wymiana klockow hamulcowych(przednich,tylnych)mk3

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

wymiana klockow hamulcowych(przednich,tylnych)mk3

Post autor: jaszczur » pn mar 05, 2007 17:58

1. narzędzia potrzebne do wymiany- klucze nr 13,15 w razie potrzeby młoteczek aby puknąć w klucz jak będzie problem z odkręceniem śruby no i zwornica

Obrazek

2.odkręcamy dolne mocowanie zacisku kluczami,przy czym kluczem nr 15 przytrzymujemy sobie wewnętrzną śrubę a 13 odkręcamy zew.

Obrazek

3.po odkręceniu mocowania odchylamy zacisk ku górze

Obrazek

4.odkręcamy korek na zbiorniczku płynu hamulcowego


Obrazek

5.za pomocą zwornicy wciskamy tłoczek do momentu(2 fotka)

Obrazek

Obrazek

6.po wciśnięciu tłoczka odkręcamy zwornicę,zakładamy klocki na tarczę,opuszczamy zacisk i skręcamy tak jak odkręcaliśmy
czas całej operacji to ok 1 godzinki,życzę przyjemnej pracy :pub:
Ostatnio zmieniony śr maja 02, 2007 22:55 przez jaszczur, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » pn mar 05, 2007 21:26

Tak samo jest w mk2 oraz mk3 z wentylowanymi 256.



Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » śr maja 02, 2007 21:42

jaszczur, Czy po włożeniu nowego klocka muszę z powrotem wycisnąć ten tłoczek, który poprzednio wcisnąłem zwrotnicą?



Impact
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw maja 04, 2006 11:14
Lokalizacja: Opole/Jełowa

Post autor: Impact » śr maja 02, 2007 21:45

Nic nie trzeba wyciskac po pierwszymn nacisnieciu na pedal hamulca wsztko wroci do normy



Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » śr maja 02, 2007 22:11

1. A po co mam odkręcać korek na zbiorniczku płynu hamulcowego?
2. Czy tak samo wymienia się klocki na tyle?
3. Czy w zacisku sprężyna jest na klocku, czy mogę dokupić samą sprężynę? (Bo klocek mi lata i dzwoni).



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » śr maja 02, 2007 22:51

adurweb pisze: A po co mam odkręcać korek na zbiorniczku płynu hamulcowego
po toaby można było go wciśnać zwornicą
odnośnie pytania 3 to chodzi ci czy sprężyna jest na klocku?tak jest na klocku,mi sie ułamała kiedyś i dorobiłem sobie z czego innego
pyt2 :dol: i tu masz fotę jak sprężyna na klocku wyglada
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » śr maja 02, 2007 23:12

jaszczur, Czy prawdą jest, że po pierwszym użyciu hamulca, tłoczek który został wyciśnięty zwrotnicą, wraca na swoje miejsce? Czy muszę go wyciskać z powrotem?



KONDZIO222
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: pn gru 11, 2006 19:11
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: KONDZIO222 » śr maja 02, 2007 23:29

jaszczur, Czy prawdą jest, że po pierwszym użyciu hamulca, tłoczek który został wyciśnięty zwrotnicą, wraca na swoje miejsce? Czy muszę go wyciskać z powrotem?
Kolego chyba pierwszy raz zmieniasz klocki... jak wciśniesz tłoczek i założysz nowe klocki później przykręcisz zacisk to nadepnij kilka razy na hamulec i tłoczek sam wróci na swoje miejsce tam gdzie powinien.


Było MK II GTI jest A6 quattro TDI

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » czw maja 03, 2007 09:24

adurweb pisze:aszczur, Czy prawdą jest, że po pierwszym użyciu hamulca, tłoczek który został wyciśnięty zwrotnicą, wraca na swoje miejsce? Czy muszę go wyciskać z powrotem?
nic nie musisz robic będzie tak jak napisał mój przedmówca



Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » czw maja 03, 2007 11:22

No to tylko muszę sprawdzić czy mam zaciski na imbus, czy na klucz.

[ Dodano: 03 Maj 2007 11:29 ]
A jeszcze jedno, rozumię, że z tyłu też mam tłoczek do wciśnięcia zwrotnicą?



Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » czw lis 01, 2007 16:28

Trochę odkurzę temat. Mam pytanie miedzy klockiem a tłoczkiem mam taką blaszkę okrągłą z takimi trzema stopkami. Jak ma być zamontowana ta blaszka stopkami do klocka ? Tak mam teraz wydaje mi się że to jest po to żeby lekko odciskało tłoczek do srodka i nie nagrzewało hamulców. Jednak słyszałem też drugą wersję że te stopki mają być do środka i jest to jako osłona tremiczna (zeby się tłoczek nie zapiekał) co o tym myślicie ??
Z góry dzieki za odpowiedzi.


1.9 TDI 110 PS i 247 Nm. ( + wtryski 216)
A to link do mojego golfika.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1363601#1363601

Sprzedam Golfa gg.23238162 tel. 721164930

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob lis 10, 2007 23:43

Arczi pisze:Mam pytanie miedzy klockiem a tłoczkiem mam taką blaszkę okrągłą z takimi trzema stopkami. Jak ma być zamontowana ta blaszka stopkami do klocka ?
zobacz na drugiej fotce jaszczura w tej poradzie
ma tak być i koniec


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » ndz lis 11, 2007 02:27

RobertP pisze:
Arczi pisze:Mam pytanie miedzy klockiem a tłoczkiem mam taką blaszkę okrągłą z takimi trzema stopkami. Jak ma być zamontowana ta blaszka stopkami do klocka ?
zobacz na drugiej fotce jaszczura w tej poradzie
ma tak być i koniec
Sorki jestem po 4 piwkach i nic nie moge dojrzeć na tych fotkach na trzeźwo chyba też nie dojrzę więc z łaski swojej napisz mi w jaką stronę są te stópki do środka czy do klocka ot tyle. Pozdrawiam. :)
Ostatnio zmieniony ndz lis 11, 2007 02:28 przez Arczi, łącznie zmieniany 1 raz.


1.9 TDI 110 PS i 247 Nm. ( + wtryski 216)
A to link do mojego golfika.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1363601#1363601

Sprzedam Golfa gg.23238162 tel. 721164930

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » ndz lis 11, 2007 09:31

Arczi pisze:Sorki jestem po 4 piwkach i nic nie moge dojrzeć na tych fotkach na trzeźwo
oj nieładnie nieładnie
Arczi pisze:napisz mi w jaką stronę są te stópki do środka czy do klocka ot tyle.
do środka


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 58 gości