"Zimny" dolot - ile stopni zimniejsze swiece??
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
chosen, Większa dawka gazu nie musi się przełożyć na większą moc. Jak przebogacisz mieszanke to moc będzie jeszcze mniejsza. Reguluje się registerem (śrubą) na wężu który łączy parownik z dolotem.
lukasz_zn, Ja Ci radze wpierw poczytaj sobie nieco o silnikach i tuningu a dopiero potem się za niego bierz
lukasz_zn, Ja Ci radze wpierw poczytaj sobie nieco o silnikach i tuningu a dopiero potem się za niego bierz
=-Pinhead-=
Przecież Borys Ci odpowiedziałBorys pisze:a wątpie w te +50KM z PF
dopręzyłes motor, jakie paliwo lejesz? bo jesli tego nie zrobiłes to nie ma podstaw do zmiany ciepłoty swiec
ps:
Kombinujesz w drugą stronę: zimniejsze powietrze = więcej powietrza to więcej paliwa i większa moc = cieplejszy silnik
A jak nie masz +50 kucy (i nie jeździsz na lpg) to nie musisz zmieniać świec na zimniejsze
no tak tylko pytanie czy chcesz dobrac swiece na lato czy na zime;) a może na wiosne albo jesień
pierwsze słysze żeby zmieniac swiece przy zmianie dolotu- jeździsz cały rok na tych samych świecach przy rocznej amplitudzie temperatur ok 40 stopni celsiusza a tych chcesz zmieniac świece bo "może" uda ci sie uzyskac o 1 czy o 1,5 stopnia chłodniejsze powietrze w komorze-troche mnie to rozbawiło;) ale życze powodzenia w dalszych modach
inna sprawa to taka że wstawiłes do siebie wtryskiwacze od audi 16v i to tez moim zdaniem bład-twój wtryskiwacz miał jeden otwór bo miałes 8 zaworowy silnik, w silniku spala się odparowana benzyna a nie ciecz, i jeden otwór jest po to żeby paliwo trafiało w zawór i na nim odparowało (chyba że silnik z wtryskiem bezpośrednim)
większą ilośc otworów stosuje sie jak masz więcej zaworów, wtedy wtryskiwacz (a raczej płytka z otworkami) dzieli paliwo na strugi tak aby dotarły do zaworów i wygląda to tak:
pierwsze słysze żeby zmieniac swiece przy zmianie dolotu- jeździsz cały rok na tych samych świecach przy rocznej amplitudzie temperatur ok 40 stopni celsiusza a tych chcesz zmieniac świece bo "może" uda ci sie uzyskac o 1 czy o 1,5 stopnia chłodniejsze powietrze w komorze-troche mnie to rozbawiło;) ale życze powodzenia w dalszych modach
inna sprawa to taka że wstawiłes do siebie wtryskiwacze od audi 16v i to tez moim zdaniem bład-twój wtryskiwacz miał jeden otwór bo miałes 8 zaworowy silnik, w silniku spala się odparowana benzyna a nie ciecz, i jeden otwór jest po to żeby paliwo trafiało w zawór i na nim odparowało (chyba że silnik z wtryskiem bezpośrednim)
większą ilośc otworów stosuje sie jak masz więcej zaworów, wtedy wtryskiwacz (a raczej płytka z otworkami) dzieli paliwo na strugi tak aby dotarły do zaworów i wygląda to tak:
Wiec odpowiedz co zrobic zeby mial wiecej pary na gazie małym kosztem, najlepiej regulacją .. bo mialem ostatnio stluczke, i kasy sie wyzbylem A juz mialem przerabiac tlumik, i Digifanta.Pinhead pisze:chosen, Większa dawka gazu nie musi się przełożyć na większą moc. Jak przebogacisz mieszanke to moc będzie jeszcze mniejsza. Reguluje się registerem (śrubą) na wężu który łączy parownik z dolotem.
lukasz_zn, Ja Ci radze wpierw poczytaj sobie nieco o silnikach i tuningu a dopiero potem się za niego bierz
- Golf GTi
- Gadatliwa bestia
- Posty: 579
- Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
heh ,blad nie-blad ale "grat" lepiej teraz ciagnie po tych wtryskiwaczach , i dolocie , z tego co palzylem jak zalozylem wtryski to te dzourki "wala" idealnie w srodek grzybka zaworowego wiec tak powinno byc a w polaczeniu z dolotem napewnio moc mi nie spadla ,zwlaszcza ze PF gore powyzej 5 k RPM ma slabutka a u mnie teraz najleprzego kiopa ma gdziec w okolicach 5,5 k RPM , do tego jak dozuce walek ,porting glowicy i wedek to juz jakis tam efekt bedzie
Jak moze słabo ciągnąć powyzej 5k jak przy 5400 uzyskuje dopiero pełną mocGolf GTi pisze:heh ,blad nie-blad ale "grat" lepiej teraz ciagnie po tych wtryskiwaczach , i dolocie , z tego co palzylem jak zalozylem wtryski to te dzourki "wala" idealnie w srodek grzybka zaworowego wiec tak powinno byc a w polaczeniu z dolotem napewnio moc mi nie spadla ,zwlaszcza ze PF gore powyzej 5 k RPM ma slabutka a u mnie teraz najleprzego kiopa ma gdziec w okolicach 5,5 k RPM , do tego jak dozuce walek ,porting glowicy i wedek to juz jakis tam efekt bedzie
generalnie panie Golfik Gti nie widze sensu bawienia sie w cieplote swiec w twoim przypadku; ma to znaczenie gdy masz nitro lub turbo lub mega żyłę N/A ; do tego dochodzi kwestia wyboru miedzianych, platynowych czy irydowych swiec jak i odstepu miedzy elektrodami, jak i pory roku w ktorej jezdzisz; z cieplotą jest tak, że zimna świeca odprowadza cieplo lepiej a ciepła gorzej - mowa tu o ewentualnym upaleniu elektrody i problemach z zapłonem w autach powaznie wysilonych ale ma to minus gdyz taka swieca ma inna temperature pracy a co za tym idzie temperature "samooczyszczania sie" jak i odpowiedniego zaplonu w zakresie niskich obrotow
co do NA - w doprężonym silniku, jeżdzącym na wysokooktanowym paliwie z mocno wyprzedzonym zapłonem powinno się zastosować chłodniejszą świecę - czy u ciebie tak jest?????????
jeden stopien zimniejsza swieca na 50 km to taka teoria bo zaraz sie okaze ze auta w czolowce na 400 metrow w polsce powinny miec swiece o 5 - 6 razy chlodniejsze od serii a watpie by to dalo dobre rezultaty
co do NA - w doprężonym silniku, jeżdzącym na wysokooktanowym paliwie z mocno wyprzedzonym zapłonem powinno się zastosować chłodniejszą świecę - czy u ciebie tak jest?????????
jeden stopien zimniejsza swieca na 50 km to taka teoria bo zaraz sie okaze ze auta w czolowce na 400 metrow w polsce powinny miec swiece o 5 - 6 razy chlodniejsze od serii a watpie by to dalo dobre rezultaty
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Z audi s2 z silnika 3B lub AAN (bardzo drogie ale tylko one będą działać rewelacyjnie)
Albo z opla calibry z silnika C20LET (cena przyjazna i działają dobrze ale nie tak ja te z audi)
Albo z opla calibry z silnika C20LET (cena przyjazna i działają dobrze ale nie tak ja te z audi)
Ostatnio zmieniony pt paź 03, 2008 15:59 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości