110KM po diagnostyce, prośba o wskazówki

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

AndrzejOsz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr sty 31, 2007 10:05
Lokalizacja: Sierpc

110KM po diagnostyce, prośba o wskazówki

Post autor: AndrzejOsz » wt maja 01, 2007 11:01

Witam kolegów
Byłem swoim autem na diagnostyce bo jak pisałem wcześniej mam pewne problemy. Po podpięciu pod kompa wyskoczył kod usterki 17965 "Regulacja ciśnienienia w kolektorze dolotowym - regulacja poza zakresem" Testu dynamicznego nie robiliśmy tylko diagnosta wsiadł ze mną i dawał mi wskazówki jak jechać, więc kazał mi ciągnąć auto do ponad 4 tys, po ok 3 tys auto tak jakby brakowało płynności, zaczeło jakby wahlowac i na 3 biegu przy 4 tys tryb awaryjny. Wg diagnosty przyczyną jest zawór podciśnieniowy przy sprężarce doładowania ale najpierw kazał przeczyścic zawór egr (chyba tak to sie pisze). Nie wspominał o N75. Co wy na to bo chce teraz wstawić auto do mechanika i obawiam się zebym za duzo nie grzebał i szukał przyczyny, wiadomo koszta??? Wogóle to duzo moze mnie to kosztowac.
Pozdrawiam i zgóry dzięki za wskazówki
Ostatnio zmieniony ndz maja 13, 2007 12:42 przez AndrzejOsz, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt maja 01, 2007 11:55

zapieczone kierownice w turbinie, zacinajaca sie gruszka ze sztanga, wezyki od n-75


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: tdi 110KM po diagnostyce, prośba o wskazówki

Post autor: mirass » śr maja 02, 2007 01:14

AndrzejOsz pisze:Witam kolegów
Byłem swoim autem na diagnostyce bo jak pisałem wcześniej mam pewne problemy. Po podpięciu pod kompa wyskoczył kod usterki 17965 "Regulacja ciśnienienia w kolektorze dolotowym - regulacja poza zakresem" Testu dynamicznego nie robiliśmy tylko diagnosta wsiadł ze mną i dawał mi wskazówki jak jechać, więc kazał mi ciągnąć auto do ponad 4 tys, po ok 3 tys auto tak jakby brakowało płynności, zaczeło jakby wahlowac i na 3 biegu przy 4 tys tryb awaryjny. Wg diagnosty przyczyną jest zawór podciśnieniowy przy sprężarce doładowania ale najpierw kazał przeczyścic zawór egr (chyba tak to sie pisze). Nie wspominał o N75. Co wy na to bo chce teraz wstawić auto do mechanika i obawiam się zebym za duzo nie grzebał i szukał przyczyny, wiadomo koszta??? Wogóle to duzo moze mnie to kosztowac.
Pozdrawiam i zgóry dzięki za wskazówki
sprawdź wężyki i jak mozesz to podmień od kogoś N75 i czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym i wtedy test dynamiczny VAGiem


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr maja 02, 2007 13:16

EGR zawsze warto wyczyścić a nawet zaślepić - rozkręć kolektor ssący io zobacz jaki tam jest syf

zawalony EGR może powodować małe wahlowania obrotów..

teraz o sterowaniu turbiną

sprawdź czy sztanga po odpaleniu zostaje wciągnieta do gruszki w turbinie (około 1,5cm), po odpaleniu powinna opaść szybko

sztanga powinna dać się wciskać do gruszki około 1,5 cm na zgaszinym silniku - powinno być czuć opór membrany - powinna szybko odbijać do pirwotniego położenia...

możesz też n75 i n18 zaminić miejscami, przejechać się i zaobserwować róznice :P

n75 ma białą głowiczkę (steruje turbiną) n18 czarna czapka (steruje EGR - recyrkulacja spalin)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości