Witam kolegów
Byłem swoim autem na diagnostyce bo jak pisałem wcześniej mam pewne problemy. Po podpięciu pod kompa wyskoczył kod usterki 17965 "Regulacja ciśnienienia w kolektorze dolotowym - regulacja poza zakresem" Testu dynamicznego nie robiliśmy tylko diagnosta wsiadł ze mną i dawał mi wskazówki jak jechać, więc kazał mi ciągnąć auto do ponad 4 tys, po ok 3 tys auto tak jakby brakowało płynności, zaczeło jakby wahlowac i na 3 biegu przy 4 tys tryb awaryjny. Wg diagnosty przyczyną jest zawór podciśnieniowy przy sprężarce doładowania ale najpierw kazał przeczyścic zawór egr (chyba tak to sie pisze). Nie wspominał o N75. Co wy na to bo chce teraz wstawić auto do mechanika i obawiam się zebym za duzo nie grzebał i szukał przyczyny, wiadomo koszta??? Wogóle to duzo moze mnie to kosztowac.
Pozdrawiam i zgóry dzięki za wskazówki
110KM po diagnostyce, prośba o wskazówki
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: śr sty 31, 2007 10:05
- Lokalizacja: Sierpc
110KM po diagnostyce, prośba o wskazówki
Ostatnio zmieniony ndz maja 13, 2007 12:42 przez AndrzejOsz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 633
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
- Kontakt:
Re: tdi 110KM po diagnostyce, prośba o wskazówki
sprawdź wężyki i jak mozesz to podmień od kogoś N75 i czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym i wtedy test dynamiczny VAGiemAndrzejOsz pisze:Witam kolegów
Byłem swoim autem na diagnostyce bo jak pisałem wcześniej mam pewne problemy. Po podpięciu pod kompa wyskoczył kod usterki 17965 "Regulacja ciśnienienia w kolektorze dolotowym - regulacja poza zakresem" Testu dynamicznego nie robiliśmy tylko diagnosta wsiadł ze mną i dawał mi wskazówki jak jechać, więc kazał mi ciągnąć auto do ponad 4 tys, po ok 3 tys auto tak jakby brakowało płynności, zaczeło jakby wahlowac i na 3 biegu przy 4 tys tryb awaryjny. Wg diagnosty przyczyną jest zawór podciśnieniowy przy sprężarce doładowania ale najpierw kazał przeczyścic zawór egr (chyba tak to sie pisze). Nie wspominał o N75. Co wy na to bo chce teraz wstawić auto do mechanika i obawiam się zebym za duzo nie grzebał i szukał przyczyny, wiadomo koszta??? Wogóle to duzo moze mnie to kosztowac.
Pozdrawiam i zgóry dzięki za wskazówki
www.vagtune.pl tel. 502730289
EGR zawsze warto wyczyścić a nawet zaślepić - rozkręć kolektor ssący io zobacz jaki tam jest syf
zawalony EGR może powodować małe wahlowania obrotów..
teraz o sterowaniu turbiną
sprawdź czy sztanga po odpaleniu zostaje wciągnieta do gruszki w turbinie (około 1,5cm), po odpaleniu powinna opaść szybko
sztanga powinna dać się wciskać do gruszki około 1,5 cm na zgaszinym silniku - powinno być czuć opór membrany - powinna szybko odbijać do pirwotniego położenia...
możesz też n75 i n18 zaminić miejscami, przejechać się i zaobserwować róznice
n75 ma białą głowiczkę (steruje turbiną) n18 czarna czapka (steruje EGR - recyrkulacja spalin)
zawalony EGR może powodować małe wahlowania obrotów..
teraz o sterowaniu turbiną
sprawdź czy sztanga po odpaleniu zostaje wciągnieta do gruszki w turbinie (około 1,5cm), po odpaleniu powinna opaść szybko
sztanga powinna dać się wciskać do gruszki około 1,5 cm na zgaszinym silniku - powinno być czuć opór membrany - powinna szybko odbijać do pirwotniego położenia...
możesz też n75 i n18 zaminić miejscami, przejechać się i zaobserwować róznice

n75 ma białą głowiczkę (steruje turbiną) n18 czarna czapka (steruje EGR - recyrkulacja spalin)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości