Kolega ma diesla z 89r. Rok temu kupil akumulator delphiego 72Ah i od zimy musi ładować akumulator conajmniej co 3 dni. Jakiej pojemnosci wogóle powinien być akumulator w dieslu 1,6. Czy 72Ah to za duzy i poprostu niesjest doładowany i uszkodził sie przez to, czy raczej jakieś niedomaganie alternatora lub male zwarcie w instalacji?
Z góry thx
Zdychający akumulator w golfie II 1,6 D
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
72Ah to za duzo, ale nie tak, zeby alternator nie ladowal. Dedykowany to cos ok. 63Ah.mr_simon pisze:Co do akumulatora 72Ag to jest OK, natomiast koniecznie musi sprawdzić alternator, przewody - może są za długie oraz instalację, najlepiej odwiedzić elektryka samochodowego!
Zreszta na temat aku. do diesla juz bylo.
Thx, wydawało mi sie zę 72Ah to sporo, ale w sumie to diesel. Jutro sie zabiore i pomierzymy wszystko. Z elektryka jakos sobei poradze tylko niewiedziałem jaki tam ma być akumulator. W swoim mkII 1,3 wymieniłem cała instalacje prądowa. Na odcinku alternator -> rozrusznik pozostawilem takze stary przewód, czyli mam tam dwa
;P
ja też mam 72 Ah ładnie kręci i alternator też dobrze ładuje
oststnio w jednej chwili padł - rozładowany do zera, naładowałem , jeździłem 3 dni i powtórka z rozrywki
już miałem kupić aku ..........ale dobrze, że się nie spieszyłem
wyjąłem aleternator i do elektryka - sprawdził diody oraz wymienił regulator
jak ręką odjął - ponad miesiąc bez żadnego problemu
niespiesz się z wymianą - najpierw wszystko sprawdź (szkoda kasy na zbędne wydatki)
pozdrawiam
oststnio w jednej chwili padł - rozładowany do zera, naładowałem , jeździłem 3 dni i powtórka z rozrywki
już miałem kupić aku ..........ale dobrze, że się nie spieszyłem
wyjąłem aleternator i do elektryka - sprawdził diody oraz wymienił regulator
jak ręką odjął - ponad miesiąc bez żadnego problemu
niespiesz się z wymianą - najpierw wszystko sprawdź (szkoda kasy na zbędne wydatki)
pozdrawiam
sprzedam (mkII)
lampy tył seria i kierunki w szeroki zderzak
móje Mk II http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=62148
lampy tył seria i kierunki w szeroki zderzak
móje Mk II http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=62148
Juz zrobilem. kumplowi padał aku, z powodu uszkodzonej instalacji. Poprzedni akumulator mu wylał, wiec kupił nowy(kilka lat temu). Okazało sie zę elektrolit nalał sie do rurek w których idą przewody i kilka nadtopiło. Powstało zwarcie miedzy przewodami od lewej zarówki postojowej. Mądry mechanik obcioł kable i ich niezaizolował twierdzac zę zrobi to nastepnym razem i zę zwarcia juz niema ( hmm totalna bezmyślnosć) dobry sposób obciać żarówke i kawałek kabla hehe. A po jakimś czasie znów to samo, wiec zabrałem sie do roboty.
Wsadziliśmy inny aku, ja patrze klemy iskrzą, a niepowinny bo niebyło zadne urzadzenie podłaczone, ale dobra podpinam, zachwilek mały dymek z rórki w której idzie instalacja, to odpiolem i wyciagnołem, okazało sie zę nawet teraz nietzreba włanczać światełek bo zwarcie było do głównych pzrewodów zasilajacych. Obciełem przewody i powstawiałem nowe fragmenty wiazki, i śmiga wszystko.
Wsadziliśmy inny aku, ja patrze klemy iskrzą, a niepowinny bo niebyło zadne urzadzenie podłaczone, ale dobra podpinam, zachwilek mały dymek z rórki w której idzie instalacja, to odpiolem i wyciagnołem, okazało sie zę nawet teraz nietzreba włanczać światełek bo zwarcie było do głównych pzrewodów zasilajacych. Obciełem przewody i powstawiałem nowe fragmenty wiazki, i śmiga wszystko.
;P
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 252 gości