Do fachowca od zawiechy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Do fachowca od zawiechy

Post autor: zodiak » czw kwie 21, 2005 21:03

Witam.
Chcę w MK2 GTI 16v wymienić tylne amorki i sprężyny.
I tak, sprężyny będę miał H&R -40 (od golfa 3) a amorki koni takie jak na fotce. Porównałem oryginalny (fabryczny) amorek z koni i tak :
Całkowita długość koni (wymiar A) jest o ok 2cm mniejsza (to chyba nie stanowi większego problemu przy sportowych sprężynkach), od dolnej śruby mocowania amorka do końca "rury" amorka wymiary (B) są identyczne ale dolny tależyk jest założony trochę wyżej (wymiar C = 4 cm) bo jest założona taka tyleja redukcyjna.
Moje pytanie, po co jest założona ta tuleja - co ona daje ? Czy powinna być czy próbować ją zdjąć (może być problem :) ) Sprężyny są -40 co przy założeniu że GTI 16V jest trochę niższy fabrycznie powinno dać obniżenie o 2-3 cm. Nie zależy mi zbytnio na obniżaniu zawiechy ale na utwardzeniu bo moje oryginalne sprężynki zmiękły :( . Czy ta tuleja jeszcze obniża czy podwyższa czy tylko utwardza dodatkowo ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

rakmk3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: śr lut 23, 2005 15:31
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: rakmk3 » pt kwie 22, 2005 15:43

spokojnie zakładaj, bo tak czy inaczej przekręcasz amor od góry i od dołu a sprzężyna siaeda Ci na "kielichu' i to wszystko a tą niby tukeja masz pod kielichem więc w niczym nie przeszkadza, taką ma budowę ten amor i już.


MK III 1,8ABS full option

Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » pt kwie 22, 2005 20:53

Te amory mają być krótsze bo są dedykowane pod sportowe sprężyny,a tulejka pod kielichem jest po to aby golfi pomimo krótkich sprężyn stał wysoko więc jeśli ma być zglebowany to je wywal.Ze zdjęcia wnioskuję że to są KONI SPORT więc wduszając je do oporu i kręcąc tłokiem uzyskujesz regulację twardości (tak jest w moich koni).



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Dzięki

Post autor: zodiak » pt kwie 22, 2005 21:07

PW524 dzięki, mniej więcej o taką odpowiedź mi chodziło. Nie chcę go rzucać na glebę tylko utwardzić (teraz jak jeżdzę sam lub we dwójkę to jest OK ale jak wiązę ludzi z tyłu to buda sporo siada i 195/50/15 z tyłu dostają przy większych nierównościach). Same amorki to by był półśrodek bo trudniej byłoby "dobić" ale i tak by "siadał" przy większym obciążeniu tyłu wiec chcę twardsze sprężynki (a lepsze firmowe sporty niż jakieś podróby seryjnych :) tak sądzę). A co do regulacji koni to wiem, wiem :D dam ze dwa półobroty (czyli jeden obrót ;) ) od minimum.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » pt kwie 22, 2005 22:14

Masz racę ja też mam chęć ująć jeszcze -20 ale mam spory rant w alumach i nic nie wyjdzie.Co do amorków to o ile pamiętam to ja mam chyba na 2 obroty.Miłej jazdy :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości