Autko traci obroty! Zle smarowanie czy Halla?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
J3L3N
give it the gun
give it the gun
Posty: 989
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 09:36
Lokalizacja: Lbk

Autko traci obroty! Zle smarowanie czy Halla?

Post autor: J3L3N » czw maja 03, 2007 12:26

Witam! Co jakiś czas autko w czasie jazdy traci obroty i zapala sie kontrolka oleju! Co moze byc ta przyczyną? Bylem na vagu ale nic nie wykazalo poza czujnikiem halla, aloe koles powiedzial ze pojawil sie on tylko dlatego bo autko nie jest na chodzie tylko ma przekrecony zaplon. Silnik to 1.6 AEA. Mial juz ktos podobne problemy? Moze to byc np: zapchany filtr oleju? Pomozcie bo niewiem co robic.
Ostatnio zmieniony ndz maja 13, 2007 13:57 przez J3L3N, łącznie zmieniany 2 razy.


[size=117]
Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!
[/size]

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw maja 03, 2007 13:00

Najpierw to podepnij go pod komputer, odpal i dopiero sprawdź czy błąd czujnika halla znika. Jeśli znika to wówczas można się zastanawiać na inną przyczyn a jeśli nie to winny jest czujnik halla.



Awatar użytkownika
J3L3N
give it the gun
give it the gun
Posty: 989
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 09:36
Lokalizacja: Lbk

Post autor: J3L3N » czw maja 03, 2007 15:16

Jacenty85, a moze to byc wina tego czujnika? Mogą być takie objawy? A co myslisz o filtrze oleju?


[size=117]
Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!
[/size]

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw maja 03, 2007 16:02

Zależy jak zachowuje się twoje auto. Jeśli jedziesz normalnie i nagle obroty spadają i gaśnie to może być wina halla. Jesli natomiast jedziesz i nagle zapala się lampka oleju i samochód traci oborty podczas jazdy i gaśnie to może być związane coś z układem smarowania. Zakładając drugą wersję zapchany filtr oleju może byc częsciowo prawdopodobny



Awatar użytkownika
J3L3N
give it the gun
give it the gun
Posty: 989
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 09:36
Lokalizacja: Lbk

Post autor: J3L3N » czw maja 03, 2007 17:23

Jacenty85, a co moze byc jeszcze przyczyna tego ze zle smaruje? Pompa oleju? Moze wiesz co jeszcze:)


[size=117]
Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!
[/size]

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw maja 03, 2007 19:08

A to już różnie z tym smarowaniem. Ja bardziej wyznaje się na elektronice musiałbyś pogadać z prawdziwymi specami od układu smarowania a tu takich nie brakuje. No ale jeśli nie ma smarowania i stało się ot tak z dnia na dzień możliwe że padła pompa lub to coś z układem tłokowo - korbowym czasem panewki dają podobny objaw. Słyszałem też kiedys o zapowietrzającym się układzie. Profilaktycznie sprawdź odmę Musialby napisać Ci ktoś bardziej kompetentny w tej dziedzinie niż ja. Musisz jednak zaobserwować czy najpierw zapala się lampka smarowania i traci moc i gaśnie czy jest na odwrót najpierw traci moc a później w momencie gaśnieńcia zapala się lampka.



Awatar użytkownika
J3L3N
give it the gun
give it the gun
Posty: 989
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 09:36
Lokalizacja: Lbk

Post autor: J3L3N » pn maja 07, 2007 12:10

a kto jest takim specem? Niewiem co robic mechanicy rozkladaja rece! Czasami slychac tez dziwne tykanie z pod maski ale tylko czasem:P


[size=117]
Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!
[/size]

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pn maja 07, 2007 12:23

Jeśli tyka to może być oznaka że traci ciśnienie smarowania. Wiem że jest tu uzytkownik a nazwie Pinhead ale nie wiem czy nie będzie miał do mnie pretensji, że podaje tu jego dane. Nie znam go dobrze ale widze, że sensownie pisze o tym oleju. Musiałbyś do niego napisać.
Wiesz co a ty byłeś na mierzeniu ciśnienia oleju? Wyjaśnij mi czy lampka zapala Ci się jak silnik zgaśnie (bo to normalne) czy w momencie kiedy jedziesz i wówczas sie lampka zapala i dopiero gasnie. To ma zasadnicze znaczenie. Po prostu napisz co pierwsze.



