Nie pali na benzynie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Nie pali na benzynie
Witam
Mam pewien problem, od pewnego czasu buczy mi przekaźnik od pompy paliwa i auto nie chce jeździć na benzynie, zakupiłem nowy przekaźnik i jest to samo dziwne jest to ze jak jadę na pełnym gazie i przełączę z LPG na benzynę to jest wszystko ok, przekaźnik sie uspokaja i auto jedzie normalnie ale jak mu tylko troszkę odpuszczę z gazu wszystko znów szaleje i auto gaśnie.
Szukałem na forum ale nigdzie nie znalazłem co może być przyczyną, wiec może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać byłbym wdzięczny.
pozdrawiam
Mam pewien problem, od pewnego czasu buczy mi przekaźnik od pompy paliwa i auto nie chce jeździć na benzynie, zakupiłem nowy przekaźnik i jest to samo dziwne jest to ze jak jadę na pełnym gazie i przełączę z LPG na benzynę to jest wszystko ok, przekaźnik sie uspokaja i auto jedzie normalnie ale jak mu tylko troszkę odpuszczę z gazu wszystko znów szaleje i auto gaśnie.
Szukałem na forum ale nigdzie nie znalazłem co może być przyczyną, wiec może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać byłbym wdzięczny.
pozdrawiam
Witam. tez mam ten problem nierozwiązany do tej pory, opisałem go tutaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=72731.
pozdrawiam.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=72731.
pozdrawiam.
Więc tak ja miałem ten sam problem co Wy, oczywiscie rowniez kupilem nowy przekaznik. Pewin elektryk samochodowy powiedział mi że to gdzieś brakuje dobrej masy. Wyczyściłem wszystkie styki masowae jakie udało mi sie odnalezc (przy silniku, skrzynce z bezpiecznikami, komputereku samochodowym itp), potem pociagnąłem dodatkowy przewód masowy na silnik i wtrysk i... Problem zniknął. Nie wiem jednak ktory z tych stykow masowych byl przyczyna ciaglego pstykania przekaznika.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Zacznij od tych przy skrzynce bezpieczników po lewej, oraz obejrzyj wtyczkę z tyłu skrzynki łączącą wiązkę od komputera silnika ze skrzynką. W starszych do 89 na środku skrzynki u dołu lub góry nie pamiętam dokładnie, w nowszych górny rząd ósma wtyczka od strony pasażera (G1). Jak nie pomoże trzeba obejrzeć połączenie od kompa do skrzynki. Czyli wtyczka przy kompie, wtyczka przy skrzynce ta co napisałem, sam przewód(czerwono żółty).
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Siedząc dziś przy aucie i grzebiąc w tych kablach szukając przyczyn wariowania tego przekaźnika, kumpel wpadł na pomysł ze jeżeli gdzieś brakuje masy to może by ją podłączyć bezpośrednio pod sam przekaźnik, tylko teraz jest pytanie czy zda to egzamin ? czy pompa nie jest właśnie sterowana masą i jak podepnie sie bezpośrednio masę to pompa będzie cały czas włączona.
Tu jest schemat przekaźnika ? który styk będzie masą ? 30 ?

Tu jest schemat przekaźnika ? który styk będzie masą ? 30 ?

- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Faktycznie ECU steruje przekaźnik minusem. Czyli na 85 ma być plus po zapłonie, na 86 kabel od ECU (nie możesz podłączyć go do masy nadwozia). Jak podłączysz odwrotnie a w przekaźniku jest dioda to ją może trafić, ale raczej jest tam opornik to wtedy nic się nie stanie. 30 i 87 to styki robocze (plus od aku i plus do pompy)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 201 gości