Witajcie mam znowu problem.
Kupiłem nie dawno termostat wraz z obudową. Sprzedawca zapewniał mnie że do mojego motoru ( 1.3 CL ) będzie napewno pasował. I teraz mam pytanie bo obudowy się dużo różnią ( przez środek idzie taka hmmm rurka ) więc obudowy nie będe zakładał. Ale czy mogę zastosować termostat z tej złej obudowy ? Bo nie wiem. Mój termostat który miałem od początku przepszucza powietrze czy jest zimny czy ciepły. A ten drugi gdy jest zimny trzyma i nie przepuszcza ale nie wiem jak jest gdy temperatura wzrośnie. Ten który kupiłem ma symbol 030 121 113 i jest produkcji Niemieckiej. A ten który nie tryma i jest wymontowany z mojego samochodu ma symbol 030 113-A i jest produkcji Francuskiej. I teraz pytanie moge zastosować tamten kupiony ?
[ Dodano: 03 Maj 2007 11:47 ]
Nie możliwe że nikt nie zna odpowiedzi na to pytanie. Pomóżcie...
Obudowa termostatu i termostat.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Quler, pytanie za 100pkt ilu konny masz motor,bo to jest różnica gdyż inny termostat jest do silnika 55km i inny do 60km,podaj ile ma twój kucy albo oznaczenie motoru i ew rak produkcji,
to jest termostat wahlera ale do silnika 55 km,proponuje ci taki sam tego najprawdopodobniej będziesz musiał oddaćQuler pisze:Ten który kupiłem ma symbol 030 121 113 i jest produkcji Niemieckiej.
Sorki, uwaga natury ogólnej na przyszłość: podawanie przy zakupie tylko 1.3 cl to będzie mało, bo było wiele wersji silnika 1300: z serii nowszych silników po 1986 r.: 1.3 wtrysk wielopunktowy (NZ), 1.3 gaźnik (kilka rodzajów - MH, 2G i trzeci, którego nie pamiętam, a etki na razie nie mam dostępu). Wszystkie te silniki były już z hydrauliką, czyli z zewnątrz poznać to można po wyższej, głębiej przetłoczonej pokrywie zaworów.
Wcześniejsze wersje przed 1986 r. były bez hydrauliki, były to inne silniki które trochę różniły się budową.
Dlatego sprawdź jaką masz konkretnie wersję silnika (W Mk2 dwie pierwsze literki w numerze silnika) i rok modelowy auta - wg numeru VIN (może się róznić od roku produkcji - np. produkcja 1988, ale rok modelowy 1987 - czyli produkcji może być "młodszy" o rok od modelowego) - to odpowiednia literka w numerze VIN (nadwozia). YGD wklejał stosowną tabelę szyfrów chyba w "poradach".
I ewentualnie dokładną pojemność skokową i moc silnika (np. NZ ma bodajże 1272 ccm, a MH minimalnie więcej, ale oba to 1.3 i oba mogą być "cl").
Na podstawie tych danych są opisywane wszystkie katalogi, nie wszystkie te dane będą w katalogu, ale niektóre z nich będą "kluczem" do budowy atalogu. Po prostu spisz te dane raz na kartce, kartkę wetknij do dowodu rejestracyjnego, i z tymi danymi chodź po części.
W ten sposób unikniesz pomyłek w przyszłości. Bo 1.3 cl to bardzo ogólne dane, i NIC nie znaczą dla prawidłowego doboru części, nawet jak podasz rok produkcji, bo liczy się zwykle rok modelowy (ale np. też nie zawsze - etka czasami podaje konkretny nr nadwozia, od którego nastąpiła zmiana części w trakcie roku modelowego). A "CL" to tylko wersja wyposażenia, tak samo jak nazwy serii limitowanych/specjalnych - "bostaon", "Madison", "fire&ice".
A w ogóle jak masz część widoczną i na wierzchu, to idąc do sklepu spisz jej numer wg VAG - jest tłoczony na każdej części (9 cyferek w grupach po 3, plus ewentualnie literka - wygląda mniej więcej tak: 191 050 121, 191 050 121 A). I wtedy dobierzesz część na sicher.
Sorki za to przynudzańsko, ale chcę ci pomóc "na przyszłość". Sam się dość długo tego uczyłem, jeszcze w czasach "przedforumowych" i "przed-etkowych", czyli na własnych błędach. Wg tych zasad jest dużo łatwiej.
Wcześniejsze wersje przed 1986 r. były bez hydrauliki, były to inne silniki które trochę różniły się budową.
Dlatego sprawdź jaką masz konkretnie wersję silnika (W Mk2 dwie pierwsze literki w numerze silnika) i rok modelowy auta - wg numeru VIN (może się róznić od roku produkcji - np. produkcja 1988, ale rok modelowy 1987 - czyli produkcji może być "młodszy" o rok od modelowego) - to odpowiednia literka w numerze VIN (nadwozia). YGD wklejał stosowną tabelę szyfrów chyba w "poradach".
I ewentualnie dokładną pojemność skokową i moc silnika (np. NZ ma bodajże 1272 ccm, a MH minimalnie więcej, ale oba to 1.3 i oba mogą być "cl").
Na podstawie tych danych są opisywane wszystkie katalogi, nie wszystkie te dane będą w katalogu, ale niektóre z nich będą "kluczem" do budowy atalogu. Po prostu spisz te dane raz na kartce, kartkę wetknij do dowodu rejestracyjnego, i z tymi danymi chodź po części.
W ten sposób unikniesz pomyłek w przyszłości. Bo 1.3 cl to bardzo ogólne dane, i NIC nie znaczą dla prawidłowego doboru części, nawet jak podasz rok produkcji, bo liczy się zwykle rok modelowy (ale np. też nie zawsze - etka czasami podaje konkretny nr nadwozia, od którego nastąpiła zmiana części w trakcie roku modelowego). A "CL" to tylko wersja wyposażenia, tak samo jak nazwy serii limitowanych/specjalnych - "bostaon", "Madison", "fire&ice".
A w ogóle jak masz część widoczną i na wierzchu, to idąc do sklepu spisz jej numer wg VAG - jest tłoczony na każdej części (9 cyferek w grupach po 3, plus ewentualnie literka - wygląda mniej więcej tak: 191 050 121, 191 050 121 A). I wtedy dobierzesz część na sicher.
Sorki za to przynudzańsko, ale chcę ci pomóc "na przyszłość". Sam się dość długo tego uczyłem, jeszcze w czasach "przedforumowych" i "przed-etkowych", czyli na własnych błędach. Wg tych zasad jest dużo łatwiej.
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 267 gości