Awatar użytkownika
J3L3N
give it the gun
give it the gun
Posty: 989
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 09:36
Lokalizacja: Lbk

Post autor: J3L3N » pn maja 07, 2007 14:54

Najpierw lampa z obrotami potem gasnie choc raz zdarzylo sie ze obroty spadly lampa sie zapalila a silnik nie zgasl:P juz niewiem co to moze byc:( a do tego spalanie w granicach okolo 12 L


[size=117]
Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!
[/size]

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pn maja 07, 2007 16:10

Czyli jedziesz np. 50 km/h i nagle zapala się lampka obroty spadają auto słabnie i gaśnie lub nie. Czy jedziesz 50km/h i nagle obroty spadają auto zwalnia obroty spadają ponizej biegu jałowego zapala się lampka i auto gaśnie. Przepraszam za takie szczegółowe pytania ale to jest bardzo ważne zebyś to określił. Całkiem możliwe, że silnik Ci sie kończy jeśli to jest ta pierwsza ewentualność ale to tylko podejrzenie. Nie widze tego i nie moge być pewien. Wydaje mi się że musisz zmierzyć ciśnienie oleju i poczekać do momentu aż to się stanie. Jeśli byłeś u mechanika to wierzyć mi się nie chce że nie potrafi określić co to jest. Jeśli zapala się lampka oleju i samochód słabnie to każdy mechanik nawet najgorszy zacznie od cisnienia, pompy lub obsłucha panewki...Może to jest w odwrotnej kolejności - dlatego tak cię magluje. Wówczas wskazywałoby to na czujnik halla.



Awatar użytkownika
J3L3N
give it the gun
give it the gun
Posty: 989
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 09:36
Lokalizacja: Lbk

Post autor: J3L3N » pn maja 07, 2007 16:46

W jakiej kolejnosci to niewiem:P jak sie to nie wiem bo jak zaczyna sie to dziac to juz sie pali i obrotow nie ma;P heh A co masz na mysli mowiac silnik sie konczy? mam najechane dopiero 180 tys


[size=117]
Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!
[/size]

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pn maja 07, 2007 17:34

To niestety ale musisz widzieć. jak mi nie powiesz co następuje pierwsze. Czy najpierw zapala się kontrolka a później traci moc i gaśnie czy najpierw gaśnie albo spada do obrotów minimalnych obrotów a później zapala się kontrolka. To jest cała sprawa. Jesli powiesz mi dokładnie w jakiej to kolejności sie dzieje to ja Ci powiem co to moze być. Może się okazać że to nie ma nic wspólnego ze smarowaniem. Przecież każdy wie, że jak auto traci gwałtownie obroty i gaśnie to musi się zapalić lampka oleju bo włączony jest zapłon. Jak to ustalisz to daj dokładny opis i napewno powiem Ci od czego masz zacząć. Jeśli dzieje sie tak gwałtownie jak o tym piszesz to myślę że to nie ma nic wspólnego ze smarowanie tylko z brakiem impulsu lub napięcia. Ustal, opisz a wtedy Ci pomogę bo to wszystko co mówisz to za mało, tu trzeba konkretu.



Awatar użytkownika
rutekpl1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 11:29
Lokalizacja: Bieżuń
Kontakt:

Post autor: rutekpl1 » pn maja 07, 2007 17:46

ja miałem tak u siebie zapalała się kontrolka od smarowania i coś pikało niestety to były panewki po wymianie panewek pojeździłem z miesiąc i znowu to samo musiałem zmienić silnik bo koszty szlifowania wału i robota były wyższe a wszystko przez to że zalałem olej syntetyczny a samochód miał już przejechane 200000 pozdro


golf GT

Awatar użytkownika
dyzio86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 20:43
Lokalizacja: ZPL/ZS/FSW
Kontakt:

Post autor: dyzio86 » pn maja 07, 2007 18:22

u mnie jest to samo niestety , ttylko nie przy malych predkosciach ale tak ok 100 albo i wiecej , gdy przeważnie puszcze gaz.to wtedy obroty spadna do 0 i zapala sie lampka od oleju. nieraz jest tak jeszcze ze jak zmienie bieg (zredukuje) to zaskoczy i odpali ponownie.ale zazwyczaj to musze sie zatrzymac :(( i ruszam jakas kostke pod cewka(niewiem czy to ten czujnik halla??)

[ Dodano: 07 Maj 2007 18:23 ]
no nie zawsze gdy jak puszcze gaz, dzieje sie tak tez jak przygazuje mu.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images30.fotosik.pl/151/05518c7c0cf2c7bd.jpg[/img][/url]
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 467 gości