Który silnik wybrać?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cegla66
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr lis 08, 2006 11:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Który silnik wybrać?

Post autor: cegla66 » pn kwie 30, 2007 13:01

Witam. Przymierzam sie do kupna golfa 4 tdi rocznik okolo 2000, ale mam dylemat która wersje wybrac? 90 czy 110 koni? Prosze o pomoc i opisanie czym oprócz parametrów rożnią się te silniki, jakie sa różnice w trwałości i ogólnych kosztach utrzymania?
Pozdrawiam serdecznie i dziekuję za wszelką pomoc.


Zbieram na Passata B5 TDI.Kiedy zbiore nie wiadomo.Zainteresowanych sponsoringiem zapraszam na priv xD
OBNIŻENIU ZAWIECHA MÓWIE STANOWCZE NIE!

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn kwie 30, 2007 14:23

110. o roznicach poszukaj sobie sam, bo bylo ze 20 razy.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
west_kolo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 17:12
Lokalizacja: koło , poznań
Kontakt:

Post autor: west_kolo » pn kwie 30, 2007 15:23

wiadomo ze 110!!!



golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » pn kwie 30, 2007 17:06

bez różnicy jak masz troche gotówki ok1500pln to i z 90 bedziesz sie bardziej cieszył po wirusie a przedewszystkim autko ma byc ładne i zadbane jak znajdziesz 90 taniej z 1,5pln to i tak wyjdziesz na to samo robiac z niego np 118KM



Awatar użytkownika
Wujek Sibula
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 15, 2007 01:36
Lokalizacja: Kartuzy
Kontakt:

Post autor: Wujek Sibula » pn kwie 30, 2007 17:22

90+wirusik+wtryski od ASV= 145km, a to raczej powinno wystarczyć na dobry początek:) Ważne, żebyś trafił na zadbany egzemplarz, a potem możesz cudować :) :bigok:



Awatar użytkownika
cegla66
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr lis 08, 2006 11:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: cegla66 » pn kwie 30, 2007 17:56

no wszystko pieknie, ale chodzi mi glownie o koszty eksploatacji i awaryjnosc. Ja tez oczywiscie jestem za 110 a najlepiej za 136 xD tylko chodzi mi o to jak to sie ma pozniej do czestotliwosci wizyt w serwisie?


Zbieram na Passata B5 TDI.Kiedy zbiore nie wiadomo.Zainteresowanych sponsoringiem zapraszam na priv xD
OBNIŻENIU ZAWIECHA MÓWIE STANOWCZE NIE!

Awatar użytkownika
Wujek Sibula
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 15, 2007 01:36
Lokalizacja: Kartuzy
Kontakt:

Post autor: Wujek Sibula » pn kwie 30, 2007 18:06

nie narzekam na moją "90", nie ma samochodu, który by się nie psuł :) W moim jak już coś siadnie, to jakaś drobnostka związana z elektryką, lub normalne rzeczy eksploatacyjne :) Pozdrawiam :)

PS: nie słyszałem o 136 konnych tdi :)



golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » pn kwie 30, 2007 18:42

wszystko ma swoje plusy i minusy nie ma złotego srodka jak bedzie cie stacna utrzymanie TDI PD kupisz bez zastanowienia koszta wiadomo są różne i nie mam nic za darmo suszarka z kierownicami jest napewno droższa i ewent koszta naprawy zapieczonych kierownic tez niz w normalnej z westgate wtryski PD tez nie naleza do tanich olej musi spełniać normy VW generalnie wszystko sie rozchodzi o to jak kto dba o auto narzekaja ludzie na Lpg bo to bo tamto ja złego słowa nie powiem bo nie miałem problemów gdyz wymiana kabli swiec kopółki palców itp pierdół była na biezaco wymieniana i fakt troche to mnie kosztowało ale autko sprawowało sie super wiadomojak sie chce miec wszystko git trzeba dbac dlatego przeskoczyłem na TDI i jest super i przy tym juz zostane takze zastanów sie dobrze i nie bedziesz miał zadnych watpliwosci



Awatar użytkownika
b4k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 11:35
Lokalizacja: OśVWięcim | KrakóVW
Kontakt:

Post autor: b4k » pn kwie 30, 2007 18:45

Wujek Sibula pisze: PS: nie słyszałem o 136 konnych tdi :)
Jak szukal na Allegro to pewnie spotkal takie po chip tuningu, byc moze nie doczytal, ze auta byly "czipniete".

Ja kilka tygodni temu kupilem 110PS, nie jezdzilem wczesniej 90PS, wiec nie wiem jaka roznica, do dzis wszystko bylo OK, az nagle na A4 przy 140km/h zabraklo smarowania... teraz czekam na opinie forumowiczow i na serwis;/



Awatar użytkownika
covacsxxx
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 10:17
Lokalizacja: Sokółka/Białystok
Kontakt:

Post autor: covacsxxx » pn kwie 30, 2007 22:25

Wujek Sibula pisze:90+wirusik+wtryski od ASV= 145km
takie rzeczy to tylko w erze...


[img]http://img387.imageshack.us/img387/3857/covacsxxxmp9.png[/img]

Awatar użytkownika
Wujek Sibula
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 15, 2007 01:36
Lokalizacja: Kartuzy
Kontakt:

Post autor: Wujek Sibula » wt maja 01, 2007 00:10

covacsxxx pisze:
Wujek Sibula pisze:90+wirusik+wtryski od ASV= 145km
takie rzeczy to tylko w erze...
Nie wierzysz?? topopytaj na forum ile można wyciągnąć z ALH@ASV, a potem się wypowiadaj :) Pozdrawiam serdecznie :okej:



golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » wt maja 01, 2007 09:21

mozna zrobic na tych gratach bardzo duzo tylko wiadomo robi sie to juz mały hardcore i wiadomo trzeba pilnowac autko i dobrze dbac i bedzie latał człowiek decydujac sie na takie zabiegi chyba zdaje sobie sprawe z tego ze jest to pare ładnych procent wiecej i wiaze sie to z pewnymi czynnosciami jezeli chodzi o dbałość i zywotnosc motorowni wiadomo jak sie nie dba to i serie w 90KM mozna bardzo łatwo zarżnąć



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » wt maja 01, 2007 10:30

najlepiej szukaj wersji 110km silnik bardzo trwaly i nie bedziesz zalowal ze nie kupiles tego mocniejszego, a chipujac go masz okolo 140km leciutko.
Mam w passacie 110km i wystarcza, a przeciez golf jest jakies 300kg lzejszy...


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » wt maja 01, 2007 14:40

Magazyn GT Styczeń 2007 (nr 97)
Cytuję:

" W 1997 roku silniki TDI zostały poddane kolejnej "metamorfozie" ( 90-konny o symbolu AGR). Otrzymały nowa głowicę, układ rozrządu o bardziej żywotnej konstrukcji, a także dwumasowe koło zamachowe. Poprawiono również chłodzenie oleju. Dodatkowo 110-konna wersja (AHF, ASV) wyposażona została w zespoloną z kolektorem wydechowym sprężarkę (wciąż o zmiennej geometrii). Przy okazji zamontowano wydajniejsze wtryskiwacze. "

Jak widać zmiany były na tyle duże, że opłaca się moim zdaniem nieco dołożyć do 110-konnej wersji.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 158 gości