Automatyczne włączanie świateł jeszcze raz

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Automatyczne włączanie świateł jeszcze raz

Post autor: Paweł Marek » wt maja 01, 2007 17:14

Chciałem to zrobić najprościej, bez przekaźników i minimum komplikacji. Kupiłem 3 diody 5A po 80 groszy. Jak na razie jest ok. Włącznik mogę używać normalnie. Separacja postojowych prawe-lewe jest zachowana, więc nadal mogę załączać jedną stronę. Bez przekręcenia włącznika podświetlenia i tablica rejestracyjna nie działają, więc jest chyba ok. Piszcie co myślicie, bo jak jutro w aku prądu nie będzie to będę wkurzony.
Obrazek


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
JayT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 715
Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
Kontakt:

Post autor: JayT » wt maja 01, 2007 17:35

Świetny pomysł! :prayer:
Akumulator nie padnie - bo niby jak? Przecież bierzesz napięcie z linii X - dopóki kostka stacyjki będzie sprawna, to układ powinien działać zgodnie z założeniami.


Moje VWozidło spala średnio: Obrazek i Obrazek

greg

Post autor: greg » wt maja 01, 2007 17:42

wszytsko gra tylko że przy kręceniu rozrusznikiem będą świecić światła

[ Dodano: Wto Maj 01, 2007 5:43 pm ]
bo żółtoczarny ma odcięcie przy kreceniu rozrusznikiem czy nie?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 01, 2007 17:54

greg pisze:wszytsko gra tylko że przy kręceniu rozrusznikiem będą świecić światła
dlatego własnie nie świecą przy uruchamianiu rozrusznika że żółto czarny jest od lini X i ma odcięcie przy zapalaniu :) Działa to tak jak normalnie przy włączonym włączniku

[ Dodano: Wto Maj 01, 2007 5:57 pm ]
JayT pisze:dopóki kostka stacyjki będzie sprawna
a o to się nie martwię bo mam przekaźniki od świateł więc stacyjka nie jest obciążona niczym szczególnym, zresztą nawet gdybym ich nie miał to prąd przez stacyjkę przy tym podłączeniu płynąłby jak bez modyfikacji.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

greg

Post autor: greg » wt maja 01, 2007 18:24

Paweł Marek, kumpel mi zwrócił uwagę że mijania maja 110W a dioda 5A przy 12V daje tylko 60Watt



Awatar użytkownika
JayT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 715
Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
Kontakt:

Post autor: JayT » wt maja 01, 2007 18:27

greg pisze:Paweł Marek, kumpel mi zwrócił uwagę że mijania maja 110W a dioda 5A przy 12V daje tylko 60Watt
Ale o ile dobrze widzę, to na mijania nie idzie przez diodę?


Moje VWozidło spala średnio: Obrazek i Obrazek

greg

Post autor: greg » wt maja 01, 2007 18:30

no to jak chcesz je załączać????



Awatar użytkownika
JayT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 715
Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
Kontakt:

Post autor: JayT » wt maja 01, 2007 18:32

greg pisze:no to jak chcesz je załączać????
O ile dobrze rozumiem, to bezpośrednio z linii X


Moje VWozidło spala średnio: Obrazek i Obrazek

pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Kontakt:

Post autor: pushkin77 » wt maja 01, 2007 18:42

greg pisze:Paweł Marek, kumpel mi zwrócił uwagę że mijania maja 110W a dioda 5A przy 12V daje tylko 60Watt
a gdzie waty z postojówek przód-tył i oś. tablicy ???



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 01, 2007 18:55

pushkin77 pisze:greg napisał/a:
Paweł Marek, kumpel mi zwrócił uwagę że mijania maja 110W a dioda 5A przy 12V daje tylko 60Watt



a gdzie waty z postojówek przód-tył i oś. tablicy ???
raczcie zauwaźyć że tylko na postojówki prąd leci przez diody. A na główne światła bezpośrednio, jak w oryginale tylko bez włącznika po drodze

[ Dodano: Wto Maj 01, 2007 6:57 pm ]
a postojówki to w sumie 20 - 30 Watt, diody wydolą, spoko.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » wt maja 01, 2007 19:00

pushkin77 pisze:a gdzie waty z postojówek przód-tył i oś. tablicy ???
przecież tablica nie jest podświetlona (ani zegary) więc tylko krótkie plus pozycja separowana diodami

Paweł Marek ale czy kabel "czarno biały" to krótkie czy do przełącznika świateł i co będzie jak włączysz krótkie (włącznikiem), nie ma separacji z linią X więc masz wszystko co po X pod napięciem



Awatar użytkownika
JayT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 715
Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
Kontakt:

Post autor: JayT » wt maja 01, 2007 19:06

wojteks pisze:nie ma separacji z linią X więc masz wszystko co po X pod napięciem
Ale zawsze na linii X mamy stałe napięcie, prawda?


Moje VWozidło spala średnio: Obrazek i Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 01, 2007 19:07

wojteks pisze:Paweł Marek ale czy kabel "czarno biały" to krótkie czy do przełącznika świateł i co będzie jak włączysz krótkie (włącznikiem), nie ma separacji z linią X więc masz wszystko co po X pod napięciem
wojteks kabel czarno-biały zasila i długie i krótkie, leci do przełącznika przy manetkach i w tym włączniku jest prąd przełączany na jedne albo drugie, lub na długie i krótkie równocześnie przy lampach H1 +H1. Moje połączenie nic nie zmienia w zasilaniu świateł krótkich i długich z wyjątkiem tego że pominięty jest włącznik świateł. Problem dotyczy tylko postojówek, bo są zasilane plusem bezpośrednio z aku a nie od lini x, więc bez diód (a właściwie tej jednej u dołu, po włączeniu postojówek prąd z aku cofałby się na linię X i światła.
Te dwie diody na kablach do postojówek sa po to żeby zachowana była separacja, czyli żebym mógł włączyć manetkę lewe lub prawe jak w oryginale, oraz żeby prąd z postojowek po ich włączeniu nie cofał mi się na linię x

[ Dodano: Wto Maj 01, 2007 7:09 pm ]
JayT pisze:Ale zawsze na linii X mamy stałe napięcie, prawda?
nieprawda, napięcie na lini X pojawia się po włączeniu zapłonu, i zanika przy uruchamianiu rozrusznika. Więc światla gasną przy zapalnaiu auta, zresztą tak jest normalnie.

[ Dodano: Wto Maj 01, 2007 7:11 pm ]
Separacja stałego plusa z linią x jest, po to jest dioda na najniższa na schemacie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
JayT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 715
Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
Kontakt:

Post autor: JayT » wt maja 01, 2007 19:17

Paweł Marek pisze:
JayT pisze:Ale zawsze na linii X mamy stałe napięcie, prawda?
nieprawda, napięcie na lini X pojawia się po włączeniu zapłonu, i zanika przy uruchamianiu rozrusznika. Więc światla gasną przy zapalnaiu auta, zresztą tak jest normalnie.
Oj, zastosowałem powyżej skrót myślowy "zawsze" i się zemściło :)
Chodziło mi właśnie o to, że napięcie jest tam po włączeniu zapłonu i nie ma sensu separować linii X od czarno-białego przewodu.


Moje VWozidło spala średnio: Obrazek i Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości