jeżeli nie przewiduje tego VW ani producent uszczelki przy tym konkretnym silniku stanowczo nie polecam. Uszczelka uległa już utwardzeniu i dociąganie może ją tylko zniszczyć. Niestety po autach z dawnej epoki (fiaty 125p, 126p, polonezy) pokutuje nawet wśród mechaników pogląd, że uszczelkę trzeba dociągnąć. W 95% przypadków to już tylko mit.
Zobacz instrukcję która była przy uszczelce, np. Victor Reinz dołącza do każdej uszczelki tabelę momentów dokręcania, i tylko przy b. b. nielicznych silnikach zaleca późniejsze dociąganie. Albo w knidze do twojego silnika. Jeżeli nie piszą, że trzeba dociągać, nie ruszaj.
Na przyszłość - żeby udzielić ci konkretnej odpowiedzi, mile widziane byłyby dane silnika - każdy motor ma swoje dane do dokręcania i sekwencję dokręcania (pojemność, kod literowy)
Ale dociągania, jeżeli nie przewiduje tego VW ani producent uszczelki przy tym konkretnym silniku stanowczo nie polecam. Uszczelka uległa już utwardzeniu i dociąganie może ją tylko zniszczyć. Niestety po autach z dawnej epoki (fiaty 125p, 126p, polonezy) pokutuje nawet wśród mechaników pogląd, że uszczelkę trzeba dociągnąć. W 95% przypadków to już tylko mit.
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
czyś, dzieki za podpowiedz własnie tez słyszałem że po dociągnieciu moze byc pózniej problem z uszczelka dlatego pytam tyle ze ten pseudo mechanik który mi wymieniał mówił żebt po ok 1,5 tys zajechac i dociągnac ale chyba go oleje bo taki mi zrobił remont że zwrócił cała kase a uszczelka narazie wyglada ok silnik suchy płyn chłodzacy nie ucieka juz a model uszczelkki to chyba erling o ile sie nie myle w każdym razie narazie dam sobie spokój dzieki
http://inos.int.pl/zanim-napiszesz/
PAY ATTENTION WHEN YOU'RE DRIVE!!
http://www.youtube.com/watch?v=dMXkinfyV8k
PAY ATTENTION WHEN YOU'RE DRIVE!!
http://www.youtube.com/watch?v=dMXkinfyV8k
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 271 gości